Sidan 342 av 548 FörstaFörsta ... 242292332340341342343344352392442 ... SistaSista
Resultat 3 411 till 3 420 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3411
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vägens karaktär med kurvor, backar å fina vyer är väl synd att ändra. Skyltningen va felaktig att varna 5 km före första upprivningen av beläggningen. Varningen hade liksom fallit i glömska.
    En del av de bästa kurvorna har tagits bort och rätats då vi åkte i somras, men jag tror inte vägen är riktigt färdig än.
    Finns ytterligare en väg som blivit jättefin och det är vägen mellan Dals Långed söderut mot Mellerud. Den är kan man säga, en parallellväg till Brudfjällsvägen ner till Håverud, men den har bättre beläggning och är inte lika krokig och kuperad, men mycket trevlig om man hinner titta lite på omgivningarna.

  2. #3412
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Jag gillar Dalsland, goa vägar vacker natur.
    Jan

  3. #3413
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag gillar Dalsland, goa vägar vacker natur.
    Småland ligger nog inte efter de heller med sitt vägnät av massor av grusvägar och smala asfaltdito. Skulle vilja uppleva Smålands grusvägar då de är mjuka och icke dammiga och då med hojen utrustad med riktiga grusdäck.

  4. #3414
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vankade omkring i Mariestad idag där Speed Art Design pågår i dagarna 2. Massor att titta på men mest bilar. Lite hoj fanns också, en del tävlings- och en del byggen, men mest bilar, bilar och mera bilar. Flyguppvisning med en Gripen (tror jag), men dom häftigaste flyguppvisningarna gjorde en kille med RC-plan. Herrejössesåduminskapare vilka serier av manövrer han gjorde i ett tempo som bara verkade omöjligt.

    I morgon ska jag köra och vara med vid överlämningen av SMC-flaggan som kommer från Värmland vid 12-tiden i flaggstafetten riket runt inför 50-årsfirandet.
    Ove

  5. #3415
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Vi hade GS träff hos oss i helgen, det va så jäkla kul att jag vill till Norges GS träff nästa helg.
    Jan

  6. #3416
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi hade GS träff hos oss i helgen, det va så jäkla kul att jag vill till Norges GS träff nästa helg.
    Finnskogen Kongsvinger? Jag läste programmet och det verkar bli en kul tillställning. Vägarna dom visade var såna där fina med blandning grus, jord och barr som jag gillar allra bäst.
    Ove

  7. #3417
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ptrtvifitusan! ! ! Nu har jag gjort bort mig - igen. Jag har handlat fäsklägg från en sån där j-a storproducent där det bara gäller att ösa ut kvantiteter. Det var extrapris på ICA och snålahusmorsreflexen gjorde att jag tog en lägg. Hmm? -blodigt i paketet trots att det är rimmat? Sköljer av och sen ner i grytan med lagerblad lök och peppar och kokar tills benet släpper så där lagom. Potatemos eftersom det är vardag(rotmos så blir det helgdag när som helst i veckan).

    Fiskar upp bitarna ur grytan och konstaterar att läggen är skäggig(!) (= illa dåligt skållad) Skär ned den från benet och kan då konstatera att den inte är ordentligt rimmad, köttet är grått någon cm in och ända in till benet och smakar inte alls salt. Dessutom kom det en eftersmak som inte kändes bra så det var nog inte bara skägget som var kvar....

    Bara att kasta köttet och kokspadet och ta lärdom! Tillbaks till den lokale handlaren och bra gårdsbutiker som tar ansvar för sina varor.
    Ove

  8. #3418
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ptrtvifitusan! ! ! Nu har jag gjort bort mig - igen. Jag har handlat fäsklägg från en sån där j-a storproducent där det bara gäller att ösa ut kvantiteter. Det var extrapris på ICA och snålahusmorsreflexen gjorde att jag tog en lägg. Hmm? -blodigt i paketet trots att det är rimmat? Sköljer av och sen ner i grytan med lagerblad lök och peppar och kokar tills benet släpper så där lagom. Potatemos eftersom det är vardag(rotmos så blir det helgdag när som helst i veckan).

    Fiskar upp bitarna ur grytan och konstaterar att läggen är skäggig(!) (= illa dåligt skållad) Skär ned den från benet och kan då konstatera att den inte är ordentligt rimmad, köttet är grått någon cm in och ända in till benet och smakar inte alls salt. Dessutom kom det en eftersmak som inte kändes bra så det var nog inte bara skägget som var kvar....

    Bara att kasta köttet och kokspadet och ta lärdom! Tillbaks till den lokale handlaren och bra gårdsbutiker som tar ansvar för sina varor.
    Snålheten bedrar visheten. Påminner mig om billiga varuhus mc stövlar.
    Jan

  9. #3419
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Snålheten bedrar visheten. Påminner mig om billiga varuhus mc stövlar.
    Men Lidl har bättre ost än stövlar..
    Ove

  10. #3420
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Snålheten bedrar visheten. Påminner mig om billiga varuhus mc stövlar.
    Köp den där nya boken om vad vi får med och i maten, utan att vi vet om det..(vad den nu heter..)
    "Rökt" brukar t ex vara injicerad röksmak...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •