Sidan 353 av 548 FörstaFörsta ... 253303343351352353354355363403453 ... SistaSista
Resultat 3 521 till 3 530 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3521
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så nu är jag tillbaka till internet när telia skarvat ihop kabeln igen.
    Låter ju bra. Har förstått att du varit isolerad från den stora världen ett tag efter Simones härjningar. Gudrun var ju värre med en massa träd fällda. Kanske inte fanns så många kvar för Simone att fälla?.
    Värst är det väl för de som har småbarn vid ett längre elavbrott.
    Att slippa internet kan kanske vara skönt ett tag.
    Som jag skrev förut, så verkar det som om södra Norge leder de oväder som kommer västerifrån på så vis att det inte kommer till Värmland.
    Det värsta oväder jag kommer ihåg var den 7:de Januari 1954. Brorsan föddes då.
    Det var i Uppland och stormen fällde massor av skog.

  2. #3522
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så nu är jag tillbaka till internet när telia skarvat ihop kabeln igen.
    Om skarvarna är starkare än resten av tråden så kommer du snart att ha ett väldigt stabilt telenät för snart finns väl inte en oskarvad bit kabel i Småland.
    Ove

  3. #3523
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Om skarvarna är starkare än resten av tråden så kommer du snart att ha ett väldigt stabilt telenät för snart finns väl inte en oskarvad bit kabel i Småland.
    Min uppfattning ar att kablarna är allt svagare. Alla dessa ton av eltape gör nog inte kabeln starkare. Dumt att ha slantarna i madrassen, bättre invenstera dom i eltape.
    Jan

  4. #3524
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Min uppfattning ar att kablarna är allt svagare. Alla dessa ton av eltape gör nog inte kabeln starkare. Dumt att ha slantarna i madrassen, bättre invenstera dom i eltape.
    Varför inte ett vedeldat elverk samt trådlöst bredband???

  5. #3525
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför inte ett vedeldat elverk samt trådlöst bredband???
    Vedeldat elverk skulle funka. Trådlöst bredband kräver täckning så det går bort.
    Jan

  6. #3526
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vedeldat elverk skulle funka. Trådlöst bredband kräver täckning så det går bort.
    Med tanke på hur filmerna på datorn ser ut, så verkar det vara ett gummiband i stället för bredband här hemma.

  7. #3527
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    800 MHz 4G nät byggs snabbt ut kolla hut täckningen är hos er

  8. #3528
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    OJDÅHoppsan!! Första halkan har jag provat med bilen idag och det var riktigt halt också här och var. Sista backen innan jag var hemma igen var det såpass halt att jag fick släppa bromsen och styra till gräskanten för att få fäste annars hade jag fortsatt snurren med ABS och allt.
    Ove

  9. #3529
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    OJDÅHoppsan!! Första halkan har jag provat med bilen idag och det var riktigt halt också här och var. Sista backen innan jag var hemma igen var det såpass halt att jag fick släppa bromsen och styra till gräskanten för att få fäste annars hade jag fortsatt snurren med ABS och allt.
    Vitt gräs även i småland på morgonen.
    Jan

  10. #3530
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fars dag eller farsdag, det är frågan? Det är kanske rätt dag att fundera - har man varit en fars som far?

    I vilket fall har inga ungar kommit och hoppat upp i sängen i morse och det är jag glad för, med tanke på att dom är vuxna nu så hade varken möbeln eller jag själv klara såna ovationer. Kanske mera lagom med en stund på Skype.

    Vädret har övergått från rekordfin sommar till värsta gråhösten. Gårdagens övningar att jaga trafikskadad trebent älg misslyckades och blev på slutet ganska blött och kallt. Varm dusch och krypa till sängs med en stoor wirre inombords och sen vakna till andliga sånger i radion har gjort gott. Jag tror jag upprepar proceduren i dag också, fast utan älgjakt.

    Vi har nu två trebenta älgar på skogen efter påkörning, det fjärde hänger med men brutet och djuret har det bara hängande som ett handikapp. Tråkigt att det ska vara så knepigt att träffa på dom när man har rätt bössa i hand....

    Sigrid står hos mc-doktorn. Nu får jag ringa och skynda på honom lite så att jag hinner en tur innan det är dags att stänga ner för detta året.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •