Sidan 385 av 548 FörstaFörsta ... 285335375383384385386387395435485 ... SistaSista
Resultat 3 841 till 3 850 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3841
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lätt matematik - åkte 09.10 och kom in i kåken 19.10 efter att ha ägnat några minuter åt att gosa med grannens hund. 52 mil på 10 timmar= 52 km/h i snitt, prat, pink, tank och matåkaffepauser inräknat. Hyfsat gubbtempo tycker jag men jag undrar om jag inte missat någon skylt längs vägen, en sån där rund med siffror på()
    Bra jobbat, brukar inte ens jag klara. Trots yngre förare å yngre hoj å nästan dubbelt cylinderstorlek. Men å andra sidan hamnar jag i Vilse å vänder på Gödselhögar.
    Jan

  2. #3842
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra jobbat, brukar inte ens jag klara. Trots yngre förare å yngre hoj å nästan dubbelt cylinderstorlek. Men å andra sidan hamnar jag i Vilse å vänder på Gödselhögar.
    Lugn du pôjk lille, om ett halvår så har du växt till dig också. Gödelhögar verkar vara ont om i Dalsland, däremot i Skaraborg var lantluften väldans aromatisk. Ang. Vilse så var jag bara tvungen att vända en enda gång men då fick jag vända en gång till för det visade sig att jag varit rätt från början.
    Ove

  3. #3843
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tar man en rejäl tur så att sittbensknölarna blir lagom ömma slipper man suget efter att komma ut och köra några dagar. Alternativet för tillfället är att ösa grus och det är INTE lika kul - men gratis.
    Ove

  4. #3844
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tar man en rejäl tur så att sittbensknölarna blir lagom ömma slipper man suget efter att komma ut och köra några dagar. Alternativet för tillfället är att ösa grus och det är INTE lika kul - men gratis.
    Jag blev på rymmen från vedbacken i dag igen. Hoppas vi inte får kall vinter. Jag har blivit så jäkla rymningsbenägen.
    Jan

  5. #3845
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra jobbat, brukar inte ens jag klara. Trots yngre förare å yngre hoj å nästan dubbelt cylinderstorlek. Men å andra sidan hamnar jag i Vilse å vänder på Gödselhögar.
    Hade en kompis för länge sedan som körde vilse i en skarp kurva med sin Silverpil. Utanför kurvan låg en stor gödselhög med tillhörande vattensamling.
    Tänk scenariot då en knutte kommer farande med en hoj rakt ner i dyngvattnet och en bonde som står och gapflabbar uppe på en landgång.
    Som tur var hade hojen fått motorstopp ( panikbromsning) precis innan landningen i vattnet, så att det gick lätt att kicka igång den igen. Både föraren och hojen hade ändrat färg från silver till brunt. Ingen ville åka bakom honom förrän en vattenslang tagit bort det mesta.

  6. #3846
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag blev på rymmen från vedbacken i dag igen. Hoppas vi inte får kall vinter. Jag har blivit så jäkla rymningsbenägen.
    Ove får nog en kall vinter eftersom han nog inte näns röra sin konstnärligt upplagda spisved.

  7. #3847
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ove får nog en kall vinter eftersom han nog inte näns röra sin konstnärligt upplagda spisved.
    Lugn Olle, vi får sparka kull den åt han.
    Jan

  8. #3848
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lugn Olle, vi får sparka kull den åt han.
    Kom å tänka på en gammal vits.
    När en kärring vill ha ömhet och värme, så är det bara att dänga henne i elementet, så blir hon både öm och varm.

  9. #3849
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kom å tänka på en gammal vits.
    När en kärring vill ha ömhet och värme, så är det bara att dänga henne i elementet, så blir hon både öm och varm.
    Ajsomfan! Bäst att få in veden snabbt i skjulet när man har såna kamrater...
    Ove

  10. #3850
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Efter gårdagen runda blev det snabba ryck med sjösättning av ekor. Denna gången åkte dom i utan tjärning så det var gjort i en handvändning, men det dröjde inte lång stund förrän dom låg i marvatten. Som tur är flyter trä så att de kommer inte att sjunka helt utan det går att komma i för att ösa och ösa blir det, typ några hundra liter per eka! Motorpump skulle underlätta just den proceduren men då finge man släpa ett sånt åbäke till bryggan och det bleve nog jobbigare.

    Nu ska jag starta upp lilla Byrackan för att åka till sjön och få min motion med första ösningen...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •