Sidan 367 av 548 FörstaFörsta ... 267317357365366367368369377417467 ... SistaSista
Resultat 3 661 till 3 670 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3661
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Efter mitt misslyckande med vädret i fjol, behöver vi någon som kan fixa bra kollatranornaväder
    Alltså! Försök INTE smita! Du lyckas som regel men du får skärpa dej lite så det inte blir som förra året!
    Ove

  2. #3662
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Jag härstammar från södra delen av det fagra Östergyllen.
    Bor numera i residensstaden
    ÖÖÖöh va? Linköping alltså. Ja det ligger ju inte så långt från Hornborgasjön, lite drygt 21 mil.
    Ove

  3. #3663
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var inne på Hornborgasjöns hemsida..... inte är det någon fart ännu. 1,5 månad till set är dags så man kan nog följa fåglarna om en månad ungefär och börja gissa vad som ska hända.
    Ove

  4. #3664
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Utanför yr snön i blåsten och i mitt ideella skrivarbete snöar det också och blåser stormvindar... Fy fanken alltså!! Eldar och står i men det är ändå svårt att känna värme.
    I dag blir det bakning och då brukar det gå hett till med en viss hets för att hinna undan + att ugnen står på 225 grader. Skönt att vara lite produktiv men ännu skönare skulle det vara med plusgrader ute och komma igång med vedjobbet så att vårveden är bärgad före oktober.
    Ove

  5. #3665
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag roar mig med pinneplock i en första gallring. Jumt i traktorhytten å Gold FM i lurarna. Lite terapi i väntan på våren.
    Jan

  6. #3666
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag roar mig med pinneplock i en första gallring. Jumt i traktorhytten å Gold FM i lurarna. Lite terapi i väntan på våren.
    Lite olika terapiarbeten. Själv får jag ägna mig åt lite snöplogning

  7. #3667
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag roar mig med pinneplock i en första gallring. Jumt i traktorhytten å Gold FM i lurarna. Lite terapi i väntan på våren.
    Kollat på Skogsforum.se? Finns mycket nyttigt för för oss som ibland
    håller till i skogen

  8. #3668
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Knallade omkring i Mc-butikerna i Karlstad i förrgår, fanns inte ett dugg av intresse. KTM fanns men på tok för dyr. Transalp också i för högt prisläge och inte vad jag skulle vilja ha just för tillfället för jag har ju gamla Sigrid.

    Stora, tjocka och kromglänsande tantwobblers hade jag kunnat få i knippen men lätta offroad finns ICKE på begagnatmarknaden. Får väl titta vidare efter Mostra eller Defenda när dom kommer igen.
    Ove

  9. #3669
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Jag var på ett forum och läste om hur man kan modifiera trotteln på Dominatorn, det var beskrivet med bilder och pedagogisk text. Nu hittar jag inte tillbaka dit jag var ?
    Det var ett forum med orange färg postat typ 2007, men jag minns inte om det var på svenska eller tyska
    Det handlade om att borra upp vaccumhålen i trotteln bla
    Någon som har ideer

  10. #3670
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Jag var på ett forum och läste om hur man kan modifiera trotteln på Dominatorn, det var beskrivet med bilder och pedagogisk text. Nu hittar jag inte tillbaka dit jag var ?
    Det var ett forum med orange färg postat typ 2007, men jag minns inte om det var på svenska eller tyska
    Det handlade om att borra upp vaccumhålen i trotteln bla
    Någon som har ideer
    Googlade på "borra+trottel och det kom upp hur mycket som helst. Tydligen vanligt att man gör så..
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •