Sidan 359 av 548 FörstaFörsta ... 259309349357358359360361369409459 ... SistaSista
Resultat 3 581 till 3 590 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3581
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nyss vinkade jag av Olle Å. Han kom på visit, bara så där.. Trevligt! Blev att jag satte lite soppa på spisen så han skulle få lite varmt i sig efter 15 mil i temperatur som jag för min del inte ser som helt komfortabel. Sen lite pratstund innan han stack västerut igen.

    Tack för besöket Olle!
    Ove

  2. #3582
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nyss vinkade jag av Olle Å. Han kom på visit, bara så där.. Trevligt! Blev att jag satte lite soppa på spisen så han skulle få lite varmt i sig efter 15 mil i temperatur som jag för min del inte ser som helt komfortabel. Sen lite pratstund innan han stack västerut igen.

    Tack för besöket Olle!
    Alltid trevligt att få en pratstund och vankas det dessutom soppa därtill så är det ju ännu trevligare.
    Visserligen var det lite blött på hemvägen men 5+ gjorde att det mest liknade en septemberkväll.

  3. #3583
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Satan va jag är förkyld!! Det har väl varit så bortemot en vecka men verkade bli bättre. Sen blev det ett host- nys- och snorinferno från i går kväll och jag som skulle varit till skogs för att skjuta bort trafikfaror(=vildsvin) idag. Blev att stanna inne och peta in pinnar i brasan istället.

    Enda trösten är vädret som är bara för genomuselt för all utevistelse. Det kommer inget synligt regn - man blir bara alldeles förbannat blöt om man sticker ut nosen s det hade nog inte varit så gulligt i skogen ens utan förkylning. Bara det att den här gången var det lite av storjakt med många passkyttar och ett helt gäng hundar som samlats. Hade vart kul...
    Ove

  4. #3584
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Satan va jag är förkyld!! Det har väl varit så bortemot en vecka men verkade bli bättre. Sen blev det ett host- nys- och snorinferno från i går kväll och jag som skulle varit till skogs för att skjuta bort trafikfaror(=vildsvin) idag. Blev att stanna inne och peta in pinnar i brasan istället.

    Enda trösten är vädret som är bara för genomuselt för all utevistelse. Det kommer inget synligt regn - man blir bara alldeles förbannat blöt om man sticker ut nosen s det hade nog inte varit så gulligt i skogen ens utan förkylning. Bara det att den här gången var det lite av storjakt med många passkyttar och ett helt gäng hundar som samlats. Hade vart kul...
    Grisar behöver skjutas. Själv är jag i skogen varje dag utan bössa. Dumt va ?
    Jan

  5. #3585
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Grisar behöver skjutas. Själv är jag i skogen varje dag utan bössa. Dumt va ?
    Du dundrar väl och lever bus så inte ens en ekorre vill komma i närheten så det spelar nog ingen roll.

    Resultatet av jakten blev 2 st 100-kilosgrisar. Dom föll på ståndskall så om jag varit med och passat hade nog inte spelat någon roll.
    Ove

  6. #3586
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du dundrar väl och lever bus så inte ens en ekorre vill komma i närheten så det spelar nog ingen roll.

    Resultatet av jakten blev 2 st 100-kilosgrisar. Dom föll på ståndskall så om jag varit med och passat hade nog inte spelat någon roll.
    Spänningen som räknas Ove
    Jan

  7. #3587
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Spänningen som räknas Ove
    OK! Får försöka göra en volt.
    Ove

  8. #3588
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Trist väder i småland, grått, duggregn +4. Knappast skjutljust.
    Jan

  9. #3589
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Trist väder i småland, grått, duggregn +4. Knappast skjutljust.
    Samma väder här.

    Tog en sväng till återvinningen och då hittade vi en man som väntade på en buss som inte kommer förrän i morgon. Försökte informera om läget men han förstod inte oss och vi inte honom. Efter en hel del viftande och pekande och enstaka ord på utrikiska så fattade vi att han ville komma norrut och att han är Alban. Vi kunde ju inte lämna honom i regnet så det var att peka in honom i bilen och köra iväg norrut. I Gullspång visade han tecken på lokalkännedom och vi kunde hitta hem till hans boende.

    Första gången i mitt liv jag blivit kysst på hand av en karl och min fru blev välsignad med korstecken och allt. Glorian sitter fint....
    Ove

  10. #3590
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Första gången jag tagit hojen till stormarknaderna för att köpa julkrubbet. 7grader varmt molnigt, men uppehåll. I eftermiddag är det nog dax att serva gräsklipparen?
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •