Sidan 383 av 548 FörstaFörsta ... 283333373381382383384385393433483 ... SistaSista
Resultat 3 821 till 3 830 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3821
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu är det kväll och jag ska snart sova. I morgon ska jag se om jag kan häva skanken över ryggen på Sigrid så jag kan köra ner till macken och tanka. Sen blir det att böra i ordning så att jag kan släppa ut gräsdrängen Gustav för att frisera bort alla gröna tofsar som sticker upp här och var.

    Skönt med en stund vid spisen var det och det blev 2 kg köttbullar + lite annat.
    Hm, en del för tydligen en ganska bekymmersfri tillvaro.

    Skall besikta Transalpen i dag. Går nog bra för både bromsar och drivpaket är ok. och däcken hänger nog med 3-400 mil till.

  2. #3822
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Jag skulle jobba med 20 m3 ved. Men har en benägenhet att rymma när solen tittar fram.
    Jan

  3. #3823
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hm, en del för tydligen en ganska bekymmersfri tillvaro.

    Skall besikta Transalpen i dag. Går nog bra för både bromsar och drivpaket är ok. och däcken hänger nog med 3-400 mil till.
    Transalpen fick förtroendet ett par år till.

  4. #3824
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag skulle jobba med 20 m3 ved. Men har en benägenhet att rymma när solen tittar fram.
    Värre vore ju om veden rymde.

  5. #3825
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Värre vore ju om veden rymde.
    Det gör min ved - succesivt, genom skorsten.

    Bin har jag inga men ändå har jag en hel del biverkningar. En av dom är att om jag har gjort något så får jag betala några dagar. Har alltså fortfarande känningar av Söndagens eskapader, men va fan, jag kan ju ta det lugnt en stund till.

    Lite uttråkad så jag tog en liten tur med bilen och kollade in hur maten växer i hagar och burar. sen for jag via butiken där jag köpte köttfärs så nu står det en lasagne i ugnen. Ska bli gott för sen blir det fasta. Inte av religiösa själ utan för att det ska tas prover. börjar fundera på om jag har hamnat i en sån där sifferdiet?
    Ove

  6. #3826
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det gör min ved - succesivt, genom skorsten.

    Bin har jag inga men ändå har jag en hel del biverkningar. En av dom är att om jag har gjort något så får jag betala några dagar. Har alltså fortfarande känningar av Söndagens eskapader, men va fan, jag kan ju ta det lugnt en stund till.

    Lite uttråkad så jag tog en liten tur med bilen och kollade in hur maten växer i hagar och burar. sen for jag via butiken där jag köpte köttfärs så nu står det en lasagne i ugnen. Ska bli gott för sen blir det fasta. Inte av religiösa själ utan för att det ska tas prover. börjar fundera på om jag har hamnat i en sån där sifferdiet?
    Problem kan uppstå om man kastar om 5+2 till 2+5

  7. #3827
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Vilken underbar morgon i småland.
    Jan

  8. #3828
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vilken underbar morgon i småland.
    Lagom varmt, halvsol, lagom segelvind och lusten att göra nån nytta saknas helt.... Jag tar mig en tur.
    Ove

  9. #3829
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lagom varmt, halvsol, lagom segelvind och lusten att göra nån nytta saknas helt.... Jag tar mig en tur.
    Faen det blev inte många ved spräckta. Synd hondamannen lämnat oss, ville visat vilken modell som sålt bäst i Sverige 2013
    Jan

  10. #3830
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ingen ved spräckt här alls. Blev en sväng som vände i Väring. Gick in och tittade på utbudet. Det enda som var intressant för tillfället var en KTM men den var ny och åt hellskotta för dyr för mig.
    Men den hade däck som jag gillade - Metzeler enduro nånting. Grovt mönster men ändå inte riktigt grusågeggamojjagrovt. får kolla en gång till när det är dags för byte vilket dessvärre kan dröja.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •