Sidan 339 av 548 FörstaFörsta ... 239289329337338339340341349389439 ... SistaSista
Resultat 3 381 till 3 390 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3381
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kan bli en aktiv helg. Hjälmaren runt på grus startar kl. 10.00 på Lördag från Carlbarks parkering i Kumla. Den rundan är annonserad till att vara ca. 25 mil. (Asfaltsvarianten startar i Örebro) Kommer alltså att bli minst 45 mil i sadeln med tillofrånkörning... (=viss träsmak)

    På Söndag kommer det att vara en veteranfordonsdag på Logården i Boterstena.

    Om orken står bi och grejerna håller och tid finnes + att vädret är bra ska jag försöka hänga med på båda.
    Ove

  2. #3382
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    För att vara ute i god tid så körde vi redan i måndags här i småland
    Jan

  3. #3383
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kan bli en aktiv helg. Hjälmaren runt på grus startar kl. 10.00 på Lördag från Carlbarks parkering i Kumla. Den rundan är annonserad till att vara ca. 25 mil. (Asfaltsvarianten startar i Örebro) Kommer alltså att bli minst 45 mil i sadeln med tillofrånkörning... (=viss träsmak)

    På Söndag kommer det att vara en veteranfordonsdag på Logården i Boterstena.

    Om orken står bi och grejerna håller och tid finnes + att vädret är bra ska jag försöka hänga med på båda.
    25 mil torrt dammigt grus. Usch för att ligga i kön, såvida det inte har regnat, för då blir det nog kul.

  4. #3384
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    25 mil torrt dammigt grus. Usch för att ligga i kön, såvida det inte har regnat, för då blir det nog kul.
    Det blir nog ganska små grupper så det blir nog inte värre än att köra efter Olle i Glaskogen. Jag tror man räknar med ca. 20 ekipage fördelat på 3 grupper.

    Kör man asfaltsrundan blir det nog många många fler men asfalt dammar ju så dåligt.

    Info finns i SMC-forumet, distrikt Örebro.
    Ove

  5. #3385
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    20 grusbusar dammar om det förblir tort.
    Jan

  6. #3386
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    20 grusbusar dammar om det förblir tort.
    Tror inte risken är så stor för det kan nog stänka lite regn innan.

    Mer bekymrad för en annan sak - var är alla getingar?? Så här dags på sommaren skall ställ och hoj vara gulprickiga efter alla getingmöten, nu är det bara tråkiga gråbruna myggåknottfläckar. Hinken som jag samlar dålig fallfrukt i brukar innehålla mera geting än äpplen - nu finns inte en enda. Inte för att dom är mina bästa keldjur men dom är bra pollinatörer och dom behövs. Alltså har jag dåligt med äpplen också...
    Ove

  7. #3387
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Gått samma öde som bina kanske.

    Googla på bidöden.
    /Erik

  8. #3388
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tror inte risken är så stor för det kan nog stänka lite regn innan.

    Mer bekymrad för en annan sak - var är alla getingar?? Så här dags på sommaren skall ställ och hoj vara gulprickiga efter alla getingmöten, nu är det bara tråkiga gråbruna myggåknottfläckar. Hinken som jag samlar dålig fallfrukt i brukar innehålla mera geting än äpplen - nu finns inte en enda. Inte för att dom är mina bästa keldjur men dom är bra pollinatörer och dom behövs. Alltså har jag dåligt med äpplen också...
    Det har helt enkelt varit för varmt, det orkade inte komma nya getingbarn ty arbetarna kunde inte fläkta bort värmen runt barnkammaren

  9. #3389
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Det har helt enkelt varit för varmt, det orkade inte komma nya getingbarn ty arbetarna kunde inte fläkta bort värmen runt barnkammaren
    Men det fanns inga före den riktiga värmen heller vad jag kan minnas? Riktiga getingsomrar ska väl vara varma? Jag är lite bekymrad för jag vill INTE hänga i träden och befrukta blommor!

    Har Väse Conny noterat att det kan bli körning på Lördag (...om Gud vill, grejerna håller, hälsan står bi och vädret är hyfsat)?
    Ove

  10. #3390
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men det fanns inga före den riktiga värmen heller vad jag kan minnas? Riktiga getingsomrar ska väl vara varma? Jag är lite bekymrad för jag vill INTE hänga i träden och befrukta blommor!

    Har Väse Conny noterat att det kan bli körning på Lördag (...om Gud vill, grejerna håller, hälsan står bi och vädret är hyfsat)?
    Skit också! Regn på förmiddagen så att om jag kör iväg till Kumla får jag regn hela vägen dit. Även om det blir uppehåll på plats dröjer vätan kvr så jag avstår med största sannorlikhet att köra i morgon. Trist!!

    Kommer att få vara hundvakt istället vilket innebär att man är en kombo av drivankare och skitsamlare.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •