Sidan 40 av 548 FörstaFörsta ... 3038394041425090140540 ... SistaSista
Resultat 391 till 400 av 5473

Ämne: 60+

  1. #391
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Har liknande problem, frun börja bli nervös att veden inte räcker. Men har redan börjat asa(smålänska) hem nya pinnar. Men vem kunde tro att det skulle bli sån jäkla vinter å så mycket eldande. Det va ju så mycket annat å göra i somras än att samla överskott på ved.
    Jan

  2. #392
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Har liknande problem, frun börja bli nervös att veden inte räcker. Men har redan börjat asa(smålänska) hem nya pinnar. Men vem kunde tro att det skulle bli sån jäkla vinter å så mycket eldande. Det va ju så mycket annat å göra i somras än att samla överskott på ved.
    Har just hämtat in mera ved! Börjar bli trött på kyla och nu till råga på eländet SNÖAR det igen!

    Börjar känna av en lust att sätta på full värmae i lilla bilen och styra så långt söderut så att man kan kliva ur utan att bylsa på sig. Hur långt har man kommmit då? Sahara? Börjar känna sympati med dom som vinteremigrerar, för nu handlar det bara om att överleva tills marken visar sig igen och det dröjer nog med tanke på all kyla och snö.

  3. #393
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Isch ja tocken vinter. Veden i vebon börjar sina. Det blev alldeles för mycket hojsnurrande o hojbyggande i våras.(fan heller) Sedan kom sommaren med alla Mc träffar o utflykter. Grannarna på sommarstället började leta efter till salu skylten o annonsen i tidningen. Båten kom inte i spat förrn i juli o höll på att bli där när isen kom. Gräset hemma togs med lie.

    Det var då för väl att jag inte kom ihåg hur kul det var att köra hoj förrns för ett par år sedan!

    Men i vår, då ska jag..Då ska jag.....Brumma kommer det att göra i vilket fall!!!

    ;D En bra beskrivning av en bikers vedermödor har själv en båt som det är svårt att hinna med att få i sjön och en stuga som grannar tjatat om???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #394
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Fy rackan va mycket snö det kommit , blåst å drivor av snö, undrar om vi kommer ut i dag ?
    Framgångsrikt det mötet i Köpenhamn om klimatet, å snabbverkande.
    Jan

  5. #395
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fy rackan va mycket snö det kommit , blåst å drivor av snö, undrar om vi kommer ut i dag ?
    Framgångsrikt det mötet i Köpenhamn om klimatet, å snabbverkande.
    Håller med om att mötet verkar ha varit framgångsrikt! Här har det inte kommit så många cm snö, men den som kommer kommer på tvären och fyller alla hål i snötäcket. Alla försök till snöröjning tidigare är på gång att fyllas igen.

    Insnöad har man väl alltid varit men sällan så bokstavligt som nu!

  6. #396
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Insnöad har man väl alltid varit men sällan så bokstavligt som nu!

    En annan har var också alltid varit mer heller mindre insnöad sen födsel och ohejdad vana men inte så här mycket sen 1987 vad jag kan minnas även om vinterna 95-96 var lite tuff runt jul/nyår. Deprimerande minst sagt!

    Men kan det verkligen ligga något bakom det här?

    [I]"2010-02-03
    Dagens hälsonyheter från Netdoktor.se
    Internetberoende kopplas till depression
    Personer som är internetberoende är i större utsträckning än andra deprimerade. Det konstaterar en grupp brittiska forskare efter att ha gjort en enkätundersökning där 1 300 britter svarat. Av dessa bedömdes 1,2 procent vara fullt ut internetberoende. Med det menas att man inte kan kontrollera sitt internetanvändande, det skapar oro och stör ens vardagliga liv. Dessa personer besökte i särskilt hög grad spelsajter, sexsidor, sociala medier och chattsidor.

    Forskarna menar att det finns ett samband mellan ett beroendeförhållande till internet och depression. Däremot är de osäkra på vad som gett vad, om det är deprimerade människor som sökt sig till internet eller om det är internetanvändandet som bidragit till att människor blir deprimerade. Än så länge är inte internetberoende erkänt som en psykiatrisk diagnos men det tycker forskarna bakom studien att det borde bli. Anders Tengström, beroendeforskare vid Karolinska Institutet, håller med och menar att en diagnos erkänner problemet och säkerställer att man talar om samma sak.
    – Att inte ha det innebär att vi kommer att ha massor av olika definitioner av det, och då kommer vi bara att prata förbi varandra, säger han till Vetenskapsradion.

    Det kan hända att det införs en internetberoende-diagnos i den amerikanska lista över diagnoser som väntas vara klar 2012. Om det sker finns det stor sannolikhet att vi även får det i Sverige."

    En fråga tycks ju vara om man blir deppigt av internet eller om det är deppiga människor som söker sig till internet?
    Frågan kan ju också vara när är/blir men internetberoende?
    Är vi internet beroende som skriver här? F....n trot! ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #397
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Är vi internet beroende som skriver här? F....n trot! ???
    + som du säger " Livet är roligare på två hjul!"

    Helt rätt, livet är roligare på två hjul, men det funkar inte på vintern. Jag har väl för min del alltid haft en tendens till senhöst- och vinterdepsession och innan jag upptäckte internet och de olika fora som jag hänger runt på var det mycket värre. Detta med att tvingas släppa karriären i förtid var verkligen ingen höjdare. Det fungerar bra under de ljusare årstiderna men vintern kan vara ett h--e!

    Internet ger möjlighet att komma i kontakt med likasinnade (och även oliksinnade ) på ett bra sätt. Det var vad jag försökte komma till i vår förra förening men som hela tiden bara var "svårt" att genomföra. Det finns ju massor av gubbar och gummor ute i landet som skulle ha gott utbyte av att hänga med i debatten på olika sätt istället för att studera tapetmönster månadsvis.

    Ser för min del inte att hängandet vid datorn är negativt så länge det inte tar sig patologiska proprtioner. Jag har genom datorn fått ett gäng med kamrater som jag aldrig skulle haft en aning om annars så för mig är internetsjukan bara positiv.

  8. #398
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    + som du säger " Livet är roligare på två hjul!"

    Helt rätt, livet är roligare på två hjul, men det funkar inte på vintern. Jag har väl för min del alltid haft en tendens till senhöst- och vinterdepsession och innan jag upptäckte internet och de olika fora som jag hänger runt på var det mycket värre. Detta med att tvingas släppa karriären i förtid var verkligen ingen höjdare. Det fungerar bra under de ljusare årstiderna men vintern kan vara ett h--e!

    Internet ger möjlighet att komma i kontakt med likasinnade (och även oliksinnade ) på ett bra sätt. Det var vad jag försökte komma till i vår förra förening men som hela tiden bara var "svårt" att genomföra. Det finns ju massor av gubbar och gummor ute i landet som skulle ha gott utbyte av att hänga med i debatten på olika sätt istället för att studera tapetmönster månadsvis.

    Ser för min del inte att hängandet vid datorn är negativt så länge det inte tar sig patologiska proprtioner. Jag har genom datorn fått ett gäng med kamrater som jag aldrig skulle haft en aning om annars så för mig är internetsjukan bara positiv.

    Håller med! Har också tvingtats sluta en karriär i den mån man kan kalla den det och upplever nog internet som ett trevligt fenomen för både nytta och lite nöje. När jag började med internet tenderade det dock att bli lite för mycket och tidsödande diskussioner men nu tycker jag hittat en någorlunda bra nivå och aktar mig att engagera mig för mycket.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #399
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fy rackan va mycket snö det kommit , blåst å drivor av snö, undrar om vi kommer ut i dag ?
    Framgångsrikt det mötet i Köpenhamn om klimatet, å snabbverkande.
    Apropå snön och drivisen gick det att komma ut för jag var tvungen! Men det var några bilar i diket!


    Apropå klimatmötet i Köpenhamn var det inte
    Winston Churchill som sade: 8)

    "Det skulle innebära en genomgripande politisk reform om det sunda förnuftet kunde breda ut sig lika snappt som enfalden."


    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #400

    Smile

    då måste ju jag vara djupt deprimerat. sitter mycket framför datorn. dels köper jag å säljer på tradera. å så sitter man å kollar runt efter motorcykeldelar. å så har man ju vänner man sitter å pratar med via msn. fast inte känner jag mig deprimerad men man kanske är för korkad för att förstå att man är det.
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-02-04 klockan 08:20.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •