Sidan 394 av 548 FörstaFörsta ... 294344384392393394395396404444494 ... SistaSista
Resultat 3 931 till 3 940 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3931
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Säsongen är räddad! Den förra kändes lite ofullständig när jag inte lyckades lägga Sigrid en enda gång, men idag fick jag omkull henne. Egentligen en billig vurpa, lite för lågt varv när jag körde ut på en större väg och så fick jag tjuvstopp och när jag skulle sätta ner foten var inte marken där den skulle. Den hittade jag först när jag landade på den. Ingen skada skedd men hon hamnade uppochner så hon låg som en död häst när jag försökte lyfta upp henne. Fick hjälp av en vänlig man som kom med bil och stannade och sen var hon på hjulen igen.

    Eftermiddagsturen gick til Kinnekulle där jag satt och pratade men en kille från Skövde och sen till Böja där det blev mera sitta och prata. Kom lite sent hem till en filmvisning om fiske i Vanern så jag missade introduktionen men den kan jag leva utan..
    Ove

  2. #3932
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Säsongen är räddad! Den förra kändes lite ofullständig när jag inte lyckades lägga Sigrid en enda gång, men idag fick jag omkull henne. Egentligen en billig vurpa, lite för lågt varv när jag körde ut på en större väg och så fick jag tjuvstopp och när jag skulle sätta ner foten var inte marken där den skulle. Den hittade jag först när jag landade på den. Ingen skada skedd men hon hamnade uppochner så hon låg som en död häst när jag försökte lyfta upp henne. Fick hjälp av en vänlig man som kom med bil och stannade och sen var hon på hjulen igen.

    Eftermiddagsturen gick til Kinnekulle där jag satt och pratade men en kille från Skövde och sen till Böja där det blev mera sitta och prata. Kom lite sent hem till en filmvisning om fiske i Vanern så jag missade introduktionen men den kan jag leva utan..
    Hmmmmmmmmmmmmm, sånt brukar kallas för kärrigstopp. Jag har lyckats med detsamma, så det borde väl kallas för gubbstopp.????

  3. #3933
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hmmmmmmmmmmmmm, sånt brukar kallas för kärrigstopp. Jag har lyckats med detsamma, så det borde väl kallas för gubbstopp.????
    Men visst kommer man nära naturen!
    Ove

  4. #3934
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bäst ta med varma långkallingar ?
    Jan

  5. #3935
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bäst ta med varma långkallingar ?
    Vi nordbor klarar oss men kommer man direkt från Eqvatorialsmåland så kanske dom behövs?
    Ove

  6. #3936
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vi nordbor klarar oss men kommer man direkt från Eqvatorialsmåland så kanske dom behövs?
    Allting är ju relativt. En skåning reste till Norrland, men när han kom till Markaryd hade han fått nog och vände hemåt igen.

  7. #3937
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    I går kom Räven söderifrån och Olle kom norrifrån och så hade vi lite samkväm tills alla var trötta och kröp till kojs.

    På grund av regn körde Räven kortaste vägen väster om Vättern isället för att ta genvägen över Askersund som från början var planerat, därför körde jag inte och mötte och därför kunde jag inte bjuda på riktigt rökt sidfläsk som planerat.

    Nu har grabbarna åkt för att som första etapp landa hos Olle innan dom drar till Norge. Vinka om ni ser dom!
    Ove

  8. #3938
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hej gubbarna Olle och Jan! Är resan till Norge klar? Undrar om det fanns någon kokt torsk i Lom och om ni körde "nya" Trollstigen.

    Själv har jag inte kommit längre än till grannbyn. Ena gången med Byrackan för att köpa vispgrädde och på grund av den lilla byrackans brist på fjädring + inspirerad körning på smågropig väg misstänker jag att grädden var färdigvispad när den levererades.
    Ove

  9. #3939
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hej gubbarna Olle och Jan! Är resan till Norge klar? Undrar om det fanns någon kokt torsk i Lom och om ni körde "nya" Trollstigen.

    Själv har jag inte kommit längre än till grannbyn. Ena gången med Byrackan för att köpa vispgrädde och på grund av den lilla byrackans brist på fjädring + inspirerad körning på smågropig väg misstänker jag att grädden var färdigvispad när den levererades.
    Reprisresan avklarad. Började med heldagsregn från Värmland upp mot Rjukan med en övernattning på Gaustablick Fjällhotell. Sista biten av den resan gick ju genom regntunga moln på över 1200 möh.
    Fredagen bar det av mot en för mig ny väg. Toppenfin vägsträcka av väg 50 norrut. Från Aurlandsvangen mot Lerdalsøyri kan man för att slippa en närmare en mil lång tunnel, köra över fjället på en jättefin fjällväg. Från Øvre Årdal gent över fjällen mot väg 55 över Sognefjäll och vidare mot Lom.
    Lördagen bjöd inte på några större överraskningar när vi passerade Geiranger och den nu färdigbyggda turistfällan Trollstigen.Hamnade slutligen vid en Camping vid Randsverk.
    Söndagen bjöd på en otroligt fin väg över kalfjället mellan Ringebu och väg 219. Därefter blev det lite kringelkrokar hem mot Värmland igen.
    Det blev en mycket fin resa i ett strålande väder (utom första dan) i trevligt sällskap med Räven själv.

  10. #3940
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det blev en mycket fin resa i ett strålande väder (utom första dan) i trevligt sällskap med Räven själv.
    Räven ringde från Tre Älgar i Grästorp och rapporterade torskbrist i Norge så han käkade flundra. Ni var helt överens om en fin resa. Gôtt att höra.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •