Sidan 337 av 548 FörstaFörsta ... 237287327335336337338339347387437 ... SistaSista
Resultat 3 361 till 3 370 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3361
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Var tvungen att byta däck inför en Skånefärd. Tänkte först köpa ett par nya, men kollade i "lagret" och hittade ett Anakee 2 som knappt är halvslitet och ett bra Sirac till framhjulet. Har ju förut brukat använda diverse tvållösningar, men nu hade jag köpt däckpasta från BT. Jäklar vad lätt det gick att få däcken att ligga bra på fälgarna. Varför inte skaffat det tidigare???? Upptäckte då att det är dags att byta bromsarna samtidigt.

  2. #3362
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fått på nytt idag - förrgårdagen repa övertygade mig om att det var mycket hög tid. Blev ett Anakee 3 och jag tror det är ganska bra. Körde runt en del på olika underlag för att rugga upp och jag vart förvånad vad bra det bet sig fast.

    Bor man i norra Skaraborg och behöver nytt gummi så kan jag rekommendera Töreboda. Jag blev väldigt nöjd med hanteringen av min hoj och hur noga killarna var med montering och balansering.
    SMC rabatt gjorde det lite billigare också så det slutade på 1.544:-. Billigare att göra själv om man kan och vill, men jag vill inte ta ifrån gummimånglarna deras lilla förtjänst.
    Ove

  3. #3363
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fått på nytt idag - förrgårdagen repa övertygade mig om att det var mycket hög tid. Blev ett Anakee 3 och jag tror det är ganska bra. Körde runt en del på olika underlag för att rugga upp och jag vart förvånad vad bra det bet sig fast.

    Bor man i norra Skaraborg och behöver nytt gummi så kan jag rekommendera Töreboda. Jag blev väldigt nöjd med hanteringen av min hoj och hur noga killarna var med montering och balansering.
    SMC rabatt gjorde det lite billigare också så det slutade på 1.544:-. Billigare att göra själv om man kan och vill, men jag vill inte ta ifrån gummimånglarna deras lilla förtjänst.
    Förmodar att det gällde bakdäcket.
    Kanske skall prova Anakee 3 till våren. I vinter blir det nog dubbade crosssdäck

  4. #3364
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Fundersam vad som man ska hänga på nästa gång
    Jan

  5. #3365
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Förmodar att det gällde bakdäcket.
    Kanske skall prova Anakee 3 till våren. I vinter blir det nog dubbade crosssdäck
    Stämmer. Jag hade redan Anakee3 fram p.g.a. felleverans så nu har jag hela stället. Det koketta viftandet på rumpan som Sigrid sysslade med tidigare är helt borta och ändå ruggade jag däcket ut till yttersta fegskäggsraderna. Problemet är att jag inte vet dom nya gränserna och jag drar mig för att prova för ivrigt p.g.a. skör gubbe.
    Ove

  6. #3366
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fundersam vad som man ska hänga på nästa gång
    Det jag läst om Anakee 3 verkar ju vara ok. De däcken skall ju gå bra i regn, asfalt och vara skapliga på grus.
    Skulle vara intressant att höra något direkt av en brukare.

  7. #3367
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fundersam vad som man ska hänga på nästa gång
    Läste någonstans att GS;en levereras med Anakee, var det inte så på din?
    Ove

  8. #3368
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det jag läst om Anakee 3 verkar ju vara ok. De däcken skall ju gå bra i regn, asfalt och vara skapliga på grus.
    Skulle vara intressant att höra något direkt av en brukare.
    Rapport kommer i slutet av nästa år.
    Ove

  9. #3369
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rapport kommer i slutet av nästa år.
    Trodde du använde hojen

  10. #3370
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Trodde du använde hojen
    Ska väl slita igenom däcket först och det lär väl hålla minst 7 - 800 mil - hoppas jag. Första intrycket är gott men hur är det på slutet? Vi brukar ju använda däcken till sista gummisudden.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •