Sidan 378 av 548 FörstaFörsta ... 278328368376377378379380388428478 ... SistaSista
Resultat 3 771 till 3 780 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3771
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hur vore det om du, Conny följde med och kollade på tranorna? Jag kommer nog att åka förbi Väse vid åttatiden. Dag är ju inte bestämt ännu. Beror på tranor och väder.
    Annars kan ni ju dela säng i "kylrummet" och gå upp lite senare.
    Ove

  2. #3772
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Såja de va det, första 100 milen i år. Mycket bra skick på grusvägarna i år så här tidigt på våren.
    Jan

  3. #3773
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Såja de va det, första 100 milen i år. Mycket bra skick på grusvägarna i år så här tidigt på våren.
    Jag har väl också lyckats komma upp i runt 100 mil hittills i år. De mindre asfaltvägarna har ju klarat vintern bra utan större skador. Hoppas bar att det inte finns så mycket grus på asfalten i år.

  4. #3774
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Här nere brukar vi få se sopbilen först i maj. Lösgruset är väl värst i vägkanter å korsvägar. Vi gamlingar har ju sett detta förr om åren å kör försiktigt.
    Jan

  5. #3775
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Visst finns det lite grus på vägarna fast jag tycker att det är mindre i år än vanligt. Vet inte om det finns någon sopbil som kör på vägarna i mitt område - jag har inte sett någon mer än i samhällena.

    Ett problem är att det kommer upp en hel del skit från åkrar och dynghögar på vägen och det kan det göra när som helst och det kan vara skithalt att köra i färsk gödsel!
    Ove

  6. #3776
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Visst finns det lite grus på vägarna fast jag tycker att det är mindre i år än vanligt. Vet inte om det finns någon sopbil som kör på vägarna i mitt område - jag har inte sett någon mer än i samhällena.

    Ett problem är att det kommer upp en hel del skit från åkrar och dynghögar på vägen och det kan det göra när som helst och det kan vara skithalt att köra i färsk gödsel!
    Så sant. Höll på att få en nära naturupplevelse då någon skogsmaskin släpat ut ganska mycket bark och lera på en asfaltväg i en kurva. Tänk på att om ni kör i Värmland och känner doften av nysågat trä, så titta noga var ni kör. Speciellt på de mindre vägarna kan det stå skogsmaskiner både här och där. För att inte tala om timmerbilarna som lastar. Skyltar???? Näääääääää

  7. #3777
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I småland är liknande. Inte gasa mer än man har sikt för. Efter vissa påtryckningar har det blivit vanligare att man skyltar för Avverkning. Nästa skylt borde vara Skitkörning.
    Jan

  8. #3778
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Kom på glid här om dagen - regnblött är normalt inga problem - spårvagnsspår är normalt heller inga problem - men båda på en gång, då blir det värre. Man kvicknar snabbt till om man säger så...

  9. #3779
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Kom på glid här om dagen - regnblött är normalt inga problem - spårvagnsspår är normalt heller inga problem - men båda på en gång, då blir det värre. Man kvicknar snabbt till om man säger så...
    Det gick bra förstår jag? Min erfarenhet av dom spåren var att man ska akta sig väldigt noga, särskilt om man kör Vespa med små smala hjul. Ganska snart lärde jag mig att gick det inte på annat sätt fick man hänga ut så att hjulen gick bredvid spåret.
    Ove

  10. #3780
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jädra strul! Vi kapade kedja i rätt längd och i brist på rätt kedjelås tänkte vi tillfälligt använda det gamla(JAA, jag vet men det var en provisorisk lösning i väntan på nytt). Passade inte, sprinten var för tjock. Bara att vänta på att det kommer ett skickandes...

    Medan vi mätte längden så upptäckte vi ytterligare brott på kedjelänkar och på ett ställe fattas en bit helt till nithålet med brottytor som inte var färska - jag har alltså kört minst XX antal mil med kedjebrott och det har inte sniglat fram vid alla tillfällen.

    Varför?? O-ringskedja köpt på MC-firma. Som jag förstår har den inte varit för hårt spänd även om jag använt hela fjädringsvägen emellanåt. Kedjan är inte utsliten på annat sätt än att länkar har brustit. Men det är klart - jag har ju en kraftfull enstånka på bortåt 50 häst som sliter i den - men ändå???
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •