Sidan 349 av 548 FörstaFörsta ... 249299339347348349350351359399449 ... SistaSista
Resultat 3 481 till 3 490 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3481
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Bommar är bästa utmaningen, då vet jag att det inte är bilar ivägen för min framfart
    Skämt o sido så kör jag lungt o städat
    Nu när det är kallt så går hojen 10 km/h fortare

  2. #3482
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Efter resultatlös jakt igår kommer älgen - den med hornkronan som alla vill ha på väggen - ett par timmar efter avslutad jakt och går över kyrkogården mitt i byn och fortsätter ned till den lilla skogsridån som ligger strax bakom mitt hus.
    Ove

  3. #3483
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jo-Jo, älgarna vet i många fall. När en bekant till mig var ung jobbade han på en bondgård i Uppland. Han ville gärna få följa med ut i skogen på älgjakt, men de andra tyckte att han skulle vara hemma på gården och jobba i stället. Grabben brukade vara i skogen ganska ofta och sade att han visste var älgarna höll till. De andra skrattade åt honom. När de tre dagarna gått och ingen älg fällts, sade grabben att han visste var älgarna hade hållit hus under jakten. Han beskrev då en plats mellan några berg där det fanns vatten och där var alldeles rent från ätbart. Några karlar gick dit och kollade och grabben hade rätt.

  4. #3484
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vad nytt under kj.... förlåt, solen? Snubblade över världens första fallskärmshopp.

    André-Jaques Garnerin hoppade från 1000 meters höjd från em ballong och tog sig ner levande till marken med en mjuk fallskärm. Hans fru Jean Labrosse lånade skärmen och blev den första kvinnliga fallskärmshopparen. Detta skedde 22 oktober 1797.

    Undrar hur mycket som egentligen har uppfunnits t,ex. de sista 100 åren. Inte så mycket som vi inbillar oss....
    Ove

  5. #3485
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Efter ihållande regn skingrades molnen å lilla solen titta fram. +15 i eftermiddags. Vem han hejda sig ? Kladdiga grusvägar å hala höstlöv. Underbar höstdag i fina färger.
    Jan

  6. #3486
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Efter ihållande regn skingrades molnen å lilla solen titta fram. +15 i eftermiddags. Vem han hejda sig ? Kladdiga grusvägar å hala höstlöv. Underbar höstdag i fina färger.
    Ganska enkelt här uppe - pissväder, grått är färgen. Enda anledningen att gå ut är att hämta ved och att det tryter i specerilådorna...
    Ove

  7. #3487
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ganska enkelt här uppe - pissväder, grått är färgen. Enda anledningen att gå ut är att hämta ved och att det tryter i specerilådorna...
    Men torsdag eller fredag verkar det bli hojväder igen

  8. #3488
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men torsdag eller fredag verkar det bli hojväder igen
    Hoppas ni får upp detta vädret oxå
    Jan

  9. #3489
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas ni får upp detta vädret oxå
    Tackar vi för!
    Ove

  10. #3490
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tackar vi för!
    Om jag hinner innan jag ska ut å köra GS så rullar jag ut min bönematta.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •