Sidan 393 av 548 FörstaFörsta ... 293343383391392393394395403443493 ... SistaSista
Resultat 3 921 till 3 930 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3921
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jaha, då har man tagit ytterligare ett steg i ålderstrappan och är väl vid det här laget "legitimerad" gubbe, 70 år. Det tog tid att komma dit, men...

    Firande i går. Massor med blommor, en död fisk, en djupfryst kanin, varmrökt kyckling, ostar, kakor, whiskey tre sorter, öl från Kvänum, specialkryddad snaps, vin och en sovpåse.

    Den påsen är den minsta jag har sett! 220 cm lång och 82 cm bred och går in i en påse som är mindre än 20 cm lång när den är komprimerad. Perfekt att lägga i lilla topboxen när man ska ut och fara. Fabrikat Snugpak.

    Nu blir det att käka rester ett tag framöver igen så det är bara att försöka plocka fram kreativiteten så att det inte blir för trist. Blir nog soppa på gurka till lunch idag + att jag får köra på en blandning av olja, lök och tomater och lägga för att lägga på burk till senare. ( Va fasen gör man av en massa osorterad frukt?)
    Grattis igen. Liten sovpåse låter toppen.
    Jan

  2. #3922
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jaha, då har man tagit ytterligare ett steg i ålderstrappan och är väl vid det här laget "legitimerad" gubbe, 70 år. Det tog tid att komma dit, men...

    Firande i går. Massor med blommor, en död fisk, en djupfryst kanin, varmrökt kyckling, ostar, kakor, whiskey tre sorter, öl från Kvänum, specialkryddad snaps, vin och en sovpåse.

    Den påsen är den minsta jag har sett! 220 cm lång och 82 cm bred och går in i en påse som är mindre än 20 cm lång när den är komprimerad. Perfekt att lägga i lilla topboxen när man ska ut och fara. Fabrikat Snugpak.

    Nu blir det att käka rester ett tag framöver igen så det är bara att försöka plocka fram kreativiteten så att det inte blir för trist. Blir nog soppa på gurka till lunch idag + att jag får köra på en blandning av olja, lök och tomater och lägga för att lägga på burk till senare. ( Va fasen gör man av en massa osorterad frukt?)
    Man får väl göra en kompott och förvara den väl kyld. sedan kan den vid tillfälle värmas lite och ätas med vispgräddesklickar därtill. Mums. Kommer ihåg att min mamma gjorde något liknande.
    Grattis igen.

  3. #3923
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    42
    Grattis Ove

  4. #3924
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man får väl göra en kompott och förvara den väl kyld. sedan kan den vid tillfälle värmas lite och ätas med vispgräddesklickar därtill. Mums. Kommer ihåg att min mamma gjorde något liknande.
    Grattis igen.
    Mango, päron, ananas, kivi, melon, mandarin o.s.v.? Undrar om dom är riktigt kompatibla? Finns väl bara ett sätt - prova...

    Citat Ursprungligen postat av rogga Visa inlägg
    Grattis Ove
    Tackar!
    Ove

  5. #3925
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Her kommar en forsenad Grattis på dagen Ove Du vet vi Norrmenn er lite trøga av oss

    _____________
    Simen

  6. #3926
    Dagens fynd som inhandlats.
    En GL500 sk Silverwing

    Har inte varit riktigt frisk under våren så mycket arbete har kommit efter. Ingen hoj körbar.
    Vilket måste avhjälpas. Denna är 100% vrida-nyckel-köra...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #3927
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Dagens fynd som inhandlats.
    En GL500 sk Silverwing

    Har inte varit riktigt frisk under våren så mycket arbete har kommit efter. Ingen hoj körbar.
    Vilket måste avhjälpas. Denna är 100% vrida-nyckel-köra...
    Grattis och välkommen ut på vägen! Finns inte bättre rehab än den i sadeln enligt min uppfattning. Ditt val är gott tycker jag, en riktigt potent maskin som dessutom alltid kommer hem från resan. Tittade flera gånger på sådana innan jag valde något annat..

    Trist att hälsan sviktat, men den gör ju så av och till. Hoppas att du mår bättre nu.
    Ove

  8. #3928
    Har ett ex av dess storebror också, en GL1200.
    Inklusive ett mystiskt elfel...

    Cancerop 2011 sen dess har det varit lite till och från..Man blev plötsligt 10 år äldre..

  9. #3929
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Inklusive ett mystiskt elfel...

    Cancerop 2011 sen dess har det varit lite till och från..Man blev plötsligt 10 år äldre..
    Här var det canceroperation och cytostatika 2005, minst 20 år äldre på kort tid och en jäddra massa stul. Men elen funkar ännu...
    Ove

  10. #3930
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en morronsväng med Byrackan på byn och fick syn på ett framhjul som verkade höra till en äldre Husqvarna. Knallade bort och tittade och träffade en man från Kristinehamn som var ute på semesterturer med hojen som var en -53;a om jag fattade rätt. Den var utrustad med cykelkorgar som bagagehållare och i skönt bruksskick.
    En trevlig pratstund med en väldigt berest man som början på dagen.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •