Sidan 340 av 548 FörstaFörsta ... 240290330338339340341342350390440 ... SistaSista
Resultat 3 391 till 3 400 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3391
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    I måndags bjöd Räven mig och Pia ( småländska) på en kanonfin tur i ett otroligt fint väder. Typiskt för Småland att de snålat med vägbredden, vilket gör den perfekt för mc. Vi snodde runt på vägar som gick vad jag tyckte åt alla håll. turen gick mellan Växjö och Kalmar. Vi besökte ett utsiktstorn, byggt helt i trä och vad jag mätte med GPS 26 m högt, varifrån vi hade en otrolig utsikt. Eftersom det inte finns några stora bergmassiv i synfältet kunde man se runt hela horisonten. Man kunde se en mast som står vid Vilhelm Mobergs födelseplats och åt andra hållet Mönsterås fabriksskorstenar. Tyvärr var restaurangen stängd på måndagar så vi fick uppsöka en annan. Hoppas bara att den inte är representativ för Småland, för käket var uruselt. Annat var den älggryta Räven bjöd på.

  2. #3392
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Kul att få återgälda lite för alla goa turer i ditt hemområde Olle. Bra med forum där man kan träffa folk å få uppleva nya vägar.
    Jan

  3. #3393
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vaknade sent i morse och det var ÅKVÄDER! Snabb omplanering tebax till det som gällde före väderrapporten igår! Skullle iallafall prova att köra till Kumla och sen fick vädergudarna avgöra.

    Vi blev väl ca. 1½ dussin som mötte upp vid Carlbarks parkering och vi fördelade oss i Svart och Röd grupp. Di svarte körde på lite mera offroadbetonade sträckor men mest blev det nog ung. samma vägar. Di Röde körde på lite fastare underlag. Minsta vägen markerades av att det stod ett murket mjölkbord mitt ute i skogen, i övrigt bara ett spår i gräset.

    Blev nog ganska lång dag men den kan rimligen inte kortas ner för sjön Hjälmaren har ju sin omkrets och ska man köra mindre väg tar det sin tid.

    Vädret höll tätt hela tiden vi körde rundan, men kan ni tänka er - på hemkörningen fick jag ett riktigt regn som varade flera mil så att både hoj och gubbe kom hem rena!

    Tack till arrangörerna som lagt ner en hel del på att reka vägar. Hoppas på upprepning.
    Ove

  4. #3394

    I helvetet...

    Igår var jag på ett kortare besök i Helvetet För Män..
    Aka "GeKå:s i Ullared"..
    En plats där det dräller av stirriga fruntimmer med vild blick som med ajfånen i ett fast grepp i vänsterhanden, med högerhanden styrandes sin färg- och nummerkodade kundvagn igenom tusentals andra fyndjägare...
    Ett mindre antal män med uppgiven och död blick syntes också..
    Mitt första besök på platsen, hoppas det dröjer till nästa..

    Dock, personalen var flitig och mycket engagerad och hjälpsam, särskilt särskilt för oss som har haft Fjollträsk som benchmark på området.
    En fråga till någon personal där tolkas som en allvarlig kränkning av dennes fritid under arbetstiden och standardfrågan "Var finns..." avfärdas med "därborta nånstans"

    Billigt? I stort sett ja. Fynd fanns,
    Stammis? Nja, åter om nåt år, kanske..
    Imponerad av hur väl allt fungerade och hur många man har anställda, måtte vara en mycket stor arbetsgivare, särskilt om man tar i beräkningen alla sidoaktiviteter, andra företag som etablerat sig i närheten.
    30m kö till utfodringen, en kö som avnacerade organiserat och mycket snabbt!
    men, inte en enda där arbetande nysvensk??? Finns alla i Sthlmsgettona?
    Senast redigerat av LowTech den 2013-09-01 klockan 09:49.

  5. #3395
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    "GeKå:s i Ullared"..
    En plats där det dräller av stirriga fruntimmer med vild blick som med ajfånen i ett fast grepp i vänsterhanden, med högerhanden styrandes sin färg- och nummerkodade kundvagn igenom tusentals andra fyndjägare...
    Jamen tänk! Bara genom att köra 20 - 50 mil enkel väg kan man spara flera hundra kronor om man köper sånt som man inte behöver för tillräckligt många tusen mot vad det skulle kostat på hemorten.
    Ove

  6. #3396
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jamen tänk! Bara genom att köra 20 - 50 mil enkel väg kan man spara flera hundra kronor om man köper sånt som man inte behöver för tillräckligt många tusen mot vad det skulle kostat på hemorten.
    Nu får du passa dig Ove, Ullared är relion, dom fyndsugnas Mecca
    Jan

  7. #3397
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu får du passa dig Ove, Ullared är relion, dom fyndsugnas Mecca
    Jammen vaddå? Jag var väl positiv till att man kan spara pengar på stället.
    Ove

  8. #3398
    Seriöst, har insett att första lördagen efter avlöning INTE är den optimala tidpunkten för ett besök
    En tisd-ons veckan INNAN avlöning är troligen betydligt angenämare.
    Måste tyvärr anpassa mig efter hustruns arbetstider, jag är ju utkickad från arbetsmarknaden av åldersskäl..

  9. #3399
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Seriöst, har insett att första lördagen efter avlöning INTE är den optimala tidpunkten för ett besök
    En tisd-ons veckan INNAN avlöning är troligen betydligt angenämare.
    Måste tyvärr anpassa mig efter hustruns arbetstider, jag är ju utkickad från arbetsmarknaden av åldersskäl..
    ...ock aldrig handla mat hungrig.
    Ove

  10. #3400
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gravt handikappad denna veckan p.g.a. hund. Hon gillar att åka bil så jag har just kört runt henne några mil får motions skull. Synd att hon är för stor att ta med på hojen för det vore roligare att motionera henne med den och då kunde vi båda få frisk luft.

    Får väl gå en kissåskitrunda sen också.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •