Sidan 354 av 548 FörstaFörsta ... 254304344352353354355356364404454 ... SistaSista
Resultat 3 531 till 3 540 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3531
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vi hade en fin fredag, sol +9. Avbröt simone skogen för att kolla på ett skogsvagnsbyte. Det blev lite omvägar hem. OBS 2 långkalsonger. Älgar med avkört bakben springer lika mycket eller nästan som normalt. Gäller att ha bra hund som kan få stopp på dom.
    Jan

  2. #3532
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körde hem Sigrid igår efter att hon fått höstputsen. Jag rättade väl till det något för raka vägen hem blev det inte. Efterhand som jag körde blev jag lite försiktigare för fästet var inte så bra. Det var is på vattenpölarna och fläckvis riktigt isigt.

    I dag tog jag bilen och körde några mil grusväg i sydöstra Värmland och harrejavvlar vilken skitig bil jag har! Rena tjällossningsytan på vägen och dysprayen steg som en sky bakom bilen.

    Älg var det ja.. Visst kan dom springa fort trots handikapp men dom är också mera vaksamma och jäddrigt svåra att komma nära.
    Ove

  3. #3533
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Skaffat garage i Ronneby för att komma ut med hojarna tidigare på våren och ställa in senare på hösten. Men idag är det 12 grader varmt så jag skulle hojat ner o badat om jag bara hittat min badbyxor som jag sist använde på Hawaii 1986
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #3534
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Skaffat garage i Ronneby för att komma ut med hojarna tidigare på våren och ställa in senare på hösten. Men idag är det 12 grader varmt så jag skulle hojat ner o badat om jag bara hittat min badbyxor som jag sist använde på Hawaii 1986
    Är det nån idé att leta?
    Säker på att badbyxorna inte krympt när de hängt i garderoben???

    Dagen/helgen ska fö ägnas åt att försöka få tak på mc-garaget. Handlade också en kartong med 1500 spik, f-n vad de går åt...
    Senast redigerat av LowTech den 2013-11-16 klockan 14:07.

  5. #3535
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Är det nån idé att leta?
    Säker på att badbyxorna inte krympt när de hängt i garderoben???
    .
    Med tanke på vad temperaturen kan ställa till så skulle dom nog passa bra efter garderobskrympning.
    Ove

  6. #3536
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Med tanke på vad temperaturen kan ställa till så skulle dom nog passa bra efter garderobskrympning.
    Måste var något konstigt med kläderna som hänger i garderoben. Någonting gör att de krymper lite undan för undan. Kanske att det beror på att en del plagg inte används så ofta. Exvis badbyxor. Vi har ju haft några kalla otrevliga somrar utan badväder och då blir de liggande och då krymper de ju.

  7. #3537
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hmm!? det sker saker i andra förvaringsskåp också. Tittade i kylen och hittase en 5;a grädde som det stod bäst före 9 nov. på. Sedvanlig kvalitetskontroll sade att den har inte ens surnat men konsistensen börjat bli bortemot att den ystar sig så det är på sista tampen..!

    Janssons till lunch med stekt ägg, inlagd rödbeta och dito gurka. Där gick halva grädden åt. Smakade bra och det gick ner alldeles för mycke i den lilla magen -> däst och slö, men jag bakade mig igenom eftermiddagen ändå så bröd finnes fram till julen.

    Fortfarande en skvätt grädde kvar och det blev en potatisgratäng förstärkt med bacon. För mycket i lilla magen igen men nu tänker jag inte kämpa mot naturlagarna utan nu lägger jag mig på soffan en bra stund innan natten..
    Ove

  8. #3538
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm!? det sker saker i andra förvaringsskåp också. Tittade i kylen och hittase en 5;a grädde som det stod bäst före 9 nov. på. Sedvanlig kvalitetskontroll sade att den har inte ens surnat men konsistensen börjat bli bortemot att den ystar sig så det är på sista tampen..!

    Janssons till lunch med stekt ägg, inlagd rödbeta och dito gurka. Där gick halva grädden åt. Smakade bra och det gick ner alldeles för mycke i den lilla magen -> däst och slö, men jag bakade mig igenom eftermiddagen ändå så bröd finnes fram till julen.

    Fortfarande en skvätt grädde kvar och det blev en potatisgratäng förstärkt med bacon. För mycket i lilla magen igen men nu tänker jag inte kämpa mot naturlagarna utan nu lägger jag mig på soffan en bra stund innan natten..
    Då är det ju utrett. Soffan och garderoben är orsaken till att kläderna blir för små.
    Alltså skall soffan bort och garderoben öppnas lite oftare för att bibehålla klädernas storlek.

  9. #3539
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm!? det sker saker i andra förvaringsskåp också. Tittade i kylen och hittase en 5;a grädde som det stod bäst före 9 nov. på. Sedvanlig kvalitetskontroll sade att den har inte ens surnat men konsistensen börjat bli bortemot att den ystar sig så det är på sista tampen..!
    När det gäller "grädde" finns en del alternativa vägar att gå.
    Willy har något man kallar MAT(grädde), bara sett det i 2dl-förp, gjort på mjölk och veg fett..
    Inte så mkt äkta vara kanske men förvaringstiden är oslagbar..
    Förp jag har framför mig, bäst före 28 feb 2014...
    Alternativt kan man ibl använda spraygrädde!
    Hållbarhet i flera månader, är ju en försluten förpackning, inga stygga bacillusker kommer in...
    Påstår inte att det är det ultimata, men vill man slippa dra iväg några km till butiken är det en snabb möjlighet..

  10. #3540
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Då är det ju utrett. Soffan och garderoben är orsaken till att kläderna blir för små.
    Alltså skall soffan bort och garderoben öppnas lite oftare för att bibehålla klädernas storlek.
    Nu får vi även ta hänsyn till vissa U-länders BNP. Om vi inte köper nytt ibland kommer tekoindustrin i dessa länder inte kunna betala ut slavlönerna till dom som jobbar i deras livsfarliga fabriker...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •