Sidan 360 av 548 FörstaFörsta ... 260310350358359360361362370410460 ... SistaSista
Resultat 3 591 till 3 600 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3591
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Första gången jag tagit hojen till stormarknaderna för att köpa julkrubbet. 7grader varmt molnigt, men uppehåll. I eftermiddag är det nog dax att serva gräsklipparen?
    Ur led är tiden... Men sidovagnen är bra när du hämtar granen - ingen begränsning på höjden.
    Ove

  2. #3592
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Med de vuxnas rätt tar vi oss friheten att sprida julen detta år med början Söndagen före och sen fortsätter vi i den takt som går fram till att det firats färdigt. Julafton hela veckan alltså - men sillen och skinkan kommer inte att vara med hela tiden. Skönt eller elände - vet ej, men värt att prova. Den hysteriska stressen med att vara överallt samtidigt slipper vi iallafall.
    Ove

  3. #3593
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Med de vuxnas rätt tar vi oss friheten att sprida julen detta år med början Söndagen före och sen fortsätter vi i den takt som går fram till att det firats färdigt. Julafton hela veckan alltså - men sillen och skinkan kommer inte att vara med hela tiden. Skönt eller elände - vet ej, men värt att prova. Den hysteriska stressen med att vara överallt samtidigt slipper vi iallafall.
    Visst kan det vara skönt att slippa stressa upp sig inför julen. Det var nog lite annorlunda då vi var unga. Då betydde julen lite mera för oss. Numera verkar det som om vi skall fira julen bara för handlarnas skull och även de andra som profiterar på en förut så fin högtid.
    Visst vill vi att barnen skall få sina presenter och ha trevligt, men det får de väl med mobilen klistrad vid örat eller surfplattan framför ögonen.

  4. #3594
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Granar ingick i nya vinterhojgaraget, rödgran, silver,ide ,kungs,plus diverse tujor. Typisk 60-70tals trädgård.
    Tur man är en man med Stihl. Brrrrrrrrrrrrrrr
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #3595
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Granar ingick i nya vinterhojgaraget, rödgran, silver,ide ,kungs,plus diverse tujor. Typisk 60-70tals trädgård.
    Tur man är en man med Stihl. Brrrrrrrrrrrrrrr
    Inte dåligt - innegranar av födseln.

    Hos mig kom granen och ställde sig utanför dörren, helt obeställt, så jag har kunnat medverka i att koka knäck, rulla negerbollar och lite sånt+ att jag rullat 310 köttbullar idag på lika delar blandfärs och älg.

    Bilen är besiktigad liksom jag själv. Påpekande om lite glapp i bakvagnen, på bilen alltså men det kan nog bli samma besked när svaret kommer som gäller mig själv.
    Senast redigerat av Ove den 2013-12-18 klockan 22:04.
    Ove

  6. #3596
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jaha nu har det kommit - beskedet på min egen besiktning. Samma som på bilen, glapp i bakvagnen, eller som läkaren sade - ett litet diskbråck mellan L4 och L5. Inget som måste åtgärdas men tiden läker.

    Revbenen är stekta och ska bara värmas till julluncherna om dom inte som vanligt glöms bort. Brysselkålen och det där som bara måste finns hemma så nu kan vi börja med första julfirandet redan i morgon. I dag blir det pizza.
    Senast redigerat av Ove den 2013-12-21 klockan 18:07.
    Ove

  7. #3597
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    God jul på er alla, gubbar och tanter i alla åldrar!
    Ove

  8. #3598
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jaha nu har det kommit - beskedet på min egen besiktning. Samma som på bilen, glapp i bakvagnen, eller som läkaren sade - ett litet diskbråck mellan L4 och L5. Inget som måste åtgärdas men tiden läker.

    Revbenen är stekta och ska bara värmas till julluncherna om dom inte som vanligt glöms bort. Brysselkålen och det där som bara måste finns hemma så nu kan vi börja med första julfirandet redan i morgon. I dag blir det pizza.
    Käns som mitt ena revben är stekt, hostar oxå, Ynklig.
    Jan

  9. #3599
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Käns som mitt ena revben är stekt, hostar oxå, Ynklig.
    Går väl an så länge du inte har rävben
    God jul på er allihopa

  10. #3600
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Käns som mitt ena revben är stekt, hostar oxå, Ynklig.
    Ajfan! Men det bästa av alla huskurer som inte fungerar är en stor whiskey.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •