Sidan 401 av 548 FörstaFörsta ... 301351391399400401402403411451501 ... SistaSista
Resultat 4 001 till 4 010 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4001
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vilken skön dag! Jag har haft en tröja på mig på morgonen och det var ett tag sen. Kanske dags att plocka fram en hoj ur skåpet och köra lite mer än bara laddningsrunda nu när värmen lanat av lite grann?

    Det märks på väg och kanal att sommaren snart är över för det har blivit betydligt lugnare. Sensommaren brukar vara fin så vi kan säkert hoppas på många fina dagar ännu så än är det tid att samla mil om man vill och kan. Sommaruppehållet har varit ovanligt långt för min del så jag får väl försöka köra ikapp...
    Om vi kunde bli några stycken så kunde vi kanske ta en tur runt Sjön???

  2. #4002
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om vi kunde bli några stycken så kunde vi kanske ta en tur runt Sjön???
    Jo det skulle sitta fint att göra ett varv. Från mitten Augusti kan jag utom när det är dags för den andra sjön, Hjälmaren 23/8. Det blir, hoppas jag, en grusrunda som går utanför det ordinarie Hjälmaren runt.

    Tebax till Vänern. Jo det skulle passa med en sväng. Blir väl minst 43 mil och ska man ha lite kul så blir det ytterligare 10 så det är en lagom dagstur. Upplägg? Ett förslag: Börjar hos mig kl. 07.00 och kommer via diverse krokvägar till Borgvik ca. 9.00. Fortsätter så och dom som är intresserade hänger på vid lämplig plats och fortsätter varvet därifrån. Går väl att hålla sig på asfalt hela rundan så hojval behöver inte vara något bekymmer. Vill Räven komma med så finns det en lya ledig. Bara en idé, flera förslag mottages tacksamt.
    Ove

  3. #4003
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    För den som vill bada - i morgon, Lördag, går Kanalsimmet av stapeln i Sjötorp. Läs mer på hemsidan Sjotorp.se .
    Ove

  4. #4004
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo det skulle sitta fint att göra ett varv. Från mitten Augusti kan jag utom när det är dags för den andra sjön, Hjälmaren 23/8. Det blir, hoppas jag, en grusrunda som går utanför det ordinarie Hjälmaren runt.

    Tebax till Vänern. Jo det skulle passa med en sväng. Blir väl minst 43 mil och ska man ha lite kul så blir det ytterligare 10 så det är en lagom dagstur. Upplägg? Ett förslag: Börjar hos mig kl. 07.00 och kommer via diverse krokvägar till Borgvik ca. 9.00. Fortsätter så och dom som är intresserade hänger på vid lämplig plats och fortsätter varvet därifrån. Går väl att hålla sig på asfalt hela rundan så hojval behöver inte vara något bekymmer. Vill Räven komma med så finns det en lya ledig. Bara en idé, flera förslag mottages tacksamt.
    När tänkte ni köra ?
    Jan

  5. #4005
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hej igen! Nejdå Räven, jag är inte död, jag har bara varit en vecka i England. Tog mig ledigt en stund från pensionärslivet och flydde hettan söderut och fann utmärkt sommarväder med måttliga temperaturer i solen.

    Tebax igen konstaterar jag att vädret här i Norden har lugnat sig till en mera behaglig nivå så det är dags att plocka fram hojarna efter sommaravställningen.

    Jo det var tal om en tur. Ska vi köra runt sjön eller ska vi köra nån annanstans? Äh! jag slår en signal för planering den snabba vägen så får vi se vilka som hänger på efter annonsering här.
    Ove

  6. #4006
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Personligen har jag fått en "Fix" ide. Att reka vägar mellan Linneryd å Siljansnäs. Som hjälpmedel ska jag ha min nyinköpta kompass. Somliga blir bara tokigare med åren.
    Jan

  7. #4007
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Personligen har jag fått en "Fix" ide. Att reka vägar mellan Linneryd å Siljansnäs. Som hjälpmedel ska jag ha min nyinköpta kompass. Somliga blir bara tokigare med åren.
    Att ha en kompass är ju bra ibland. Fick faktiskt fundera en stund i söndags då jag hade lyckats villa bort mig lite grann. GPSen ligger trasig i garaget, så jag hade nog haft hjälp av en kompass. Helt mulet och småregn, så det var lite svårt att orientera sig så jag fick lita på min egen inbyggda. Den funkar fortfarande bra, men en extern kanske vore enklare.

  8. #4008
    Jag har idag reggat mig på en brittsik mc-sida enbart för CX/GL500.
    Efter att ha väntat på svar från svenska CX-klubben i över två månader gav jag upp...
    Ansökningsmail skickat kl 09.00 och svar med password och allt kom kl 14.00
    Det mest akuta hjälpbehovet kurerades dock mha en tysk CX/GL sida...
    "Hur byta strålkastarlampa".
    Vill byta ut den befintl gula H4-lampan mot en vit.
    Den gula kanske syns bättre - men det vore kul att se något själv också...

  9. #4009
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det blev en skön tur i allt från ösregn till solsken på vår tvådagarsturne runt Vättern till Askersund.

    Började för Olles del redan Söndag kväll med att han kom och övernattade hos mig. På måndag morgon styrde vi sydost mot Jönköping via Tibro och sedan i riktning mot Aneby till Sund där vi träffade Räven under en tall. Regnet som började i Huskvarna hade vi med oss upp mot Björkenäs där vi var inomhus ett bra tag för att titta på moppar och sånt.

    Genom den vita och outforskade fläck som gömmer sig bakom Vättern och heter Östergötland navigerade vi med hjälp av en kompass som var mera intresserad av BMW;s elektronik än av jordens magnetfält och solen som var gömd bakom moln. Många ställen besökte vi på vår väg mot Askersund!

    Nåja! Efter en del felkörningar kom vi då ändå till Askersund där vi fick logera hos Lena, fru Gece. Hon bjöd oss väderbitna på en god gryta och frukost och hängde med på våra vidare färder i Närkes västra delar. Vid Tysslingen for Olle hemåt pga akuta ärenden medan vi andra letade oss fram till lunchställe alternativ 3 (första såg stängt ut, andra hittade vi inte). Kummel blev det på tallriken och det var gott. Resan gick sen vidare till GeCe;s grav i Lerbäck där vi stannade en stund.

    Åter i Askersund häktade jag på väskan och for hemåt i regn som ökade. När jag efter Tiveden kom ifatt en långsamkörande bil som inte gick att komma om och regnet öste ner brast alla fördämningar och kläderna som hållit mig torr i 2 dagar läckte in vatten så jag kom hem sittande i en iskall pöl.

    Trots den blöta hemkomsten var det en skön och trevlig resa och det var bara gött att kunna köra hoj utan att svettas ihjäl. Det var första ordentliga resan efter sommaruppehållet och jag hoppas verkligen att det blir fler.

    Tack för sällskapet Olle, Räven och Lena Och särskilt tack till Lena för mat och logi.
    Ove

  10. #4010
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag ledsnade på regn å storm och avbröt mina planer å körde hem. Tack för sällskap, å goa skratt trots vädret inte va på vår sida denna gång. Närke borde få fler besök av 60+ are i bättre väderförhållande.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •