Sidan 37 av 548 FörstaFörsta ... 2735363738394787137537 ... SistaSista
Resultat 361 till 370 av 5473

Ämne: 60+

  1. #361
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Forsätter med Värmland ett tag: Fick just ett telefonsamtal från hustrun som befinner sig i Mattila som ligger rakt västerut från Stöllet, nära norska gränsen. Hon vill ta en hojtur dit i sommar, är det nån som vill hänga på? Finns bra stugor och mat på plats.

    Man kan göra en flerdagarsresa i Värmland som omfattar både fin- och finnkultur om man vill. Som jag nämnt i tidigare inlägg så har jag varit en del i landskapet och kan nog vaska fram en del smultron som kan vara intressanta.

  2. #362
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det vore nog inte omöjligt att intressera den bättre hälften för detta. ;D Går säkert att hitta på trevliga dagsturer även in i grannlandet men antar man måste boka både rum och väder långt i förväg. Kristinehamn - Mattila c:a 22 mil + omvägar.
    Efter midsommar?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #363
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det vore nog inte omöjligt att intressera den bättre hälften för detta. ;D Går säkert att hitta på trevliga dagsturer även in i grannlandet men antar man måste boka både rum och väder långt i förväg. Kristinehamn - Mattila c:a 22 mil + omvägar.
    Efter midsommar?
    Nja, boka långt före tror jag inte behövs, räcker nog att ta det dag för dag. Man blir ganska låst i rutten och blir lätt att man måste skynda sig på slutet för att man vill se på en massa sånt som bara dyker upp(min erfarenhet).
    Vad vädret beträffar så har vi en bra vädersmästare som kan styra den detaljen. Jag har stor tilltro till Jans förmågor.

  4. #364
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nja lite av äventyret är att inte veta vart man ska sova i natt. Det har aldrig hänt att man inte hittat något. Sov en gång i en ängslada men det är undantaget. På Norska sidan brukar man alltid hitta en hytte om man inte väntar till för sent på kvällen. I Sverige fins massvis med olika boende, + är om man kan få frukost.Förmodligen skulle vi kunna få till detta samband med fruns å min Norgetripp. Sen hänger ni med så långt ni vill. Kul om alla fruarna hänger med.
    Jan

  5. #365
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nja lite av äventyret är att inte veta vart man ska sova i natt. Det har aldrig hänt att man inte hittat något. Sov en gång i en ängslada men det är undantaget. På Norska sidan brukar man alltid hitta en hytte om man inte väntar till för sent på kvällen. I Sverige fins massvis med olika boende, + är om man kan få frukost.Förmodligen skulle vi kunna få till detta samband med fruns å min Norgetripp. Sen hänger ni med så långt ni vill. Kul om alla fruarna hänger med.
    Ängslada med frukost låter väl...... bra ? Har vi kommit igång så kanske ni inte alls blir av med oss på hela Norgeturen!

  6. #366
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ängslada med frukost låter väl...... bra ?
    Låter oemotståndligt. Blir det efter midsommar finns ju chansen att det är färskt hö i ladan också!

    Som alternativt boende kan man fixa det så här också!



    Ibland kan det ju bli trevligare med tre hjul också!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-01-29 klockan 07:39.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #367
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Låter oemotståndligt. Blir det efter midsommar finns ju chansen att det är färskt hö i ladan också!

    Som alternativt boende kan man fixa det så här också!



    Ibland kan det ju bli trevligare med tre hjul också!
    Ok! Var hittar man ett gäng sådana? Och passagerar platsen, är det den randiga som för tillfället står bredvid?

  8. #368
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ok! Var hittar man ett gäng sådana? Och passagerar platsen, är det den randiga som för tillfället står bredvid?
    Nja. så enkelt är det nog inte Ove! Sådana här rariteter får man nog snickra ihop själv om man inte har en djäkla tur förstås. Det är väl det som är halva nöjet med grejen att liksom uppfinna hjulet en gång till.

    Själv har jag blivit lite bekväm på gamla dar och föredrar att lägga en tältutrustning på pakethållaren.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #369
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    CeGe, jag är så bekväm att min tältutrustning ligger på vinden sen 10 år
    OBS 60+ ska inte sova på marken.
    Jan

  10. #370
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    CeGe, jag är så bekväm att min tältutrustning ligger på vinden sen 10 år
    OBS 60+ ska inte sova på marken.
    Den tiden kommer.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •