Sidan 384 av 548 FörstaFörsta ... 284334374382383384385386394434484 ... SistaSista
Resultat 3 831 till 3 840 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3831
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!

    Ingen körning i dag trots kalasväder. Ett par höns som hamnat i mitt kylskåp ville delas och beredas på lämpligt sätt. Sen ska det bjudas på påskbuffé så jag har stekt på en skinka och Janssons och lite annat och snart ska jag koka ägg. Blir nog bra..

    Om morgondagen bjuder på samma väder blir det nog en runda eller två. Får väl bli sån där ditnäsanpekaråvägensvängertur. Blir nog bra det också, man får inte vara så petig.
    Ove

  2. #3832
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Glad påsk !

  3. #3833
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Glad påsk !
    Tack och likaledes till er andra.

  4. #3834
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    I går tog jag mig en liten sväng över Kinnekulle och sneddade över Billingen. Då var det rätt många hojåkare ute och körde. Idag är det bara några trots att vädret faktiskt är skönare. Kan det ha blivit för varmt redan, i April? Då blir sommaruppehållet längre än vintervilan!
    Ove

  5. #3835
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    I går tog jag mig en liten sväng över Kinnekulle och sneddade över Billingen. Då var det rätt många hojåkare ute och körde. Idag är det bara några trots att vädret faktiskt är skönare. Kan det ha blivit för varmt redan, i April? Då blir sommaruppehållet längre än vintervilan!
    Hmmm. Kanske de lider av påsksmälla.

  6. #3836
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Skit samma. ska göra en snabbsväng till Karlstad i morgon. Bäst att komma iväg tidigt så jag är tebax innan värmen blir för svår.

    Funderar på om jag skulle köra runt sjön, det blir ju bara 25-30 mil längre om jag inte gör för yviga utflykter? Får sova på saken och se vart hjulet pekar när jag är där.
    Ove

  7. #3837
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Fin påskhelg, härligt väder, 3 heldagar hojkörning med olika konstalationer . Ska återgå till mitt instruktörsjobb på avrostning åt SMC kronoberg. Bäst att öva lite. Lovat ta hand om högfartsbana å grusdelen. Ska nog öva lite hårda bromsningar på grus. Trist om man ska visa å inte va förberedd.
    Jan

  8. #3838
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog min heldag på hojen idag. Snabbt avklarat ärende i Karlstad och se vände hjulet åt väster så det blev runt sjön. Verkar som vattnetståndet är högt för det blev 9 mil längre än förra gången - 52 mil mot 43 som minst och ändå körde jag alla genvägar jag kunde finna.

    Damerna vid Håverud öppnar inte förrän på Torsdag så jag kunde inte belöna mig med en hamburgare som jag tänkt efter avklarad Brudfjällsväg, fick bli en i Mellerud istället.

    Vilken tur att inte ha GPS! Folk är jättetrevliga när man stannar och frågar om vägen!
    Ove

  9. #3839
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tog min heldag på hojen idag. Snabbt avklarat ärende i Karlstad och se vände hjulet åt väster så det blev runt sjön. Verkar som vattnetståndet är högt för det blev 9 mil längre än förra gången - 52 mil mot 43 som minst och ändå körde jag alla genvägar jag kunde finna.

    Damerna vid Håverud öppnar inte förrän på Torsdag så jag kunde inte belöna mig med en hamburgare som jag tänkt efter avklarad Brudfjällsväg, fick bli en i Mellerud istället.

    Vilken tur att inte ha GPS! Folk är jättetrevliga när man stannar och frågar om vägen!
    Aha, lika bra jag inte tog en dag i Dalsland å Håverud då efter fågeltrippen.
    Jan

  10. #3840
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lätt matematik - åkte 09.10 och kom in i kåken 19.10 efter att ha ägnat några minuter åt att gosa med grannens hund. 52 mil på 10 timmar= 52 km/h i snitt, prat, pink, tank och matåkaffepauser inräknat. Hyfsat gubbtempo tycker jag men jag undrar om jag inte missat någon skylt längs vägen, en sån där rund med siffror på()
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •