Sidan 407 av 548 FörstaFörsta ... 307357397405406407408409417457507 ... SistaSista
Resultat 4 061 till 4 070 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4061
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har väl haft minst 25 bilar genom åren. Den som vållat mig minst bekymmer var en Chevrolet S-10 picup. Hade den i fem år eftersom den aldrig krånglade.

  2. #4062
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Bilar gör en nästan alltid bekymrad medan Mc nästan alltid gör en glad.
    Jan

  3. #4063
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bilar gör en nästan alltid bekymrad medan Mc nästan alltid gör en glad.
    Helt rätt!
    Detta som jag skrev tidigare:
    "Bromsoket får jag helrenoverat på måndag. Blästring, ny kolv+ packningar och lackering i valfri värmetålig färg.."

    Detta ska göras "en bit bort" så paketet inkluderar en längre mc-tur på okända vägar..
    Man måste ta tillvara på de tillfällen som ges att bli glad.

  4. #4064
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Helt rätt!
    Detta som jag skrev tidigare:
    "Bromsoket får jag helrenoverat på måndag. Blästring, ny kolv+ packningar och lackering i valfri värmetålig färg.."

    Detta ska göras "en bit bort" så paketet inkluderar en längre mc-tur på okända vägar..
    Man måste ta tillvara på de tillfällen som ges att bli glad.
    Den närmaste vägen går ju helst via en båge.

  5. #4065
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Höst när den är som tråkigast idag! Blåser fuling och regnar....

    Tänkt göra lite annat än att sitta inne, men så blir det nog. Sitter och renskriver levnadshistoria = dagbok som en gammal man efterlämnat som ett minne av en svunnen tid och jag har börjat på 1954. Det blev ett lågt uppehåll strax före julen -53 p.g.a. sommar.

    Vinden sköter om äppelplockningen så jag kommer att göra en sväng i grannarnas trädgårdar för att stjäla frukt, sen blir det mera äppelmos för jag har blivit försedd med mera burkar. Har en del rotsaker som ska processas också så dagen kommer nog att bli fylld.

    Ursprungliga tanken var en sväng ner mot Vättern till för att komma underfund med vägarna vid Hökensås men det får bli en senare fråga.
    Ove

  6. #4066
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Denna vecka tycks bli fylld av snickeriarbete, men tanken är en tripp i början av nästa vecka till Norge för att äta laxmiddag.
    Hästvagnen jag byggt om är färdig och hästen börjar bli inriden , så nu kan hojen få sitt nya framdäck pålagt. Väntar på besked om ett bakdäck, som är lite marigt att få tag på. Kan köpa det direkt från Tyskland, men försöker få det genom en återförsäljare här. Det är ett MEFO Stonemaster. Har haft det förut och man får känslan att man kan klättra på väggarna med det på hojen.

  7. #4067
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Höst när den är som tråkigast idag! Blåser fuling och regnar....



    Tänkt göra lite annat än att sitta inne, men så blir det nog. Sitter och renskriver levnadshistoria = dagbok som en gammal man efterlämnat som ett minne av en svunnen tid och jag har börjat på 1954. Det blev ett lågt uppehåll strax före julen -53 p.g.a. sommar.



    Vinden sköter om äppelplockningen så jag kommer att göra en sväng i grannarnas trädgårdar för att stjäla frukt, sen blir det mera äppelmos för jag har blivit försedd med mera burkar. Har en del rotsaker som ska processas också så dagen kommer nog att bli fylld.



    Ursprungliga tanken var en sväng ner mot Vättern till för att komma underfund med vägarna vid Hökensås men det får bli en senare fråga.

    Det låter som att livet är soft?
    Glad för din skull! Det är du värd!


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  8. #4068
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Min häst gnäggade och ville ut i skogen, medans hojen var tyst, så det fick bli en hästtur i hösten.

  9. #4069
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Det låter som att livet är soft?
    Glad för din skull! Det är du värd!
    Får tacka! Men livet som restprodukt kan ha sina sidor som jag upptäckte häromdagen när jag skulle skjuta några skott med älgbössan. Fick mig en kyss på acromioclavicularleden (=yttre änden av nyckelbenet) så jag trodde inte det var sant. På grund av tilltagande förslappning och förlust av muskelmassa fanns inte den inre vaddering som jag haft tidigare. Jävvlar va det gjorde ont!
    Skulle fortsätta skjuta dan därpå men eftersom jag bara parerade för mera smärta skjöt jag som en höna pickar.... Får göra om skjutningen om en vecka.

    Viss frihet att göra som man vill har man ju, men sen är frågan om man vill något? Slöhet är en mur som man har att brottas med. Viktigt att man skaffar sig rutiner annars kan det bli för soft =trist.
    Ove

  10. #4070
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Min häst gnäggade och ville ut i skogen, medans hojen var tyst, så det fick bli en hästtur i hösten.
    Låter skitmysigt att kunna ta en hösttur med hästen! Lite avundsjuk för ridit har jag aldrig gjort, för den korta stund som jag satt barbacka på en häst och försökte starta räknas knappast. Det dröjde ca 5 sekunder från att jag hittade starten tills jag låg på backen under en vilt dansande häst. Tydligen gjorde jag något fel?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •