Sidan 35 av 548 FörstaFörsta ... 2533343536374585135535 ... SistaSista
Resultat 341 till 350 av 5473

Ämne: 60+

  1. #341
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nåja, nog spolar jag av den lite ibland. Insektsmedel på fronten är efektivt,låta verka några minuter å spola av.
    I övrigt lite grönsåpa på leriga fäljar å avgasrör. Sen kan det ju hända att jag kör vilse å skitar ner hojen på vägen upp. Hände i fjol mins jag.
    Jan

  2. #342
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, nog spolar jag av den lite ibland. Insektsmedel på fronten är efektivt,låta verka några minuter å spola av.
    I övrigt lite grönsåpa på leriga fäljar å avgasrör. Sen kan det ju hända att jag kör vilse å skitar ner hojen på vägen upp. Hände i fjol mins jag.

    Tänkte väl det och "lagom" med det mesta i landet Svedala är ju ett vedertaget begrepp.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #343
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, nog spolar jag av den lite ibland. Insektsmedel på fronten är efektivt,låta verka några minuter å spola av.
    I övrigt lite grönsåpa på leriga fäljar å avgasrör. Sen kan det ju hända att jag kör vilse å skitar ner hojen på vägen upp. Hände i fjol mins jag.
    SPRUTAR DU INSEKTMEDEL I NOSEN PÅ BERTA?? Jösses! Det är ju giftigt!

    Mina gracila japanskor vill någon gång ha lite make up med någon mjuk creme med vax, men det är sällan. Dom har sin naturliga skönhet som alltid lyser igenom beläggningarna som kommer från vägen.

    Håller med om att det är bättre att du kommer och hälsar på oss i norr än att förgifta hojen!

  4. #344
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Yes,diskmedel, insektsmedel, bra till allt. Kollar du inte på reklamen Ove? Nästa gång får du krama å nosa på Berta å känna om hon är nydiskad?
    Jan

  5. #345
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Yes,diskmedel, insektsmedel, bra till allt. Kollar du inte på reklamen Ove? Nästa gång får du krama å nosa på Berta å känna om hon är nydiskad?
    Phu! Jag trodde att du avlusade henne med Radar eller DDT eller sånt ! Vart lite chockad en stund..

  6. #346
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Om man sen vill kosta på lite efter diskmedelsbehandlingen kan man behandla utsatta ytor med teflonvax så räcker det oftast med en fuktig trasa eller dito papper nästa gång för att få bort insekterna.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #347
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Vintersport

    Jaha... Nu är den enda vinterporten som visas på TV och som jag är intresserad av slut för tillfället. EM i konståkning

    Jag gillar sporter där deltagarna balanserar på yttersta gränsen av mänsklig förmåga och då hamnar jag på banracing MC och konståkning.

    I Moto GP är det kvartetten Rossi, Lorenzo, Pedrosa och Stoner som verkar upphäva en del naturlagar En vanlig kommentar: "Det är väl ingen idrott att åka omkring på en motorcykel" Undrar hur många inbromsningar en normalslapp Svensson skulle orka med och samtidigt försöka tygla en maskin som vill gå egna vägar i en j -a trängsel på en bana?

    Samma i elitskiktet bland konståkarna. Krävs en fantastiskt bra kondition, koordination, styrka, vighet och mod för att åstadkomma det dom gör på isen. Isen är hård och åkarna är inte inbyltade i en massa skydd som alla andra som går ut på en rink. Sen ska dom vara snygga och följa musiken också. Jag beundrar det gänget!

  8. #348
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Intressena varierar efter person och tycke å smak. Själv gillar jag snooker skarpt som är mitt inne i en högsäsong nu. Imorgon börjar Welsh Open och lite senare världsmästerskapen. I den idrotten handlar det inte bara om en svår teknik som fodrar oerhört mycket träning från unga år utan lika mycket om ett skarpt psyke och hålla nerverna under kontroll. De bästa utövarna har spelat det här sedan barnsben.
    Annars är friidrott en annan favo att titta på där det alltid händer olika saker på arenan i ett varierat utbud. Även fotboll händer det att man tittar på.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #349
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Den bästa sporten är bangolf. När grannen tar fram det lilla etuiet med röda gröna blå o gula små bollar, då vet jag att vädret är perfekt för en längre åktur på hojen!
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  10. #350
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    OjOj, ny köldknäpp, med rimfrost i skägget. Skulle jobbat lite i skogen, men för kallt tycker jag. Käns att solen börjar värma när den kommer upp. Får väl roa mig med att köra lite traktor.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •