Sidan 382 av 548 FörstaFörsta ... 282332372380381382383384392432482 ... SistaSista
Resultat 3 811 till 3 820 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3811
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Duggregn ute. Slö.

    Jag tror jag gör en medelmåttlig Jansson. Lite ägg och rödbetor till och kanske en liten OP. Tror det blir ganska bra.
    Ove

  2. #3812
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tala om långsamma reservdelsleveranser till hojarna. Fick vänta på en bromsslang till en Honda i två veckor. På hyllan hade de slangar till HD liggande, men sa inget. Då blev jag fly förbannad och frågade vad de tänkte med. Sätt dit en sådan då, sa jag och kunde hämta hojen samma dag. Detta är nog mcsevice i ett nötskal.

    Skall ge ett annat exempel på service, gäller en 36 år gammal traktor. Framhjulsspindeln pajade i torsdags eftermiddag. Ringde till TK Traktordelar och hade delen på fredag.

  3. #3813
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu ska drevet i alla fall finnas på plats i butiken en vecka efter sagt datum, men det var svårt att få till tid som passar både dom och mig för montering. Ska hämta det och så får jag fixa till det hemma. Gillar egentligen inte att skruva - blir svart om fingrarna. Får väl baka efteråt - mörkt bröd...

    Regn hos mig hela dan - trist! Bara att förbereda morgondagen, skriva lite och dega resten. Morgonen kommer att börja med att få fart på spisen, för som adjungerad medlem i syföreningen ska jag koka soppa till sopplunchen som dom ordnar. Vanlig ärtsoppa + cowboysoppa vad det nu kan innebära. Vill inte veta vad det är i färsen men den ser ut som vanlig blandfärs(Det kanske är samma fusk som med sjömansbiffen?). Ordnar sig, men man får beräkna dubbelportion till alla, folk äter som besatta!
    Ove

  4. #3814
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu ska drevet i alla fall finnas på plats i butiken en vecka efter sagt datum, men det var svårt att få till tid som passar både dom och mig för montering. Ska hämta det och så får jag fixa till det hemma. Gillar egentligen inte att skruva - blir svart om fingrarna. Får väl baka efteråt - mörkt bröd...

    Regn hos mig hela dan - trist! Bara att förbereda morgondagen, skriva lite och dega resten. Morgonen kommer att börja med att få fart på spisen, för som adjungerad medlem i syföreningen ska jag koka soppa till sopplunchen som dom ordnar. Vanlig ärtsoppa + cowboysoppa vad det nu kan innebära. Vill inte veta vad det är i färsen men den ser ut som vanlig blandfärs(Det kanske är samma fusk som med sjömansbiffen?). Ordnar sig, men man får beräkna dubbelportion till alla, folk äter som besatta!
    Rätt Ove, jäkla regn, men bra för växtligheten. Kolla blandfärsen åt dom, så det inte är salmonellasmittad halalslakt.
    Jan

  5. #3815
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu ska drevet i alla fall finnas på plats i butiken en vecka efter sagt datum, men det var svårt att få till tid som passar både dom och mig för montering. Ska hämta det och så får jag fixa till det hemma. Gillar egentligen inte att skruva - blir svart om fingrarna. Får väl baka efteråt - mörkt bröd...

    Regn hos mig hela dan - trist! Bara att förbereda morgondagen, skriva lite och dega resten. Morgonen kommer att börja med att få fart på spisen, för som adjungerad medlem i syföreningen ska jag koka soppa till sopplunchen som dom ordnar. Vanlig ärtsoppa + cowboysoppa vad det nu kan innebära. Vill inte veta vad det är i färsen men den ser ut som vanlig blandfärs(Det kanske är samma fusk som med sjömansbiffen?). Ordnar sig, men man får beräkna dubbelportion till alla, folk äter som besatta!
    Det är nog samma fusk. Jag tror inte heller att det är några sjömän den biffen.

    Det var en kille i Karlstad som jobbade på en bilverkstad. Det var före tiden då bilmekanikerna hade vita handskar på sig för att inte skita ner bilarna. Hur kommer det sig att du alltid är så ren om händerna och inte heller har olja under naglarna, frågade en arbetskompis en dag. Farsan har ett bageri och jag hjälper honom att knåda deg innan jag går till jobbet, blev svaret.

    Passade på att ta en tur i går em i det fina vädret eftersom jag visste att det skulle bli skitväder några dagar framöver.
    Senast redigerat av Olle Å den 2014-04-08 klockan 18:16.

  6. #3816
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är nya drevet på plats. Ett sätt att slippa skita ner händerna är att någon annan gör mekjobbet. Känns i alla fall bra att det är nytt och fint.

    Nu tittar jag på vädret det ser fint ut ute om man själv är inne men om man går ut drar det fan så kallt i vinden. Hmm, kan ju villas bort med hjälp av fartvind....

    Svårt att få någon rytm i tillvaron som pensionär. Borde vara van vid det här laget, men har man inget jobb som styr upp tiden så blir det gärna lätt kaos i röran som kallas livet. Får väl prova att göra prioritetsordning. Nr; 1 nu blir att komma iväg till Olles Vårtur i Värmland/Dalsland. Köra efter Stigfinnare Olle bjuder alltid på finna vägar. Packning med övernattning + regnsäkringsplagg skall reduceras till att passa i lilla topboxen.
    Ove

  7. #3817
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu är nya drevet på plats. Ett sätt att slippa skita ner händerna är att någon annan gör mekjobbet. Känns i alla fall bra att det är nytt och fint.

    Nu tittar jag på vädret det ser fint ut ute om man själv är inne men om man går ut drar det fan så kallt i vinden. Hmm, kan ju villas bort med hjälp av fartvind....

    Svårt att få någon rytm i tillvaron som pensionär. Borde vara van vid det här laget, men har man inget jobb som styr upp tiden så blir det gärna lätt kaos i röran som kallas livet. Får väl prova att göra prioritetsordning. Nr; 1 nu blir att komma iväg till Olles Vårtur i Värmland/Dalsland. Köra efter Stigfinnare Olle bjuder alltid på finna vägar. Packning med övernattning + regnsäkringsplagg skall reduceras till att passa i lilla topboxen.
    Fina vägar finns. Skall bara byta framdäck på hojen till ett asfaltdäck.

  8. #3818
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Efter gårdagens Vårtur med Olle känner jag att jag har fått en ny kropp som inte riktigt passar i skinnet. Ordnar sig, tar det lugnt idag. Blir lite lättare övningar som att fixa litet reservlager med köttbullar som jag har fått en beställning på. Det får räcka och det ska bli skönt att tina upp kroppen i spisvärmen några timmar.

    Hemvägen gick via mina gamla hemtrakter och jag gjorde en sväng för att se om någon var ute, och det var det. Grannarna längst bort i andra ändan av området satt ute och njöt av kvälls solen så dom störde jag en stund innan jag drog vidare. Hemma i skymningen med ganska frusna fingrar och Sigrid fick stå ute i natt.

    Nu ska jag tända i spisen..
    Ove

  9. #3819
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Efter gårdagens Vårtur med Olle känner jag att jag har fått en ny kropp som inte riktigt passar i skinnet. Ordnar sig, tar det lugnt idag. Blir lite lättare övningar som att fixa litet reservlager med köttbullar som jag har fått en beställning på. Det får räcka och det ska bli skönt att tina upp kroppen i spisvärmen några timmar.

    Hemvägen gick via mina gamla hemtrakter och jag gjorde en sväng för att se om någon var ute, och det var det. Grannarna längst bort i andra ändan av området satt ute och njöt av kvälls solen så dom störde jag en stund innan jag drog vidare. Hemma i skymningen med ganska frusna fingrar och Sigrid fick stå ute i natt.

    Nu ska jag tända i spisen..
    Visst kan det bli kallt framemot kvällningen. Jag körde hem från Ove en kväll i småregn och temperatur nära nollan och inte beredd på att det skulle bli så jäkla kyligt. Hade naturligtvis inte tillräckligt varma kläder.
    Jag körde en gång i Norge över Hardangervidda i ösregn och med inslag av snö. Då hade Jag
    riktiga kläder, så då var de inga problem.
    Det största problemet verkar att vara hur man skall kunna hålla händerna varma. När det gäller lite extrema förhållanden verkar nog handtagsmuffar vara det bästa. Tyvärr fula men............. Kan man sedan komplettera med handtagsvärme, så är man nog räddad.

  10. #3820
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är det kväll och jag ska snart sova. I morgon ska jag se om jag kan häva skanken över ryggen på Sigrid så jag kan köra ner till macken och tanka. Sen blir det att böra i ordning så att jag kan släppa ut gräsdrängen Gustav för att frisera bort alla gröna tofsar som sticker upp här och var.

    Skönt med en stund vid spisen var det och det blev 2 kg köttbullar + lite annat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •