Sidan 388 av 548 FörstaFörsta ... 288338378386387388389390398438488 ... SistaSista
Resultat 3 871 till 3 880 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3871
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du ska sitta fin den helgen.
    Aha!
    Ove

  2. #3872
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grannens hund, Bonzo, ska till veterinären i morgon för sitt sista besök. Jag håller på och steker färsbiffar till honom som han ska få som sista måltid. Tyck gärna att jag är jålig, det bjuder jag på...
    Ove

  3. #3873
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grannens hund, Bonzo, ska till veterinären i morgon för sitt sista besök. Jag håller på och steker färsbiffar till honom som han ska få som sista måltid. Tyck gärna att jag är jålig, det bjuder jag på...
    Har samma bekymmer med våra gamla vove. Han verkar ha gett upp nu. Har svårt att hålla tätt numera. Förutom att han blivit stendöv och ser mycket dåligt, har han lite svårt att röra sig. Det enda som verkar funka ok, så är det aptiten.

  4. #3874
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har samma bekymmer med våra gamla vove. Han verkar ha gett upp nu. Har svårt att hålla tätt numera. Förutom att han blivit stendöv och ser mycket dåligt, har han lite svårt att röra sig. Det enda som verkar funka ok, så är det aptiten.
    Synd att så mysiga hundar har så kort livslängd. Ska jag försöka maila över några biffar? Du har väl 3D- skrivare?
    Ove

  5. #3875
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Min sommargranne Håkan Åslund dog i natt, nyss fyllda 70 år. Vi gjorde många utflykter i området för några år sen som jag skrivit om tidigare i tråden. De senast åren har det inte blivit någon körning tillsammans då hans hälsa har sviktat men vi hade ändå en del minnas.

    En skön kille, fåordig Norrlänning från Stockholm, kommer att sakna honom.
    Ove

  6. #3876
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Min sommargranne Håkan Åslund dog i natt, nyss fyllda 70 år. Vi gjorde många utflykter i området för några år sen som jag skrivit om tidigare i tråden. De senast åren har det inte blivit någon körning tillsammans då hans hälsa har sviktat men vi hade ändå en del minnas.

    En skön kille, fåordig Norrlänning från Stockholm, kommer att sakna honom.
    Trist när kompisar faller ifrån
    Jan

  7. #3877
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Trist när kompisar faller ifrån
    Allt har en planerad "design life", en del kör lite hårdare och då kortas livslängden eller så kanske det varit dålig kvalitet på vissa delar vid tillverkningen?
    Min far gick bort vid nära 97 år, hans syster är fortfarande still going strong vid 94...
    Även om man har en bit kvar dit så ger allt sånt här en påminnelse om att allt har en ände...

    Något att tänka på när man samlar på sig för mycket...

  8. #3878
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Allt har en planerad "design life", en del kör lite hårdare och då kortas livslängden eller så kanske det varit dålig kvalitet på vissa delar vid tillverkningen?
    Min far gick bort vid nära 97 år, hans syster är fortfarande still going strong vid 94...
    Även om man har en bit kvar dit så ger allt sånt här en påminnelse om att allt har en ände...

    Något att tänka på när man samlar på sig för mycket...
    Hm, nu kommer vi in på lite känsliga ämnen, med sånt är ju livet. Jag har ju överlevt mina föräldrars ålder med bred marginal, så man kan ju undra. Håller nog med om att man inte skall samla på sig för mycket för då blir det bara bråk sedan. Helst skall det gå jämnt upp.

    Skall ge ett exempel på hur snikna barn försökte göra. Pappan hade god hälsa och hade mycket gott ställt. Han var sedan några år ensamstående med ett stort hus. Han träffade en ny, yngre kvinna , men barnen såg inte detta som något positivt utan kände att deras förväntade pengar kanske kunde försvinna. De försökte att få honom omyndigförklarad.
    Då blev så klart pappan förbannad. Han sålde huset och började resa runt i världen med sin kvinna och hade det bra. Ungarna skall absolut inte få något efter mig, sa han.

  9. #3879
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    .. Ungarna skall absolut inte få något efter mig, sa han.
    Påminner om vad finansmannen Roger Akelius skrev för många år sen på nätet.
    Han hade sett en artikel om att drottning Silvias frisör hade dött, som helt pank.
    Vilken timing tyckte han. När pengarna var slut, då dog han..
    Kan det bli bättre?

  10. #3880
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hoppsansa!! Körde ut från Gullspång för en stund sen i regnväder, då kommer det en älg i fullt trav och springer över vägen! Mitt på dagen och i regn? Stämmer inte enligt min ritning för då brukar dom vara stilla inne i skogen. Det var en bit ifrån som tur var för det fanns ingen tid att reagera så jag kunde bara konstatera att det var bråttom och han hade inte haft tid att ta på sina vita strumpor som älgarna brukar ståta med, alltså var han enfärgat mörkgrå och förmodligen inte lätt att upptäcka i skymning.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •