Sidan 36 av 548 FörstaFörsta ... 2634353637384686136536 ... SistaSista
Resultat 351 till 360 av 5473

Ämne: 60+

  1. #351
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Den bästa sporten är bangolf. När grannen tar fram det lilla etuiet med röda gröna blå o gula små bollar, då vet jag att vädret är perfekt för en längre åktur på hojen!

    Verkar praktiskt. . Och så kan du alltid skylla på grannen om det helt plötsligt börja regna.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #352
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    OjOj, ny köldknäpp, med rimfrost i skägget. Skulle jobbat lite i skogen, men för kallt tycker jag. Käns att solen börjar värma när den kommer upp. Får väl roa mig med att köra lite traktor.

    Det är den årstiden räven och det är bara att gilla läget vi är fortfarande i vintertid. Men att solen börjar värma är ett gott tecken. Några veckor kvar bara så är vi inne i mars och då!!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #353
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Men vist är väl vintern lite strängare i år än vi varit vana vid de senaste åren. Man ser många ovanliga fåglar vid fågelmataren i år. Tolkar det som att dom har svårt att föda sig nu. Givit vilda djuren lite anselage, å dom håller tillgodo med det. Fällt några aspar som snart är rengnagda. Så nog har vi vinter.
    Jan

  4. #354
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vintern till trots hör jag en väldig massa fågelsång när jag går till jobbet på morgnarna. Känns som att det trots allt finns ett visst hopp om en vår...
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #355
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Men vist är väl vintern lite strängare i år än vi varit vana vid de senaste åren. Man ser många ovanliga fåglar vid fågelmataren i år. Tolkar det som att dom har svårt att föda sig nu. Givit vilda djuren lite anselage, å dom håller tillgodo med det. Fällt några aspar som snart är rengnagda. Så nog har vi vinter.
    Bil eller inneväder här! Fåglar här rör sig om talgoxar och blåmes i mängd och två koltrastar. Lägger jag ut något på marken kommer ett par skator och sopar rent på någon minut.

    Skjutsat hustru och hennes skidor till jobbet på förmiddagen. Hon ska jobba i vildmarken tre dagar och jag är glad att jag slipper delta. (tycker nog hon också ) Hörde på något program att det är ovanligt djup snö i området värmland och in i Norge så det kan bli fart på Klarälven när snösmältningen sätter in, särskillt om värmen kommer med regn. Brukar i så fall vara samma sak i Dalsland, så vill man se full rulle i forsen vid Håverudsakvedukten så är det nog läge i år.

  6. #356
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I dag kom domherrar å domhonor,steglitz, stenknäck å massa finkar ,titor å mesar.
    Kanske en vårutflykt på älvsafari,å fjord kollning+ brudfjället.
    Obs, norr om Torsby å i finnmarka kan man köra vilse en hel dag på grusvägarna, vv skyltar tog nog slut.
    Jan

  7. #357
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vintern till trots hör jag en väldig massa fågelsång när jag går till jobbet på morgnarna. Känns som att det trots allt finns ett visst hopp om en vår...
    Här är det ingen sågelsång att tala om ännu men talgoxarna har börjat att ropa på tjejerna som alla heter Judith. Hade för mig att flaxandet som blåmesarna håller på med var att dom slogs, men efter ett tag har jag kommit på dom, dom hånglar!

  8. #358
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag kom domherrar å domhonor,steglitz, stenknäck å massa finkar ,titor å mesar.
    Kanske en vårutflykt på älvsafari,å fjord kollning+ brudfjället.
    Obs, norr om Torsby å i finnmarka kan man köra vilse en hel dag på grusvägarna, vv skyltar tog nog slut.
    Vara vilse ä la gött! Bara man har bra med soppa i tanken så att man slipper vara bekymrad. Är det Olle som snurrat med dig eller har du varit på egna äventyr i finnmarkerna?

  9. #359
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Där har du rätt Ove, mackdöden är svår i norra värmland, bränsle fins i Torsby, så det gäller att ha fulltankat.
    Mina äventyr i norra värmland har jag sökt på egen hand, området är intresant. Mycket stora skogar,riktig vildmark, gillar det mycket, bra grusvägar. Förstår knappast vad folket säger men trivs bra där.
    Jan

  10. #360
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Där har du rätt Ove, mackdöden är svår i norra värmland, bränsle fins i Torsby, så det gäller att ha fulltankat.
    Mina äventyr i norra värmland har jag sökt på egen hand, området är intresant. Mycket stora skogar,riktig vildmark, gillar det mycket, bra grusvägar. Förstår knappast vad folket säger men trivs bra där.
    Förstår att dialekterna kan verka knepiga! Jag har tillfälligt bott i Värmland, drygt 30 år, och snappat upp en del, men det finns varianter där jag inte fattar ett ord!

    Visst är det ett fint landskap. Lite mycke skog för min smak och som sagt långt mellan mackarna. Gäller att toppa upp vid varje mack i vissa områden. Tror att det är lika glest på den norska sidan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •