Sidan 343 av 548 FörstaFörsta ... 243293333341342343344345353393443 ... SistaSista
Resultat 3 421 till 3 430 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3421
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Köp den där nya boken om vad vi får med och i maten, utan att vi vet om det..(vad den nu heter..)
    "Rökt" brukar t ex vara injicerad röksmak...
    Så är det... Men!!! Om du har vägarna förbi Tiveds Handel, eller kanske bara Finnerödja som säljer deras rökta varor så kan du hitta äkta vara. Även i Lugnås finns det riktiga grejjer. Och Lurstaskinkan om du är på E20 förbi Lyrestad. Visst finns det dom som INTE fuskar, men det är som på MC-kvalitetstillbehörsshopen eller Biltema: Man får se upp med vad man handlar annars blir man blåst
    Ove

  2. #3422
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men Lidl har bättre ost än stövlar..
    Mina stövlar luktar skovang
    Jan

  3. #3423
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mina stövlar luktar skovang
    Undrar om du inte haft något som luktar i dom i så fall... ?
    Ove

  4. #3424
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Köp den där nya boken om vad vi får med och i maten, utan att vi vet om det..(vad den nu heter..)
    "Rökt" brukar t ex vara injicerad röksmak...
    Vad tusan menas med "basturökt", falukorv? Skum smak på¨den i alla fall. Kanske rökt i en finnbastu full med både rök och fulla gubbar.

  5. #3425
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vad tusan menas med "basturökt", falukorv? Skum smak på¨den i alla fall. Kanske rökt i en finnbastu full med både rök och fulla gubbar.
    Ingen aning. Personligen har jag aldrig rökt i en bastu även om jag rökt i badet vid några tillfällen. Röka falukorv är nog OK men den är nog svår att tända?
    Ove

  6. #3426
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körigt idag!! Skördefest i norra Skaraborg hela helgen.

    Samtidigt som jag försökte fixa till soppor så hade vi lilla barnbarnet på besök tillsammans med föräldrar varav fadren dessutom har födelsedag idag. Lite svårt att organisera jobbet så att säga! Fick minska från 4 till 3 olika soppor för jag orkade helt enkelt inte att få ordning på det hela.

    Alla soppa gick åt så att de sista för dagen fick snabbvärmt ur min privata frys. Jösses va folk kan äta!!

    I morgon är det pajer som gäller och i dessa tar jag ingen del. MotoGP gäller - hoppas det regnar så jag inte får lust att gå ut.
    Ove

  7. #3427
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagen började med skarpskjutning på pappälg och jag klarade lagets krav. Bössan sa PANG! som den skulle och pappälgen fick sina hål så nu är det avklarat.

    Skördefesten är i stort sett över och molnen står på parad för att släppa ifrån sig sina lass. Hoppas att det blir några fina dagar igen för jag har en vända runt sjön som jag tänkt mig, och så vill jag gärna köra med Olle i Värmland igen 4-5/10 som fysträning inför älgjakten.

    I kväll blir det lugnt, ska nog tända en brasa och tomglo lite i burken och ringa några samtal. Sen blir det tidig nattning...
    Ove

  8. #3428
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    I går va det utflykt med Pia på smålänska grusvägar. Vi kom till Hamburg mitt i ingenstans. Vackert å tyst, vi tog liten rast å lyssnade på ljudet när kossorna bajsade.
    Jan

  9. #3429
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I går va det utflykt med Pia på smålänska grusvägar. Vi kom till Hamburg mitt i ingenstans. Vackert å tyst, vi tog liten rast å lyssnade på ljudet när kossorna bajsade.
    Ljudet av bajsande kossor i fjärran är en fröjd! ...och mitt i Hamburg också med utsikt över sjön i öster. Hade du med äggamacka och kaffe också så är livet fullkomligt..
    Ove

  10. #3430
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu är det nog dags för en sväng runt sjön (Vänern) Tänkte ta vänstervarv den här gången. Funderar bara på vädret, vill ha hyfsat för jag ser inte charmen med att ånga fram med visiret fullt av vattendroppar. Nån som vill hänga på i så fall? Siktar på att köra Lördag - Söndag.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •