Sidan 395 av 548 FörstaFörsta ... 295345385393394395396397405445495 ... SistaSista
Resultat 3 941 till 3 950 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3941
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Reprisresan avklarad. Började med heldagsregn från Värmland upp mot Rjukan med en övernattning på Gaustablick Fjällhotell. Sista biten av den resan gick ju genom regntunga moln på över 1200 möh.
    Fredagen bar det av mot en för mig ny väg. Toppenfin vägsträcka av väg 50 norrut. Från Aurlandsvangen mot Lerdalsøyri kan man för att slippa en närmare en mil lång tunnel, köra över fjället på en jättefin fjällväg. Från Øvre Årdal gent över fjällen mot väg 55 över Sognefjäll och vidare mot Lom.
    Lördagen bjöd inte på några större överraskningar när vi passerade Geiranger och den nu färdigbyggda turistfällan Trollstigen.Hamnade slutligen vid en Camping vid Randsverk.
    Söndagen bjöd på en otroligt fin väg över kalfjället mellan Ringebu och väg 219. Därefter blev det lite kringelkrokar hem mot Värmland igen.
    Det blev en mycket fin resa i ett strålande väder (utom första dan) i trevligt sällskap med Räven själv.
    Tack för sällskapet å fin tur. Repriser är inte så dumt. Alltid hittar man något nytt.
    Jan

  2. #3942
    Gårdagen tillbringades "on the road"...
    Buss upp till Sthlm (AC:n kaputt, +27 grader i bussen..)
    Fortsättningen Sthlm -Mora gick med en buss som hade fungerande AC, framme 17.45
    Återresan, 43 mil, utfördes med nya objektet, en Honda GL500 -82.
    Köpt osedd, en del oljud/rassel från vxllåda men helt OK i övrigt.
    Konstruktionen tillåter att man delar på motor - vx-llåda så efter att par dar i garaget i vinter blir det nog bra och tyst igen.
    Fö nöjd.... och hemma igen vid ettiden, tämligen trött..
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3943
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tebax på nätet igen efter alltmer vanligt krångel!

    Grattis till nya hojen. Lite rassel i lådan är nog ingen större sak för en händig man.
    Ove

  4. #3944
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Gårdagen tillbringades "on the road"...
    Buss upp till Sthlm (AC:n kaputt, +27 grader i bussen..)
    Fortsättningen Sthlm -Mora gick med en buss som hade fungerande AC, framme 17.45
    Återresan, 43 mil, utfördes med nya objektet, en Honda GL500 -82.
    Köpt osedd, en del oljud/rassel från vxllåda men helt OK i övrigt.
    Konstruktionen tillåter att man delar på motor - vx-llåda så efter att par dar i garaget i vinter blir det nog bra och tyst igen.
    Fö nöjd.... och hemma igen vid ettiden, tämligen trött..
    Trevligt att det finns några som tar hand om gamla hojar. Denna modell har ju en lite säregen motorkonstruktion.
    Själv började jag att slå hö idag. Som vanligt behövde en grej lagas. Körde hem och svetsade ihop det hela. Saknade helt plötsligt en sprint. Fick leta i en halvtimme efter en annan. Det var vår hundvalp som snott sprinten och lagt den på gräsmattan. Frugan hittade den senare.

  5. #3945
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Själv har jag och hustrun gjort en utflykt, med bil och kaffekorg som man gjorde förr i tiden. Vi kom till Vätterkanten och träffade på Vätterrundan norr om Karlsborg och cyklisterna såg inte ut att vara roade av motvinden. Vi åkte med en bit till Granvik för att komma på rätt väg in i Tiveden igen och fy attan om man skulle kört Jönköping - Askersund idag. Det hade fått bli en annan väg!
    Ove

  6. #3946
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    I morse kände jag ett sug efter att ta en liten runda. Väntade tills temperaturen var vid +10 vilket den var vid 06.50 och jag for iväg mot sydost för då slapp jag köra i direkt motljus. Kom alltså mot Skövde som jag körde igenom för att slippa köra på för stora vägar omkring. Körde förbi Simsjön och kom till Stenstorp - vidare till Broddetorp och valde sen att köra runt norr om Hornborgasjön för att hitta en liten väg in till Skara. Därifrån blev det lite av de vanliga vägarna till Kinnekulle och Gössäter. Fick sen köra raka väge för att hinna hem och handla före 11.00. Klarade tiden nästan på minuten. Åkte och tankade sen och Sigrid hade schlörpat i sig ganska exakt 0;5/mil över en distans på 21,4 mil.

    Men det är kurvorna som räknas och dom var säkert några hundra på dom vägar jag valde.
    Ove

  7. #3947
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I morse kände jag ett sug efter att ta en liten runda. Väntade tills temperaturen var vid +10 vilket den var vid 06.50 och jag for iväg mot sydost för då slapp jag köra i direkt motljus. Kom alltså mot Skövde som jag körde igenom för att slippa köra på för stora vägar omkring. Körde förbi Simsjön och kom till Stenstorp - vidare till Broddetorp och valde sen att köra runt norr om Hornborgasjön för att hitta en liten väg in till Skara. Därifrån blev det lite av de vanliga vägarna till Kinnekulle och Gössäter. Fick sen köra raka väge för att hinna hem och handla före 11.00. Klarade tiden nästan på minuten. Åkte och tankade sen och Sigrid hade schlörpat i sig ganska exakt 0;5/mil över en distans på 21,4 mil.

    Men det är kurvorna som räknas och dom var säkert några hundra på dom vägar jag valde.
    cl/kurva ?
    Jan

  8. #3948
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    cl/kurva ?
    Väldigt lite! På vissa av sträckorna jag körde slet jag inte alls på mittdelen av däcket för det var direkt över till andra sidan när kurvan slutade. Lite svårt att se vägen stundtals för kantgräset var lite för högt så det var att gissa vart jag skulle.
    Ove

  9. #3949
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I morse kände jag ett sug efter att ta en liten runda. Väntade tills temperaturen var vid +10 vilket den var vid 06.50 och jag for iväg mot sydost för då slapp jag köra i direkt motljus. Kom alltså mot Skövde som jag körde igenom för att slippa köra på för stora vägar omkring. Körde förbi Simsjön och kom till Stenstorp - vidare till Broddetorp och valde sen att köra runt norr om Hornborgasjön för att hitta en liten väg in till Skara. Därifrån blev det lite av de vanliga vägarna till Kinnekulle och Gössäter. Fick sen köra raka väge för att hinna hem och handla före 11.00. Klarade tiden nästan på minuten. Åkte och tankade sen och Sigrid hade schlörpat i sig ganska exakt 0;5/mil över en distans på 21,4 mil.

    Men det är kurvorna som räknas och dom var säkert några hundra på dom vägar jag valde.
    Hm, det här med soppaförbrukning är lite mysko. när Räven och jag körde i Norge med packning, så drog våra hojar ca 0.4 per mil. Det var ju bara nerförsbackar hela tiden , sa Räven.

  10. #3950
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hm, det här med soppaförbrukning är lite mysko. när Räven och jag körde i Norge med packning, så drog våra hojar ca 0.4 per mil. Det var ju bara nerförsbackar hela tiden , sa Räven.
    Max hastighet 82 km/tim + nedförbackar ger låg förbrukning. Låg på 0,38 en tankning. Att GSen är snål vet jag. Att en gammal Transalp kunde vara det överraskade.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •