Sidan 390 av 548 FörstaFörsta ... 290340380388389390391392400440490 ... SistaSista
Resultat 3 891 till 3 900 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3891
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Olika delemman, skulle kolla stängsel runt beteshagen när himlen öppnade sig över min del av småland. Satt å kurade under en tät gran å tänkte att det blir nog bra grovfoderskörd med detta regnet. Någon eftermiddagstur på GSen blev det inte. Allt svårare att rulla ut å köra när det regnar nu för tien.
    Håller med dig. Otrevligt när man inte kan planera regnskurarna.
    Körde från Säffle i lördags i ett fint väder. Tog en fin grusväg som var jättefin och lagom fuktig, på min nytvättade hoj. Då kom det naturligtvis en regnskur, så där fick jag för att lagt ner jobb på tvättning. Inget kul med en massa regn. Men är man på semester , så spelar det ju ingen större roll om det regnar lite grann, för då kör man ändå.

  2. #3892
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    "Man ska odla sin trädgård" skrev han, Voltaire. Jag tänkte göra det medan solen sken, gick in för att hämta fröer och då gick solen i moln och regnet strilar ner, så hela arealen 80X80 cm ligger fortsatt i träda. (Fan, nu haglar det också!!)

    Sigrid har stått ute några regnskurar så nu glänser hon lika elegant i svart som en ny sopsäck. Bäst att ställa in henne innan nästa pollenattack kommer om jag vill stila mig med ren hoj vid nästa tur. Synd att bara halva fälgen blir ren om man inte är med och flyttar fram mellan skurarna..
    Ove

  3. #3893
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    "Man ska odla sin trädgård" skrev han, Voltaire. Jag tänkte göra det medan solen sken, gick in för att hämta fröer och då gick solen i moln och regnet strilar ner, så hela arealen 80X80 cm ligger fortsatt i träda. (Fan, nu haglar det också!!)

    Sigrid har stått ute några regnskurar så nu glänser hon lika elegant i svart som en ny sopsäck. Bäst att ställa in henne innan nästa pollenattack kommer om jag vill stila mig med ren hoj vid nästa tur. Synd att bara halva fälgen blir ren om man inte är med och flyttar fram mellan skurarna..
    Hjulet snurras 90 grader en gång i halvtimman.
    Jan

  4. #3894
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hjulet snurras 90 grader en gång i halvtimman.
    Ja har å gära!! Men det kom en solstråle igen så jag hann få på plantjord och i med fröna så nu är hälften gjort med vårjordbruket. Snart dags att skörda gräset runt tomtkanter och trän med trimmern. Åsså flytta hoj en gång i halvtimman.
    Ove

  5. #3895
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu har vi fått BJÖRN också! Flera säkra obs i området, senast i morse ca 300 m. bakom kåken min. Räckte med vildsvin och dom arter som hör hemma i skogen i Skaraborg, riskera att köra på en björn har inte ingått i min kalkyl...

    Får väl försöka fösa den mot Stockholm där björnkramarna sitter och bestämmer...
    Ove

  6. #3896
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu har vi fått BJÖRN också! Flera säkra obs i området, senast i morse ca 300 m. bakom kåken min. Räckte med vildsvin och dom arter som hör hemma i skogen i Skaraborg, riskera att köra på en björn har inte ingått i min kalkyl...

    Får väl försöka fösa den mot Stockholm där björnkramarna sitter och bestämmer...
    Varg å björn är dom kompisar ?
    Jan

  7. #3897
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varg å björn är dom kompisar ?
    Hm, tror inte det, men de konkurrerar om födan. i norra Värmland är det förslag på att ställa in årets älgjakt eftersom vargarna och kanske även björn tar ut mera än tillväxten.
    Trodde att ett nytt vargrevir skulle bildas i mina trakter, men det verkar som om de flyttat.

  8. #3898
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varg å björn är dom kompisar ?
    Tror inte det. Vargarna brukar gadda ihop sig och när björnen säger ifrån till den ene är en annan där och biter björnen i rumpan. Så gör väl inga riktiga kompisar?
    Ove

  9. #3899
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Varg å björn är dom kompisar ?
    Se till att dom inte slår sig samman.
    En står för intelligens snabbhet på marken, den andra för tyngden, och kan dessutom klättra..

    Oslagbara som par...

  10. #3900
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Se till att dom inte slår sig samman.
    En står för intelligens snabbhet på marken, den andra för tyngden, och kan dessutom klättra..

    Oslagbara som par...
    Björnen är både listig och stark, det vet jag för det har jag hört Baloo säga på TV!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •