Sidan 346 av 548 FörstaFörsta ... 246296336344345346347348356396446 ... SistaSista
Resultat 3 451 till 3 460 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3451
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk en egen hemlagad äppelpaj. Men där fuskar jag och använder vaniljsåspulver.
    Hoppsan - äpple med bäver? www.aktavara.org/news.aspx?r_id=120859‎Cachad

    http://www.kostdoktorn.se/finns-det-...t‎Cachad

    Annars skulle det vara intressant att tillaga en väl passad och flådd bäver. Väntar mig inte att det ska vara så väldigt speciellt men gott och väl ätligt.
    Hönsen var slut i affären så det blev revben istället. Kan man väl fördriva lite tid med en regnig dag...
    Ove

  2. #3452
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hmmm, man säger att smaken kommer från vad djuren äter. Undrar om bäver smakar flis å träfiber ?
    Jan

  3. #3453
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmmm, man säger att smaken kommer från vad djuren äter. Undrar om bäver smakar flis å träfiber ?
    Dom käkar ju en massa bark och den innehåller ju salicylsyra. Kanske man kan käka upp en bäver istället för att ta en Magnecyl om man har huvudvärk?
    Ove

  4. #3454
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=Ove;84241] Dom käkar ju en massa bark och den innehåller ju salicylsyra. Kanske man kan käka upp en bäver istället för att ta en Magnecyl om man har huvudvärk? [/QUO
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-09-22 klockan 20:36.

  5. #3455
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    /Erik

  6. #3456
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    ha ha. tur att det blev utrett.

  7. #3457
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fri från åkabstinens har jag pysslat lite i hobbyrummet köket. Revbenen fick sällskap på bordet av en Rumpledehump(=skrynklig puckel) - en vitkålsgratäng med pot.mos, ost och buljong. Fattigmansmat från Skottland och jäddrigt gott.

    Eftersom kålen fanns i huset så blev det Minestronevariant. En del till hustru och mig och 2 delar till frysen.

    Svampjaktsäsongen är tydligen intensiv för svamparna gömmer sig i djupaste skogen eller under mossan så resultatet av de senaste försöken har varit magert. Äpplena faller i samma takt som jag hinner processa till äpplemos och sånt.

    I morgon skall jag ha en minikurs i att göra köttbullar - en elev. Få se vad jag ska göra för egen del - ordnar sig, jag har ju två spisar.

    Livet flyter på....
    Ove

  8. #3458
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fri från åkabstinens har jag pysslat lite i hobbyrummet köket. Revbenen fick sällskap på bordet av en Rumpledehump(=skrynklig puckel) - en vitkålsgratäng med pot.mos, ost och buljong. Fattigmansmat från Skottland och jäddrigt gott.

    Eftersom kålen fanns i huset så blev det Minestronevariant. En del till hustru och mig och 2 delar till frysen.

    Svampjaktsäsongen är tydligen intensiv för svamparna gömmer sig i djupaste skogen eller under mossan så resultatet av de senaste försöken har varit magert. Äpplena faller i samma takt som jag hinner processa till äpplemos och sånt.

    I morgon skall jag ha en minikurs i att göra köttbullar - en elev. Få se vad jag ska göra för egen del - ordnar sig, jag har ju två spisar.

    Livet flyter på....
    Låter nästan som att vi borde planera in en hojträff hos dig!

    Jäklar va hungrig jag blev!

  9. #3459
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Låter nästan som att vi borde planera in en hojträff hos dig!

    Jäklar va hungrig jag blev!
    Inget problem. På "Hojenträffarna" brukar inte komma fler än att mitt köksbord räcker till. En del träffar har utgått från mitt frukostbord för några deltagare ibland, t.ex mina fasta gäster till Tranresan, Olle Å och Räven.

    Du får väl komma ut och köra lite du också.
    Ove

  10. #3460
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Inget problem. På "Hojenträffarna" brukar inte komma fler än att mitt köksbord räcker till. En del träffar har utgått från mitt frukostbord för några deltagare ibland, t.ex mina fasta gäster till Tranresan, Olle Å och Räven.

    Du får väl komma ut och köra lite du också.
    Oves kök rekomenderas, sen har ett skafferi med röda drycker som brukar uppskattas till maten
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •