Sidan 38 av 548 FörstaFörsta ... 2836373839404888138538 ... SistaSista
Resultat 371 till 380 av 5473

Ämne: 60+

  1. #371
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Den tiden kommer.
    Den tiden har kommit redan för mig, och jag trivs alldeles utmärkt med att ha det bekvämt!
    Om ungdomarna på samma resa vill sova ute stör det mig inte alls. Tält, på altanen, under huset eller något annat beprövat är OK: Jag sover i säng!

  2. #372
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Folk får bo som dom vill,MEN försök inte övertala mig
    Jan

  3. #373
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    OBS 60+ ska inte sova på marken.

    Vadå 60+ ???.
    Vad som står i kyrkböckerna om ålder har väl ingen betydelse när man hojar. Är inte en dag över 40 år då och tälta är jag van med och uppskattat sedan barnsben. Fast att sova på marken har jag aldrig prövat!

    Hoj = Frihetskänsla
    Tält = Frihtskänsla

    Hoj + tält = dubbel frihet och glädje om det inte är för dåligt väder förstås!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #374
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Ja vet du har rätt GeCe, det är nog mer kroppen som talar om hur den behöver sova.
    Jan

  5. #375
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ute är det -18 och det har det varit sen 6-tiden i morse!

    Jag äger en sovsäck som ska vara användbar ner till just -18 men jag har inte för avsikt att prova om det stämmer !

  6. #376
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Usch, nog är det en riktig vargavinter. Jag ömmar för det vilda som har det tufft att hitta mat å hålla varmen.
    Passa på å kolla sovsäcken du, gräva ner dig i snöbivack. Å andra sidan håller isen att köra traktor på.
    Jan

  7. #377
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Usch, nog är det en riktig vargavinter. Jag ömmar för det vilda som har det tufft att hitta mat å hålla varmen.
    Passa på å kolla sovsäcken du, gräva ner dig i snöbivack. Å andra sidan håller isen att köra traktor på.
    Näfyförfaderullan! Snöbivack innebär att man måste flytta på snö, en verksamhet jag helst avstår!

    Nej jag bakar istället för då blir det så skönt varmt i köket. Jäser dååligt bara men det är bara att vänta. Blir nog smörgås på nybakt till kvällsmat.

  8. #378
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ute är det -18 och det har det varit sen 6-tiden i morse!

    Jag äger en sovsäck som ska vara användbar ner till just -18 men jag har inte för avsikt att prova om det stämmer !

    Fy hundan här var det -26 i morse och mc-abstinensen börjar minst sagt bli besvärande. Tog en sväng igår med fyrhjulingen för att försöka råda bot på den värsta abstinensen men det blev bara värre.

    Men jag hittade ett reportage i en gammal mc-tidning från -90:talet om två galna mc journalister som åkte till Norge när det var OS där och samtidigt testade två offroad-MC. En Honda Transalp och en BMW Fundaro och det var -25 och de sov under bar himmel i sovsäck???? Bildbevis fanns!
    På morgonen startade Hondan men inte BMW:n som de fick elda under motorn på med spritköket innan den startade. Det var också andra tekninska problem med BMW:n och de konstaterade att det var tur att Honda hade bra orginalverktyg som gick att använda även till BMW:n. Man kan ju Undra hur det är med den där omtalade Tyska kvaliteten? ???

    Ja, vintern är ovanligt svår i år och vad jag kan minnas har det inte varit så här besvärligt sedan vintern -87. Minns det för jag ute mycket på jobb den vintern med släpkärra vilket inte var så kul alla gånger.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-01-30 klockan 19:22.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #379
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    På morgonen startade Hondan men inte BMW:n som de fick elda under motorn på med spritköket innan den startade. Det var också andra tekninska problem med BMW:n och de konstaterade att det var tur att Honda hade bra orginalverktyg som gick att använda även till BMW:n. Man kan ju Undra hur det är med den där omtalade Tyska kvaliteten? ???
    ! Japansk kvalite´!

  10. #380
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    ! Japansk kvalite´!

    Just det!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •