Sidan 362 av 548 FörstaFörsta ... 262312352360361362363364372412462 ... SistaSista
Resultat 3 611 till 3 620 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3611
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Börjar fundera på om hojkörandet för hojkörandets skull börjar tappa lite av sin tjusning när det inte blir något påtvingat uppehåll. Det är 8 grader varmt idag och jag kör nu en omväg till Maxi och fyller på matförådet.
    Stämmer nog bra - man är inte lika kåt på att köra som när det absolut inte går att göra det. Tur att vi brukar ha årstider även om vi svär över dom ibland.
    Ove

  2. #3612
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vårkänslan när man inte varit ute på hojen en tid är ovärderlig,därför är ett vinter uppehåll inte så dumt.
    Jan

  3. #3613
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Börjar fundera på om hojkörandet för hojkörandets skull börjar tappa lite av sin tjusning när det inte blir något påtvingat uppehåll. Det är 8 grader varmt idag och jag kör nu en omväg till Maxi och fyller på matförådet.
    I viss mån hr du nog rätt. Finns nog många som sitter 6 månader och bara väntar på våren och sommarens körningar. Många har kanske familj som tycker att det räcker med sommarfrihet.
    Men visst kan det vara kul med en tur mitt i vintern också.

  4. #3614
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jag har min arbetsperiod nu. Kossor som ska matas å rengöras hos. Skogsarbete . Till våren när kossorna är på bete å skogsjobbet är klart är frihetsperioden. Passar mig ganska bra.
    Jan

  5. #3615
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Konstigt - det finns alltid någon anledning att bli förbannad på Trafikverket! Det senaste var i går när en flinande gd Gunnar Malm på TV försäkrar att det inte är farligt att åka tåg. Detta efter två (2) urspårningar i Stockolm p.g.a. eftersatt underhåll. Den senaste trots att föraren på ett x 2000 hade larmat 50 minuter innan det hände!
    Varför stängdes inte spåret direkt när larmet kom? Nu var det ett långsamt godståg som för av rälsen som tur var. Hur hade det sett ut om ett fullastat persontåg hade gått av i full fart?

    Min svärdotter, mitt barnbarns mor, jobbar på tåg och har väl hundratals gånger passerat där urspårningarna skett. JAG är oroad!

    Andra delar av samma firma styrs på samma sätt som bekant. Tingvall och hans gossar som är tänkta att ansvara för säkerheten på vägarna är lika värdelösa på att sköta sina ämbeten. Hal asfalt, grus efter lagningar, livsfarliga räcken och en massa annan skit! Klagar man får man bara tillbaka att det körs för fort, för oaktsamt eller något annat trams.

    Hoppas att ministern förlorar förtroendet för Malm och hans gäng snart så kanske det finns en chans att det kommer till lite kompetent folk i TrV;s ledning!
    Ove

  6. #3616
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144

    Snöigt o halt

    Jag har varit ute med Dominatorn nästan varje helg, men denna helg går det inte det är för halkigt
    Därimot har jag varit ute o sladdat med mopeden Honda MT 5, jag är en fullvuxen karl på över 100 kg men den drog runt mig så fint o inga vurpor, grabben körde sin cross långt före mig
    Nu kommer det ännu mer snö...

  7. #3617
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Konstigt - det finns alltid någon anledning att bli förbannad på Trafikverket! Det senaste var i går när en flinande gd Gunnar Malm på TV försäkrar att det inte är farligt att åka tåg. Detta efter två (2) urspårningar i Stockolm p.g.a. eftersatt underhåll. Den senaste trots att föraren på ett x 2000 hade larmat 50 minuter innan det hände!
    Varför stängdes inte spåret direkt när larmet kom? Nu var det ett långsamt godståg som för av rälsen som tur var. Hur hade det sett ut om ett fullastat persontåg hade gått av i full fart?

    Min svärdotter, mitt barnbarns mor, jobbar på tåg och har väl hundratals gånger passerat där urspårningarna skett. JAG är oroad!

    Andra delar av samma firma styrs på samma sätt som bekant. Tingvall och hans gossar som är tänkta att ansvara för säkerheten på vägarna är lika värdelösa på att sköta sina ämbeten. Hal asfalt, grus efter lagningar, livsfarliga räcken och en massa annan skit! Klagar man får man bara tillbaka att det körs för fort, för oaktsamt eller något annat trams.

    Hoppas att ministern förlorar förtroendet för Malm och hans gäng snart så kanske det finns en chans att det kommer till lite kompetent folk i TrV;s ledning!
    Samma uppfattning, trafikverket tycks skita i om folk dödas eller skadas inom deras ansvarsområde. Å ministern verkar inte ta saken på allvar.
    Jan

  8. #3618
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkar ganska ofta som uppsatta chefer är mycket nöjda med vad de personligen har uppnått, varför de inte vill lägga ner något ytterligare arbete som för deras departement eller verk framåt utan de är tillfreds med att få en stor peng på kontot varje månad. Den som då blir lidande är ju vi dvs. allmänheten. Att vi oftast får ta smällarna med ett flertal onödiga dödsfall årligen.
    Senast redigerat av Olle Å den 2014-01-12 klockan 11:55.

  9. #3619
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar ganska ofta som uppsatta chefer är mycket nöjda med vad de personligen har uppnått, varför de inte vill lägga ner något ytterligare arbete som för deras departement eller verk framåt utan de är tillfreds med att få en stor peng på kontot varje månad. Den som då blir lidande är ju vi dvs. allmänheten. Att vi oftast får ta smällarna med ett flertal onödiga dödsfall årligen.
    Som egenföretagare vet man att det dyraste är att köra grejorna i botten innan man åtgärdar. Konstigt att ingen har något ansvar. Att få rätt mot myndigheten trafikverket verkar vara nästan omöjligt.
    Jan

  10. #3620
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Hustrun och jag har varit på biltur till Askersund för ett dagsbesök hos Lena, GeCe;s fru. Mycket trevligt att träffa henne, mycket prata och vi blev bjudna på en massa gott.

    En tur (fortfarande med bil) i Närkes djungler på skönt krokiga vägar blev det också.

    Vägen dit och hem gick via Tiveden för nöjet att få köra på riktig osaltad vinterväg.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •