Sidan 400 av 548 FörstaFörsta ... 300350390398399400401402410450500 ... SistaSista
Resultat 3 991 till 4 000 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3991
    Återkom frän vårt östra grannland efter en pliktresa till tjocka släkten..Med bil.
    Ett par reflektioner.
    När vi körde av färjan stod det TRE poliser och kollade nykterhet..
    Är inte det rent slöseri med polisresurser? Måste finnas sämre folk till sånt.
    Hur lång kan utbildningstiden på alkotesten vara ?
    Tre timmar?? Fyra?
    Polisen vill tydligen inte släppa ifrån sig det glassjobbet till nån annan..
    En annan kul sak.
    I Finland finns det synbarligen många som har customhojar och det är de som finns ute på landsvägarna!
    Sporthojarna då?
    Dem hittar man i stan..
    Bakvänt tycker jag.

  2. #3992
    Nja sporthojar gillar fart o böterna går inte av för hackor där ;-)

  3. #3993
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Susie och Tomas, våra unga vänner från ostkusten som vi träffade för ett par år sen, är i Askersund några dagar. Ska försöka träffa dom och köra en sväng.
    Ove

  4. #3994
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Susie och Tomas, våra unga vänner från ostkusten som vi träffade för ett par år sen, är i Askersund några dagar. Ska försöka träffa dom och köra en sväng.
    Om du träffar dem, så lovade jag vid det tillfället att guda dem i Värmland när det passar.
    Hälsa dem.

  5. #3995
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du träffar dem, så lovade jag vid det tillfället att guda dem i Värmland när det passar.
    Hälsa dem.
    Sorry, dom fick bråttom hem, avbröt resan men återkommer. Vi får väl lägga upp en färdplan för dom.
    Ove

  6. #3996
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Nytt rekord, 7 tim å 100 arp, mellan Osby å Helsingborg
    Jan

  7. #3997
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nytt rekord, 7 tim å 100 arp, mellan Osby å Helsingborg
    Hmm? vad är "arp" Typ Alnarp, Slutarp, eller är det några andra arp?

    Körning på min bana blir med lilla byrackan och skyddsutrustning a'la Thailand. Mest blir det kylskåpet som gäller vid förflyttning för värmen är rent oliiiidlig. Lustigt egentligen för bilen sitter man inte gärna i annars, men nu vill man inte gå ur den.

    Nåja, det rättar väl till sig och blir skönare fram i Augusti - September.
    Ove

  8. #3998
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Värmeböljan gör att man söker skugga. Hojturerna får bli på sena kvällen. I skymningen kommer dom vilda djuren ut på hojvägarna. En grävling rann över vägen. Tror inte man klarade krock med en sån ?
    Jan

  9. #3999
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Värmeböljan gör att man söker skugga. Hojturerna får bli på sena kvällen. I skymningen kommer dom vilda djuren ut på hojvägarna. En grävling rann över vägen. Tror inte man klarade krock med en sån ?
    Kan vara farligt på kvällarna, som du säger. Här har vi ju både rådjur och älg, men du har väl i stället en massa vildsvin.
    Dom har vi bara 3 mil härifrån, så det är väl bara en tidsfråga. Vargspillning några hundra meter hemmifrån gör väl att man funderar på nötkreaturen som går på bete.

  10. #4000
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vilken skön dag! Jag har haft en tröja på mig på morgonen och det var ett tag sen. Kanske dags att plocka fram en hoj ur skåpet och köra lite mer än bara laddningsrunda nu när värmen lanat av lite grann?

    Det märks på väg och kanal att sommaren snart är över för det har blivit betydligt lugnare. Sensommaren brukar vara fin så vi kan säkert hoppas på många fina dagar ännu så än är det tid att samla mil om man vill och kan. Sommaruppehållet har varit ovanligt långt för min del så jag får väl försöka köra ikapp...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •