Sidan 338 av 548 FörstaFörsta ... 238288328336337338339340348388438 ... SistaSista
Resultat 3 371 till 3 380 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3371
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Läste någonstans att GS;en levereras med Anakee, var det inte så på din?
    Metzler, dåligt, blev väldigt ojämnt på 500 mil, byttes vid 700
    Jan

  2. #3372
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vi har haft trevligt besök idag! Lena från Askersund kom i morse och sen har vi rått om henne hela dagen. Lite utflykt med bilen till först Kinnekulle, sedan Lidköping. Trevligt!
    Ove

  3. #3373
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mycket har vi ventilerat i den här tråden när det gäller att gissla människor som inte visar hänsyn, men - i dag, på morgonen, fick jag gå omvägar i affären för det var en parfymkärring som stank parfym något vedervärdigt. Ca. 35 år, mkt snyggt klädd och trevlig att se på tills man kom i lä av henne. Tyvärr ingen helt ovanlig situation för parfymkärringar dyker upp alltför ofta. Vill dom lukta gott finns faktiskt tvål och vatten, bättre än att skyla över egendoften med parfym, men det är väl besvärligare.

    Förstår ändå att damerna tycker det luktar gott. Det handlar ju om ferromoner som tas från analkörtelsekret på handjur, bl.a. myskhjort.
    Ove

  4. #3374
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Mycket har vi ventilerat i den här tråden när det gäller att gissla människor som inte visar hänsyn, men - i dag, på morgonen, fick jag gå omvägar i affären för det var en parfymkärring som stank parfym något vedervärdigt. Ca. 35 år, mkt snyggt klädd och trevlig att se på tills man kom i lä av henne. Tyvärr ingen helt ovanlig situation för parfymkärringar dyker upp alltför ofta. Vill dom lukta gott finns faktiskt tvål och vatten, bättre än att skyla över egendoften med parfym, men det är väl besvärligare.

    Förstår ändå att damerna tycker det luktar gott. Det handlar ju om ferromoner som tas från analkörtelsekret på handjur, bl.a. myskhjort.
    Ojdå, vad du tar i då
    Jan

  5. #3375
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ojdå, vad du tar i då
    Jo det är inte så stor procent av gruppen kvinnor som stinker parfym så näsan kroknar redan på förmiddagen. Men dom få det handlar om gör att man får fly ut i friska luften.

    Annars har jag inget emot lite luktagott. Ungefär som med avgasbuller - lite stör inte men dom få som brakar på allt vad som går är jäddrigt störande.
    Ove

  6. #3376
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo det är inte så stor procent av gruppen kvinnor som stinker parfym så näsan kroknar redan på förmiddagen. Men dom få det handlar om gör att man får fly ut i friska luften.

    Annars har jag inget emot lite luktagott. Ungefär som med avgasbuller - lite stör inte men dom få som brakar på allt vad som går är jäddrigt störande.
    För mycket och "fel" skämmer alltid..
    Hade en fasans upplevelse när jag för många år sen, en varm sommardag, steg på pendeln i Tumba (sö Sthlm..), fanns enbart två personer i hela vagnen, två kvinnor 50-60.
    Hela j-a vagnen stank av gammal svett
    Bytte vagn vid nästa station, som nyfiken passerade jag damerna för att kolla om det...
    Jodå, det var det...
    I Sverige, under 16-1700-talet, lär ju överklassen inte ha tvättat sig i nån högre grad, man ansåg det t o m som skadligt! dolde stanken med parfym..
    DEN tiden vill jag inte ha tillbaka...
    Senast redigerat av LowTech den 2013-08-25 klockan 09:11. Anledning: justering/kompl

  7. #3377
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Vi hojkörare som en varm sommardag i full skyddsutrustning kört aktivt hela dagen. Tror inte vi luktar kaka när vi klär av oss på ett matställe. Undrar hur man ska hantera sin kroppsodör i detta läge? Man är ju så jäkla hungrig å vill ha mat. Tankar i luktdebatten.
    Jan

  8. #3378
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi hojkörare som en varm sommardag i full skyddsutrustning kört aktivt hela dagen. Tror inte vi luktar kaka när vi klär av oss på ett matställe. Undrar hur man ska hantera sin kroppsodör i detta läge? Man är ju så jäkla hungrig å vill ha mat. Tankar i luktdebatten.
    Varm kropp luktar faktiskt inte så illa. Däremot gammal inpyrd svett som ruttnar på kroppen och som man försöker dölja med parfym luktar värre.
    Senast redigerat av Ove den 2013-08-25 klockan 09:59.
    Ove

  9. #3379
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lite gladare idag.

    Jag kom nyss hem efter att ha varit och tittat på speedwayträning. Ynglingar från 7 år och uppåt som var igång. Alla kommer nog inte att bli världsmästare men en del av grabbarna kunde verkligen köra (), där ligger man i lä.

    Lite irriterad är jag för att jag inte hängde på för ett tiotal år sen och utnyttjade möjligheten att köra "på skoj" som fanns och fortfarande finns efter avslutad träning. Man hyr en cykel och sen är det bara att köra tills man blir avflaggad. Skulle man haft nytta av - att få känslan för att ställa upp och hålla sladd genom kurvan.
    Ove

  10. #3380
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lite gladare idag.
    Jag kom nyss hem efter att ha varit och tittat på speedwayträning. Ynglingar från 7 år och uppåt som var igång. Alla kommer nog inte att bli världsmästare men en del av grabbarna kunde verkligen köra (), där ligger man i lä.
    :
    "Speedway" kan väl inte vara så svårt?
    Bara svänga åt ett håll och enbart gas och koppling att hålla reda på???

    Skämt åsido, även om jag är allmänt motorintresserad så är speedway det kuligaste man kan se på plats.
    Man ser hela banan, korta lopp och det är solklart vem som vinner..
    Till skillnad från billopp är det efter en stund är fullständigt kaos på banan..

    Konstigt att det inte är fler som uppskattar denna sport?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •