Sidan 373 av 548 FörstaFörsta ... 273323363371372373374375383423473 ... SistaSista
Resultat 3 721 till 3 730 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3721
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Satt och glodde på Vasaloppet lite grann. Tänkt på det förut, kanske skulle ta och dra ett varv till Dalarna och köra vägen längs spåret? Kanske en sväng för att köpa en Dalahäst i Nusnäs? Kanske knalla in vid Insjön och köpa en elektrisk helikopter(va ska jag med den??) - äsch bara tänker...

    Om det nu inte går så att Ryssarna tänker starta krig i Ukraina för då skiter det sig nog med körning för att det i bästa fall bara blir sopparansonering. Mina hojar går inte på annat bränsle än bensin - tror jag.
    Ove

  2. #3722
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vi körde eget vasalopp här i småland. Man drar ut en vire runt en vindfälla å trycker på knappen å springer vid sidan å kollar.
    Den där puttin litar jag inte på.
    Jan

  3. #3723
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Satt och glodde på Vasaloppet lite grann. Tänkt på det förut, kanske skulle ta och dra ett varv till Dalarna och köra vägen längs spåret? Kanske en sväng för att köpa en Dalahäst i Nusnäs? Kanske knalla in vid Insjön och köpa en elektrisk helikopter(va ska jag med den??) - äsch bara tänker...

    Om det nu inte går så att Ryssarna tänker starta krig i Ukraina för då skiter det sig nog med körning för att det i bästa fall bara blir sopparansonering. Mina hojar går inte på annat bränsle än bensin - tror jag.
    Provade en del av vasaloppspåret med en Dominator för en massa år sedan. Den höll på att bli kvar som landmärke i en myr.

  4. #3724
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi körde eget vasalopp här i småland. Man drar ut en vire runt en vindfälla å trycker på knappen å springer vid sidan å kollar.
    Så var min motion idag! Dra vajer och koppla, fast jag hade ingen knapp - bror min drog i en spak. Fin motion att snubbla omkring i ris.
    Ove

  5. #3725
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Så var min motion idag! Dra vajer och koppla, fast jag hade ingen knapp - bror min drog i en spak. Fin motion att snubbla omkring i ris.
    Vist är det härligt Ove, galoppera som en yster fåle i ris å över stock å sten. Bra för isterbuken också, sägs det.
    Jan

  6. #3726
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Så var min motion idag! Dra vajer och koppla, fast jag hade ingen knapp - bror min drog i en spak. Fin motion att snubbla omkring i ris.
    Höll på med samma sak i söndags då jag fick låna grabben. Skall så småningom låta hästen släpa fram stockarna i stället för att traktorn gör det.

  7. #3727
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Provkört GSen i vårsolen.
    Hur går det med fåglarna ? Här går dom på åkern nu.
    Jan

  8. #3728
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Provkört GSen i vårsolen.
    Hur kändes detta?

    Hur går det med fåglarna ? Här går dom på åkern nu.
    Ingen räkning påbörjad ännu. Dom brukar inte görja räkna förrän i mitten av månaden tror jag. Vet inget , har inget hört....

    Dagarna fylls av ved. Avslutade dagen med att tömma den nytankade motorsågen i brallorna. I dag är grejerna tvättade i bensin, den miljövänliga sorten och oljeblandat så att det inte torkar ut huden.
    Ove

  9. #3729
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Provkört GSen i vårsolen.
    Hur går det med fåglarna ? Här går dom på åkern nu.
    Var ute och promenerade med valpen då vi hörde transkrik från ovan.

  10. #3730
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hur kändes detta?



    Ingen räkning påbörjad ännu. Dom brukar inte görja räkna förrän i mitten av månaden tror jag. Vet inget , har inget hört....

    Dagarna fylls av ved. Avslutade dagen med att tömma den nytankade motorsågen i brallorna. I dag är grejerna tvättade i bensin, den miljövänliga sorten och oljeblandat så att det inte torkar ut huden.
    Pinkemojjen gillar inte bli tvättad i bensin. OBS bra att ha att hålla i, träligt att hålla i den svaga strålen.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •