Sidan 402 av 548 FörstaFörsta ... 302352392400401402403404412452502 ... SistaSista
Resultat 4 011 till 4 020 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4011
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tack för trevligt sällskap. Visst hade väl vädret kunnat vara bättre, men som jag sagt tidigare, det gäller att ha rätt utrustning.
    Drar man på sig regnskydd över stövlarna och dito handskar och utrustar hojen med en ruta, slipper man faktiskt obehaget. Framför allt slipper man att sitta i en vattenpöl i sadeln.
    Värsta problemet brukar ju vara att det blir imma på glasögonen. Att använda ett medel att stryka på visiret typ Rain-X eller liknande är otroligt bra.

  2. #4012
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vad Tv å dator visar om väderläget å vägarna i området va det rätt att åka hem.
    Jan

  3. #4013
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vad Tv å dator visar om väderläget å vägarna i området va det rätt att åka hem.
    Extremväder både i norr och söder!? Tur att jag bor där jag bor för här har det bara regnat lite...
    Ove

  4. #4014
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Extremväder både i norr och söder!? Tur att jag bor där jag bor för här har det bara regnat lite...
    Jag bor ju på en liten högplatå ca 45 m över Vänern, så om jag får översvämning här så.....
    Det är ju väldigt lurigt med dessa snabba omkastningar i vädret. Inte lätt ens för datorerna att kunna ställa prognoser någon längre tid framåt.
    Funderar på HOORC:s årsmöte i september och har då problem med däcken eftersom det kommer bli många mils grusåkning. Det är ju alltid problem med däckvalet då det gäller kombinationen grus-asfalt. Hur man än gör, så tappar man väghållning på endera underlaget.

  5. #4015
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag bor ju på en liten högplatå ca 45 m över Vänern, så om jag får översvämning här så.....
    Det är ju väldigt lurigt med dessa snabba omkastningar i vädret. Inte lätt ens för datorerna att kunna ställa prognoser någon längre tid framåt.
    Funderar på HOORC:s årsmöte i september och har då problem med däcken eftersom det kommer bli många mils grusåkning. Det är ju alltid problem med däckvalet då det gäller kombinationen grus-asfalt. Hur man än gör, så tappar man väghållning på endera underlaget.
    Så är det Olle.
    Jan

  6. #4016
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag har plan att åka på GS klubbens höstmöte i Dalarna i slutet på sept. Hoppas det inte blir samma typ av väder då. Hög klar höstluft önskas.
    Jan

  7. #4017
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fint väder för eftersatt trädgårdsarbete idag, grävbart i backen efter en del regn. Hojen i garage så länge. Åska och regn över sjön på väg mot redan drabbade Kristinehamn - huvva!
    Ove

  8. #4018
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fint väder för eftersatt trädgårdsarbete idag, grävbart i backen efter en del regn. Hojen i garage så länge. Åska och regn över sjön på väg mot redan drabbade Kristinehamn - huvva!
    Blev några fina grusvägar i dag. Utan regn.
    Jan

  9. #4019
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Blev några fina grusvägar i dag. Utan regn.
    Lite olika har vädrets makter drabbat Värmland. Här hemma går vi torrskodda medans det i Kristinehamn simmar änder på gatorna.

  10. #4020
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Lite olika har vädrets makter drabbat Värmland. Här hemma går vi torrskodda medans det i Kristinehamn simmar änder på gatorna.
    Min ända simmade i Tisdags...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •