Sidan 341 av 548 FörstaFörsta ... 241291331339340341342343351391441 ... SistaSista
Resultat 3 401 till 3 410 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3401
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gravt handikappad denna veckan p.g.a. hund. Hon gillar att åka bil så jag har just kört runt henne några mil får motions skull. Synd att hon är för stor att ta med på hojen för det vore roligare att motionera henne med den och då kunde vi båda få frisk luft.

    Får väl gå en kissåskitrunda sen också.
    Om du leder hojen samtidigt, så får ni båda motion

  2. #3402
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du leder hojen samtidigt, så får ni båda motion
    Kunde fungera om det handlat om en draghund som hade vett att dra rakt fram. Den här söker av en 180 graders sektor och drar hela tiden åt alla håll. Jag har fullt sjå att hålla balansen själv. Nä, motionen får bli bak i bilen!
    Ove

  3. #3403
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kunde fungera om det handlat om en draghund som hade vett att dra rakt fram. Den här söker av en 180 graders sektor och drar hela tiden åt alla håll. Jag har fullt sjå att hålla balansen själv. Nä, motionen får bli bak i bilen!
    Förstår dig. Provade att cykla med en snäll hund som plötsligt fick upp ett spår som naturligtvis gick tvärs över diket.

  4. #3404
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    När hunden är återlämnad får jag nog göra den där resan jag funderat på hela sommaren - en sväng runt sjön. Tänkte att jag skulle ta ett lite vidare spår i Dalsland och köra ner längs Västra Silen och Lelången där jag varit med kanot och båt ett antal gånger. Var jag hamnar sen får väl solen(= min GPS) avgöra.

    Räknar med att det blir krokigt, men eftersom det blir ganska långt på en dag så får det bli på asfalt.

    Någon som vill åka med hela rundan eller en bit?
    Ove

  5. #3405
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    När hunden är återlämnad får jag nog göra den där resan jag funderat på hela sommaren - en sväng runt sjön. Tänkte att jag skulle ta ett lite vidare spår i Dalsland och köra ner längs Västra Silen och Lelången där jag varit med kanot och båt ett antal gånger. Var jag hamnar sen får väl solen(= min GPS) avgöra.

    Räknar med att det blir krokigt, men eftersom det blir ganska långt på en dag så får det bli på asfalt.

    Någon som vill åka med hela rundan eller en bit?
    Passa på att få en båttur (linfärga)
    Jan

  6. #3406
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Passa på att få en båttur (linfärga)
    Var fanns den egentligen, färjan? Hittar en ända uppe i Nössemark, var det den vi åkte på för några år sen?
    Ove

  7. #3407
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var fanns den egentligen, färjan? Hittar en ända uppe i Nössemark, var det den vi åkte på för några år sen?
    Hoppas dom lagat vägen nu. Fin väg å natur där.
    Jan

  8. #3408
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var fanns den egentligen, färjan? Hittar en ända uppe i Nössemark, var det den vi åkte på för några år sen?
    Det var den ni åkte för några år sedan. Nu är tyvärr vägen renoverad till i mitt tycke till det sämre. Körde den i våras tillsammans med Rolf M och då¨var det en massa lösgrus på asfalten. Den går mellan Ed och färjan.
    Finns en annan väg som har fått ny beläggning. Det är från Svensbyn i Sillerud och söderut.
    Helt otroligt fin om man törs gasa på i alla böjar. Något för plastraketer oxå.
    Du får väl höra av dig då du nalkas, så får vi se om jag har tid att följa med.

  9. #3409
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det var den ni åkte för några år sedan. Nu är tyvärr vägen renoverad till i mitt tycke till det sämre. Körde den i våras tillsammans med Rolf M och då¨var det en massa lösgrus på asfalten. Den går mellan Ed och färjan.
    Finns en annan väg som har fått ny beläggning. Det är från Svensbyn i Sillerud och söderut.
    Helt otroligt fin om man törs gasa på i alla böjar. Något för plastraketer oxå.
    Du får väl höra av dig då du nalkas, så får vi se om jag har tid att följa med.
    Tror knappast den är sämre än vad den var då. Jösses vilka fåror som kan plöjas av en 1200GS i grovt krossgrus där asfalten var borttagen med början på ett krön! Sedan upprepade sig grussträckorna ända fram till färjan.

    Tydligen en del som ska göras här och som jag kommer att vara inblandad i, men typ 17/9 och framåt hoppas jag på en dag med VÄDER.
    Ove

  10. #3410
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tror knappast den är sämre än vad den var då. Jösses vilka fåror som kan plöjas av en 1200GS i grovt krossgrus där asfalten var borttagen med början på ett krön! Sedan upprepade sig grussträckorna ända fram till färjan.

    Tydligen en del som ska göras här och som jag kommer att vara inblandad i, men typ 17/9 och framåt hoppas jag på en dag med VÄDER.
    Vägens karaktär med kurvor, backar å fina vyer är väl synd att ändra. Skyltningen va felaktig att varna 5 km före första upprivningen av beläggningen. Varningen hade liksom fallit i glömska.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •