Sidan 345 av 548 FörstaFörsta ... 245295335343344345346347355395445 ... SistaSista
Resultat 3 441 till 3 450 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3441
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Sant Olle, på vägen kan man kolla på Parismåla. Måste nog göra en storstadstur.
    Många är det som har målat i Paris - Zorn, Larsson, Matisse, Monet o.s.v.

    Storstadsrunda i Småland antecknat för nästa säsong så smörja upp kardanstången!

    Själv ska jag gå ut och smörja kedjan som en förberedelse för sjörundan. Undrar bara om det finns någon övernattmöjlighet med frukost öppet i typ södra Dalsland så här års om jag far långsamt fram? Annars är det ju ingen större sak att köra runt över dagen.
    Ove

  2. #3442
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Norje
    Som en del i min 50 årskris var jag på rockfestivail & bodde i Norje dock så var det roligaste att grilla korv utanför husvagnen

  3. #3443
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Norje
    Som en del i min 50 årskris var jag på rockfestivail & bodde i Norje dock så var det roligaste att grilla korv utanför husvagnen
    Du kan ju hänga med på min 70-årskris och titta hur det ser ut i Dalsland i morgon - Drar förbi Väse på tidig förmiddag. Tankt stanna till hos Olle Å i Borgvik för vägtips.
    Ove

  4. #3444
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Likaså för att förvilla, så ligger ju Norje söder om Rävemåla.
    Kommer man för långt söderut hamnar man i Blötan. Men för att jag INTE ska bli blöt satsar jag på endagstur runt sjön så nu far jag iväg. Visiret är nyputsat från knott på utsidan och lerstänk på insidan(???).
    Ove

  5. #3445
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hemma igen sen någon timma!

    Åkte iväg med ca 5 grader i luften och klart solsken. Efter Bäckhammar kom jag in i dimma, men fortfarande blå himmel mellan dimbankarna. Värst var det mellan Karlstad och Grums, där jag fick hela visiret igenlagt med små vattendroppar. Sen har det varit fint väder hela dagen.

    Hos Olle bjöds det kaffe och nybakad sockerkaka med äpplen - Mums! och även en del bra tips om vägar som jag annars inte hade tänkt på. Den som går förbi Solvik var en härlig slingerbult av grus. Skulle bara varit lite blöt och mjuk så hade den varit perfekt.

    Fick tips om att Värdshuset på Dal i Mellerud skulle ha väldigt bra mat så jag letade en halvtimma efter detta, frågade ortsbefolkning och turister och alla pekade åt ungefär samma håll, bara det, det fanns inte!?!?

    Skit samma jag for iväg till nästa by ock fick rårakor och fläsk.

    Från Vänerborg blev det, bortsett från lite upptäcktsfärd, tråkvägen hem. Hur jag än försökte kom jag bara tillbaka på den några kilometer fram så jag gav upp.

    Dagen var riktigt bra! Rundade Vänern och ett dussin andra sjöar hamnade också i cirkeln. Trots det blev det bara 5-6 extra mil, totalt hamnade jag på 48 mil och ett okänt antal km. Fint väder, fina vägar fann jag och trevliga människor efter vägen, särskillt i Borgvik. Nu ska jag vila och ta det lugnt.
    Senast redigerat av Ove den 2013-09-21 klockan 19:34.
    Ove

  6. #3446
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jaa du Ove, du fick tydligen en härlig tripp runt den stora sjön. Finns flera kanonvägar runt Solvik, men de kan vi ta en annan gång.

  7. #3447
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Låter som en go tur. Själv va jag å köpte ost i många timmar.
    Jan

  8. #3448
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hade fått hem ett jättelass med halmbalar, så jag kunde inte följa med. Eftersom det var risk för regn på natten, så fick jag köra min BM 650 i stället. Gjorde rätt val, det har regnat nu på morgonen.

  9. #3449
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hade fått hem ett jättelass med halmbalar, så jag kunde inte följa med. Eftersom det var risk för regn på natten, så fick jag köra min BM 650 i stället. Gjorde rätt val, det har regnat nu på morgonen.
    Glad här också! Regnet faller kallt och synnerligen blött och det hade inte varit så kul för hemresan. Nu ska jag tända en morgonbrasa och när affären öppnar så åker jag nog och köper några döda hönor som jag kan pyssla om en stund - Bröstbitar, lår och klybbor i var sina påsar, De orensade skroven ska in och rostas i ugnen, finplockas på kött som sen kryddas upp och blir till ett skrovmål - Flygande Jakob - kattlåda - kycklinggryta/soppa eller kanske sallad. (Nä inte sallad när det regnar)

    Enkelt sätt att att tjäna 300:-/ timma jämfört med att köpa bitarna utstyckade och frusna. Faktist bättre förtjänst än att handla i Ullared, fast det är klart nöjet varar bara högst en kvart.
    Ove

  10. #3450
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Glad här också! Regnet faller kallt och synnerligen blött och det hade inte varit så kul för hemresan. Nu ska jag tända en morgonbrasa och när affären öppnar så åker jag nog och köper några döda hönor som jag kan pyssla om en stund - Bröstbitar, lår och klybbor i var sina påsar, De orensade skroven ska in och rostas i ugnen, finplockas på kött som sen kryddas upp och blir till ett skrovmål - Flygande Jakob - kattlåda - kycklinggryta/soppa eller kanske sallad. (Nä inte sallad när det regnar)

    Enkelt sätt att att tjäna 300:-/ timma jämfört med att köpa bitarna utstyckade och frusna. Faktist bättre förtjänst än att handla i Ullared, fast det är klart nöjet varar bara högst en kvart.
    Tror inte jag skulle klara av Ullared. Tycker att OBS i Bergvik en löningsdag är nog så fullt och med köer till kassorna.
    Annars så har Ove rätt i att det finns mycket pengar att tjäna på att inte köpa färdig eller halvfabrikat av mat.
    Vet inte om det är en skröna, men den talar om en som försökte sälja konserverad gröt.
    Tänk en egen hemlagad äppelpaj. Men där fuskar jag och använder vaniljsåspulver.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •