Sidan 375 av 548 FörstaFörsta ... 275325365373374375376377385425475 ... SistaSista
Resultat 3 741 till 3 750 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3741
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagens tranantal: 98! Dom har börjat komma!
    Ove

  2. #3742
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dagens tranantal: 98! Dom har börjat komma!
    Bra du sköter ditt uppdrag Ove
    Jan

  3. #3743
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dagens tranantal: 98! Dom har börjat komma!
    Hoppas bara att baktändande HD inte startas i anslutning till Trandansen.

  4. #3744
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hoppas bara att baktändande HD inte startas i anslutning till Trandansen.
    Kallas "kraftig störning" och det har hänt några gånger att varenda pippi lämnat fältet av den anledningen. Numera får man inte köra lika närma som tidigare. "Kraftig störning" kan även bero på örnar men det kan man inte beskylla bullerburkarna för.
    Ove

  5. #3745
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kallas "kraftig störning" och det har hänt några gånger att varenda pippi lämnat fältet av den anledningen. Numera får man inte köra lika närma som tidigare. "Kraftig störning" kan även bero på örnar men det kan man inte beskylla bullerburkarna för.
    Har du någon för aning om när dansen börjar bli fulltalig??

  6. #3746
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Har du någon för aning om när dansen börjar bli fulltalig??
    Som vanligt - nej.
    Ove

  7. #3747
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Årets första sväng ner till Hornborgasjön idag. Försökte fika vid Naturrum men dom har inte öppnat ännu. Körde inte ner till Trandansen denna gången.

    Det var en riktigt skön tur och när jag kommit hem tog jag en extra runda för att titta ut över sjön. Körde sakta på en fin grusväg och just när jag gled över ett krön rusade motorn till istället för att driva - jodå växel var i. Kollar och jag hittar ingen kedja!?! Vänder hojen och skjuter tillbaka och se - där ligger kedjehelvetet som en död snok på vägen! Blev att putta hojen 2 km för att komma hem och jag hade ingen aning tidigare att jag bor så högt.

    Det var brott på båda ytterlänkarna i nithålet och det var inte vid låset. Ny kedja ska köpas snarast.
    Ove

  8. #3748
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Årets första sväng ner till Hornborgasjön idag. Försökte fika vid Naturrum men dom har inte öppnat ännu. Körde inte ner till Trandansen denna gången.

    Det var en riktigt skön tur och när jag kommit hem tog jag en extra runda för att titta ut över sjön. Körde sakta på en fin grusväg och just när jag gled över ett krön rusade motorn till istället för att driva - jodå växel var i. Kollar och jag hittar ingen kedja!?! Vänder hojen och skjuter tillbaka och se - där ligger kedjehelvetet som en död snok på vägen! Blev att putta hojen 2 km för att komma hem och jag hade ingen aning tidigare att jag bor så högt.

    Det var brott på båda ytterlänkarna i nithålet och det var inte vid låset. Ny kedja ska köpas snarast.
    Jäklar, tänkte du väl då. Tur att det inte hände nere vid Hornborgasjön.
    Hade en bekant som var ute i endurospåret vars kedja gick av efter ett hopp. Kedjan var för hårt spänd. Över en km i skogen med lera och vatten.

  9. #3749
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tråd till fågel-OBS som jag fått av Håkan L http://svalan.artdata.slu.se/birds/[/
    Ove

  10. #3750
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    I går va det +15 å sol över småland. Lösgrus på belagda vägar. Grusvägarna är jättefina i år efter denna milda vinter.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •