Sidan 406 av 548 FörstaFörsta ... 306356396404405406407408416456506 ... SistaSista
Resultat 4 051 till 4 060 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4051
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bara att inse sina allt fler begränsningar
    Jodå, dom finns och fler tillkommer.

    Efter att ha "hittat" batterieländet genom att jag såg polerna från ovan var det att börja fundera på hur det skulle kunna framfödas ut ur hojens mörka innanmäte, Alla logiska vägar var stängda, men efter att ha provat olika varianter var det en av de tillkallade som kom på att man får montera loss hela tändsystemet + en del annan elektronik bakom vänster luftfilter och så kom det ut!! Nu är det bara att skaffa ett nytt och sen montera ihop skrället igen...

    Gamla tiders motorcyklar hade en batterihållare som satt åtkomlig för vilken klant som helst. Varför kan man inte ha det så nu?? Allt ska vara så förbannat tillkrånglat så att man helst ska anlita verkstad för minsta sak.

    Nån som vet när Biltema öppnar på morgonen? Dom har kajko på hemsidorna så på det viset går det inte att få info.
    Ove

  2. #4052
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    På monteringslinjen har batteriet stått före andra prylar. På vissa bilar hänger man i glödlampan före motorn.
    Jan

  3. #4053
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Batteriet, ett äkta Biltema, är på plats och Gunnar( ) har lagt pussel och fått ihop hojen igen. Och den fungerar!

    Med nya däck och nytt batteri klarar sig hojen till våren för det blir nog inte mer kört på den. Det får bli Sigrid () om jag ska ut och köra. Skulle väl egentligen sälja av Kavvan för att ha en vacker hoj stå och lura ute i mörkret är ju knappast nån idé.
    Ove

  4. #4054
    Har haft en "sparapengar" session vid datorn idag..
    Bromsoket VF på hustruns bil visade sig vara helkasst, rejäl gravrost på bromskolven, irreparabelt!
    Nytt 2600:- plus att man ska försöka lirka ur ABS-sensorerna (2st á xxxx kronor) oskadade ur oket.
    Tusenlapparna flyger??
    Nytt ok för €70 från DE?
    Nytt ok från SE SEK 2600:-
    Renoverat ok från SE 700:-
    Ny kolv + packn från DE, SEK 350:- byte av kolv kan göras på plats utan att lossa något.
    Utom luftskruven förstås...

    Skroten 2 km bort 300:-, kvalitet obekant och luftskruven fastrostad?

    Ännu bara kollat ENA sidans bromsar
    --------------
    Nu ska jag ut och skruva bil, igen, men ikväll ska det beställas res delar från mitt favvoföretag i Polen. Bromspads filter chokewire gasarpackn mm

  5. #4055
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Låter som det handlar om någon europeisk skit... Hustruns bil har efter bara 15 - 20.000 mil fått fel på centrallås och på AC;n. Tillsammans skulle det kosta mer än vad bilen är värd reparerad pga ålder och körsträcka - det är en VW Golf. Tysk kvalitet??ÄH, kyss mej!

    Främst Toyota, tätt följt av en del andra Asiatiska märken har en helt annan uppfattning om kvalitet. Sätt ström på en gammal japanare som stått som skrot en massa år och testa - vindrutetorkare, fönsterhissar, centrallås och allt sånt där som konstant går sönder på allt som är byggt väster om Uralbergen och öster om Hawaji, det funkar!!

    Bäst enligt min uppfattning: Bil Toyota och MC Honda. Jag har inte ägt något av dem.
    Ove

  6. #4056
    [QUOTE=Ove;96570
    Bäst enligt min uppfattning: Bil Toyota och MC Honda. Jag har inte ägt något av dem. [/QUOTE]

    Honda-mc har jag några st..
    Toyota är den enda bil jag har tvingats lämna på vägen och ta lift hem igen vid en provkörning inför ett köp av bil från bilfirma (bilen rullat 2000mil).
    Toyota står på aldrig-äga-listan..

    Bromsoket får jag helrenoverat på måndag. Blästring, ny kolv+ packningar och lackering i valfri tålig färg..

    Nästa vecka kommer det hem ett nice bladmått med 0.02/0.05 och uppåt mått.
    Nyinköpta GL500 har ju 0.08-spel på insugventilerna så varför inte skaffa riktiga grejer ?

  7. #4057
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Låter som det handlar om någon europeisk skit... Hustruns bil har efter bara 15 - 20.000 mil fått fel på centrallås och på AC;n. Tillsammans skulle det kosta mer än vad bilen är värd reparerad pga ålder och körsträcka - det är en VW Golf. Tysk kvalitet??ÄH, kyss mej!

    Främst Toyota, tätt följt av en del andra Asiatiska märken har en helt annan uppfattning om kvalitet. Sätt ström på en gammal japanare som stått som skrot en massa år och testa - vindrutetorkare, fönsterhissar, centrallås och allt sånt där som konstant går sönder på allt som är byggt väster om Uralbergen och öster om Hawaji, det funkar!!

    Bäst enligt min uppfattning: Bil Toyota och MC Honda. Jag har inte ägt något av dem.
    Dessa märken har jag klarat mig ifrån.
    Jan

  8. #4058
    Medlem MARCUS JOHANSSONs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Värmlandsskogen
    Inlägg
    13
    Tänkte jag hör med er "gamla rävar".. Om jag ger mig iväg på en tur som går över till Norge, måste man då ha lys/reflexväst på sig eller räcker det med att ha med en i bagaget??

  9. #4059
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av MARCUS JOHANSSON Visa inlägg
    Tänkte jag hör med er "gamla rävar".. Om jag ger mig iväg på en tur som går över till Norge, måste man då ha lys/reflexväst på sig eller räcker det med att ha med en i bagaget??
    Lika bra du tar på den när du startar hemifrån
    Jan

  10. #4060
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Toyota är den enda bil jag har tvingats lämna på vägen och ta lift hem igen vid en provkörning inför ett köp av bil från bilfirma (bilen rullat 2000mil).
    Toyota står på aldrig-äga-listan..
    En Volvo fick jag lämna på gatan vid provkörning med brand i generatorn (tror jag). Rök som bara fanken gjorde den. Gjorde misstaget att köpa en annan Volvo som förgasaren krånglade på kontinuerligt efter något år.

    Saab - brand i kablaget till databoxen som dessvärre slocknade så där stog jag med en jävvla härk som kostade en massa och den blev aldrig vad den aldrig hade varit - bra.

    Ford är visst latin och betyder skrot eller något. Haft några stycken med sorgligt resultat, dom brukar vilja komma till skrotgården ganska snabbt.

    Den enda Europeiska bil som jag varit nöjd med är en Skoda Felicia som jag köpte riktigt billigt och gjorde vad den skulle i rätt många år.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •