Sidan 358 av 548 FörstaFörsta ... 258308348356357358359360368408458 ... SistaSista
Resultat 3 571 till 3 580 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3571
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Måste berätta om några snickare som byggde om lite på en bondgård. Bonden hade en ilsken bagge som försökte anfalla snickarna då de gick förbi. Baggen var tjudrad med en kedja som satt fast i ett spett. En av snickarna brukade ställa sig med ändan mot baggen, som så satte fart mot målet. Kedjan stoppade det hela och baggen slog en volt. En dag hade bonden flyttat spettet och baggen gjorde som förut och fick in en fullträff. Fjorton dagars sjukskrivning för snickaren.
    Mera sånt på youtube!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  2. #3572
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Torsdag kväll 21oo. Vindstilla och ett lätt duggregn. Ca 3,5 grader varmt här i Bjurtan.

  3. #3573
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Torsdag kväll 21oo. Vindstilla och ett lätt duggregn. Ca 3,5 grader varmt här i Bjurtan.
    Ringde och kollade vädret i Småland, Räven föste in kossorna så att dom inte skulle blåsa bort. Just nu är Sven lugn i mitt område men det kommer nog att blåsa till under natten.
    Ove

  4. #3574
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Du menar så här?

    Efter videosnutten kommer det upp en till med samma bagge som fått kameran på ryggen. Kul att se kampen från den sidan också..
    Ove

  5. #3575
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Jag var och jobbade med oljesanering på en ö i Brofjorden för några år sen. Där va några ilskna baggar som inte gillade att folk gick iland där. Det blev några spännande dagar med att kolla var dom ilskna baggarna var!

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #3576
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag känner att även denna behöver delas, för jag tycker den va hur bra som helst!

    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  7. #3577
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Utringd i morse - massa älgspår så kom och passa. Vi ställer ut oss och efter mindre än en kvart smäller det och var det en trafikfara mindre i området, bara 200 m från platsen där en dog i en älgolycka för nån vecka sen.

    Medan vi pysslade med att göra klart för transport kom snön och det snöar för fullt nu och temperaturen ligger på ca 5 minus. Det har nog kommit 10 cm vid det här laget.

    Nu ska jag ägna en stund åt att pilla köttet från ett par kycklingskrov. Jag styckade isär dom när jag ändå var igång med kötthanteringen.
    Ove

  8. #3578
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Utringd i morse - massa älgspår så kom och passa. Vi ställer ut oss och efter mindre än en kvart smäller det och var det en trafikfara mindre i området, bara 200 m från platsen där en dog i en älgolycka för nån vecka sen.

    Medan vi pysslade med att göra klart för transport kom snön och det snöar för fullt nu och temperaturen ligger på ca 5 minus. Det har nog kommit 10 cm vid det här laget.

    Nu ska jag ägna en stund åt att pilla köttet från ett par kycklingskrov. Jag styckade isär dom när jag ändå var igång med kötthanteringen.
    Vi har väl fått 25-30 cm, så jag fick låta caddyn agera snöplog när jag skulle göra ett ärende. Kanske skall ut på en liten snötur i morgon innan det blir för varmt igen.

  9. #3579
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi har väl fått 25-30 cm, så jag fick låta caddyn agera snöplog när jag skulle göra ett ärende. Kanske skall ut på en liten snötur i morgon innan det blir för varmt igen.
    Mildväder å regn här nu,snön smälter nog i veckan. Nåja, bara vi slipper fler stormar.
    Jan

  10. #3580
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    -2 och lugnt. Morgon och förmiddag har gått åt till att flytta snö som ändå ska smälta bort i sinom tid. Hade varit lika bra den kommit i smält form direkt.

    Men det är klart att snön har sina fördelar om man tänker jakt. Djuren står helst stilla tills dom blir igångfösta och då lämnar dom färska spår.
    Älgarna kan vila en stund för nu blir det nog mera gris, rädjur och kanske i bästa fall lite harjakt.Inte för att jag så gärna har haren i grytan men det är fint att stå men hagelsprutan i hand och lyssna på drev och se vad som kommer - skogshare sparas och fälthare skjuts - rasdiskriminering gäller.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •