Sidan 409 av 548 FörstaFörsta ... 309359399407408409410411419459509 ... SistaSista
Resultat 4 081 till 4 090 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4081
    Medlem roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Östra Aros
    Inlägg
    22
    Okej, vilka är SCRC?,seriösa etc. etc. nåt att söka till eller ska jag fortsätta som Nomad?
    Senast redigerat av roggie_49 den 2014-09-26 klockan 23:26.

  2. #4082
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    Okej, vilka är SCRC?,seriösa etc. etc. nåt att söka till eller ska jag fortsätta som Nomad?
    Vad är det??
    Ove

  3. #4083
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fick ett erbjudande att bli med gammelklubben för att käka fisk. Avböjde med tanke på vädret för fisk ska ligga stilla på tallriken och inte fladdra omkring som nyuppdragen, ehuru död och rökt, i blåsten.

    Istället gick jag över till grannens trädgård och lyfte upp alla slipers kring trädgårdsgången och slängde upp dom på gräsmattan. Ser för jäkligt ut!

    Jobbigt att vara huligan, tror knappast att jag klarat av det om jag inte fått hjälp av grannen.
    Ove

  4. #4084
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en liten morgontur i soluppgången men fy fan vad det var kallt!

    Bara en sväng ner till sjön med Byrackan men det räckte, tur att man inte bor direkt vid sjön för där är det extra kallt 9 månader om året.
    Höstmorgnar på gränsen till frost är fina, får se till att ta på ordentligt med kläder nästa vända eller vänta några timmar till solen gjort vad den ska. Snart är det älgjakt och då blir det väl en del sittande i skogen i väntan på att det ska smälla nånstans, ev. i min bössa men det är knappast troligt för älgarna verkar inte vilja komma i min närhet. Dom har väl hört rykten om att jag skjuter skarpt om dom kommer för nära.

    Många djur finns det i skogarna och viltstammarna behöver nog skjutas ner ganska ordentligt så att riskerna för olyckor minskar...
    Ove

  5. #4085
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nå, Olle och Räven, hur var det i Norge? Fanns det nån kokt torsk?
    Ove

  6. #4086
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Fest i Lom, torsk å Norsk mellanöl. Norge va på sitt bästa humör i vackra höstfärger. Grusvägarna i fint skick. Blåhöjsvägen va lättkörd (bara mata på 2ans växel). Grusbilen sandade Songefjällsvägen åt oss. 8 dar på luffen denna gång.
    Jan

  7. #4087
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst var det en härlig tur. Sammanträffade med Räven i Trysil. Fint väder även om vi stack huvet i molnen ett par gånger. Bara lite lätt duggregn, men frostvarning på högfjället därav sandningen. Förra gången vi var i Lom besökte vi en jättefin restaurang. Nu hade den tagits över av några som tror att snabbmat är något att ha. Hittade dock ett annat ställe som serverade Räven och mig torsk respektive lax, mums.

  8. #4088
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Låter som en perfekt tur med god fisk och bra väder i vacker natur!

    Själv har jag "sportat" med att ta ner 2 st. hamlade lindar och fy fan va grenar och vilka klumpar att ta hand om. Hinner icke annat än att jobba med trä under den närmasta tiden.
    Ove

  9. #4089
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tja, nu när höstresan är avklarad, så återstår det att ta hand om 4-benta hästkrafter i stället.

  10. #4090
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tja, nu när höstresan är avklarad, så återstår det att ta hand om 4-benta hästkrafter i stället.
    Ja snart är det älgjakt och då brukar det bli att ta hand om fyrbenta vänner, men inte idag för idag blir det fisk. Torskvariant från norra ishavet till midda och ansjovis (Janssons) på kväll.

    Jaa Olle! Jag vet - jag tänker bara på mat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •