Sidan 334 av 548 FörstaFörsta ... 234284324332333334335336344384434 ... SistaSista
Resultat 3 331 till 3 340 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3331
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I dag blir det utflykt till Målilla å tändkulans vänner
    Jan

  2. #3332
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag blir det utflykt till Målilla å tändkulans vänner
    Ser du någon BM 20, så hälsa från mig.

  3. #3333
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Som extrem småbrukare körde jag iväg skörden av ärtor på lilla scootern idag. Bara att packa fullt mellan skölden och sadeln och lägga så brett det gick och så lite extra i påse packat ovanpå.

    Kaninerna ville inte ha ärtor så det blev godis för oxen Emil och han fick även ett par mackor som efterrätt. Dom var egentligen avsedda för hönsen.... Jösses vilket matvrak!

    Alltså, djuren är gudskelov inte mina, men det händer att jag får en bit av dom ibland och jag har blivit lovad en kanin när det blir dags, () så jag får väl se till att bidra med lite foder.

    Kändes helt rätt att köra iväg med hölass på scooter.
    Ove

  4. #3334
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Snurrade runt lite i Sjötorp på väg hem ifrån Lima, men när jag förstod att ni tog Lördag= lögaredag på alvar vände jag hojen på stuberten o körde hemmåt. Badkruka som jag är. Var Du i Ove?
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #3335
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Snurrade runt lite i Sjötorp på väg hem ifrån Lima, men när jag förstod att ni tog Lördag= lögaredag på alvar vände jag hojen på stuberten o körde hemmåt. Badkruka som jag är. Var Du i Ove?
    Men hallå! Du kunde ju hojtat till, jag var på land. Min roll i det hela var att under loppet finnas med lämpligt fordon i närheten för att skjutsa hem ev. simmare som bröt under sträckan så att dom slapp gå barfota.

    Eftersom det kom åska, regn och blåst så fick starten skjutas upp 45 minuter tills det "bara" regnade. Det var första gången jag sett funktionärerna bli blötare än dom som sam!
    Ove

  6. #3336
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ett märkligt fenomen funderade jag på idag. Skall nämligen köra en massa skräp till återvinningen. Men varför tar det större plats och verkar så mycket mera när det skall kastas? Kan även fundera på varifrån allt kommer.

  7. #3337
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ett märkligt fenomen funderade jag på idag. Skall nämligen köra en massa skräp till återvinningen. Men varför tar det större plats och verkar så mycket mera när det skall kastas? Kan även fundera på varifrån allt kommer.
    Och allt som man kör till återvinningen har man betalat för!!
    Ove

  8. #3338
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Och allt som man kör till återvinningen har man betalat för!!
    Man får absolut inte tänka på vad skräpet har kostat i inköp. Det kanske är därför man har så mycket av " bra att ha grejer ". Frugan skulle hjälpa mig att röja i garaget en gång, men det gick inte för hon begrep sig inte på bra att ha grejer.

  9. #3339
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Frugan skulle hjälpa mig att röja i garaget en gång, men det gick inte för hon begrep sig inte på bra att ha grejer.
    Alltför bekant ... skräpet som jag vill kasta ska hustrun ha kvar men hon vill slänga mina projekt (som i och för sig aldrig kommer att bli något av)
    Ove

  10. #3340
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Ursäkta mina herrar men jag måste skratta
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •