Sidan 392 av 548 FörstaFörsta ... 292342382390391392393394402442492 ... SistaSista
Resultat 3 911 till 3 920 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3911
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hej igen alla! Jag har varit på pensionärsresa, med buss till Tyskland.

    Det har regnat norr och söder om oss men vi hade sol hela tiden och över 30 grader varmt tidvis. Trots AC var det alltför varmt för många av oss och det blev lite av syrefattig ångbastu i bussen. En dagstur med stakbåt i Spreevald var höjdpunkten där vi gled fram ljudlöst i halvskugga på trädkantade kanaler med en gubbe med lång stakåra som enda motor. Konstaterade återigen att vägnätet i Tyskland är riktigt trevligt när man kommer av autobahnnätet. Berlin kan gärna undvikas om man inte vill trängas - lika ointressant som andra stora städer om man inte har något speciellt ärende. Det var skönt när man kom ut ur gyttret och fick lite landsbygd omkring sig så det fanns lite att titta på.

    Nu är jag hemma igen och det är skönt. Blir att ta bort något extra kilo som kommit av inaktivitet och "gott" kosthåll. Ska ut och motionera på hoj så fort tillfälle gives men nu är det regn som hänger i luften....
    Ove

  2. #3912
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hej igen alla! Jag har varit på pensionärsresa, med buss till Tyskland.

    Det har regnat norr och söder om oss men vi hade sol hela tiden och över 30 grader varmt tidvis. Trots AC var det alltför varmt för många av oss och det blev lite av syrefattig ångbastu i bussen. En dagstur med stakbåt i Spreevald var höjdpunkten där vi gled fram ljudlöst i halvskugga på trädkantade kanaler med en gubbe med lång stakåra som enda motor. Konstaterade återigen att vägnätet i Tyskland är riktigt trevligt när man kommer av autobahnnätet. Berlin kan gärna undvikas om man inte vill trängas - lika ointressant som andra stora städer om man inte har något speciellt ärende. Det var skönt när man kom ut ur gyttret och fick lite landsbygd omkring sig så det fanns lite att titta på.

    Nu är jag hemma igen och det är skönt. Blir att ta bort något extra kilo som kommit av inaktivitet och "gott" kosthåll. Ska ut och motionera på hoj så fort tillfälle gives men nu är det regn som hänger i luften....
    Välkommen hem. Här har även varit varmt å gott i Mc munderingen.
    Jan

  3. #3913
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Välkommen hem. Här har även varit varmt å gott i Mc munderingen.
    Skall ta en tur och utmana vädergudarna i dag är det tänkt.

  4. #3914
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inte blev det något kört inte!! Drängajäveln Gustav strejkar och vi har förhandlat om ett nytt programkort i laddningsstationen. Jag fick väl ge mig med nu slappar han hos gräsklippardoktorn medan gräset växer. Jag har nu gräs som skulle räcka till en ko ett par veckor!!

    Alltså idag har jag varit till stan 3 gånger, men med bil. När halva dan gått var det inte att tänka på att fara ut utan det blev ett kökspass istället. Lika bra att förbereda spektaklet på onsdag, det kan ju dyka upp några hungriga.

    Väntar alltså på ett SMS som säger att jag kan hämta Gustav, men då får han jobba igen med att köra tredubbla skift när han kommer hem igen!
    Ove

  5. #3915
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Inte blev det något kört inte!! Drängajäveln Gustav strejkar och vi har förhandlat om ett nytt programkort i laddningsstationen. Jag fick väl ge mig med nu slappar han hos gräsklippardoktorn medan gräset växer. Jag har nu gräs som skulle räcka till en ko ett par veckor!!

    Alltså idag har jag varit till stan 3 gånger, men med bil. När halva dan gått var det inte att tänka på att fara ut utan det blev ett kökspass istället. Lika bra att förbereda spektaklet på onsdag, det kan ju dyka upp några hungriga.

    Väntar alltså på ett SMS som säger att jag kan hämta Gustav, men då får han jobba igen med att köra tredubbla skift när han kommer hem igen!
    Du får väl ge Gustav en riktig stöt, så han går igång igen.

  6. #3916
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Grattis till dom som känner sig träffade.
    Jan

  7. #3917
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Grattis till dom som känner sig träffade.
    Tackar - men inte före midnatt...
    Ove

  8. #3918
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tackar - men inte före midnatt...
    Kanske du behöver en stöt efter midnatt??

  9. #3919
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske du behöver en stöt efter midnatt??
    Kanske man ska lyssna med samhällsföreningen om man kan få låna byns hjärtstartare.

    Gustav jobbar och står i i höggräset, pigg som attan. Men resultatet så här långt med stigar hit och dit ser ut som han hade varit på krogen istället för verkstan. Ordnar sig, många stigar små gör en stor plan..
    Ove

  10. #3920
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jaha, då har man tagit ytterligare ett steg i ålderstrappan och är väl vid det här laget "legitimerad" gubbe, 70 år. Det tog tid att komma dit, men...

    Firande i går. Massor med blommor, en död fisk, en djupfryst kanin, varmrökt kyckling, ostar, kakor, whiskey tre sorter, öl från Kvänum, specialkryddad snaps, vin och en sovpåse.

    Den påsen är den minsta jag har sett! 220 cm lång och 82 cm bred och går in i en påse som är mindre än 20 cm lång när den är komprimerad. Perfekt att lägga i lilla topboxen när man ska ut och fara. Fabrikat Snugpak.

    Nu blir det att käka rester ett tag framöver igen så det är bara att försöka plocka fram kreativiteten så att det inte blir för trist. Blir nog soppa på gurka till lunch idag + att jag får köra på en blandning av olja, lök och tomater och lägga för att lägga på burk till senare. ( Va fasen gör man av en massa osorterad frukt?)
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •