Sidan 331 av 548 FörstaFörsta ... 231281321329330331332333341381431 ... SistaSista
Resultat 3 301 till 3 310 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3301
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Tack Olle, för en fin dag
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #3302
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har ägnat mig åt plikter i veckan som att ro med ekan, mata kaniner, sjungit Bä bä vita lamm för fåren, kacklat med hönsen och allt annat viktigt som måste göras när man har hand om en 2½-års tjej.

    Idag blir det återlämning till föräldrarna och sen har jag lite att köra ikapp. Får bli upp på morron för det ska bli varmt..
    Ove

  3. #3303
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har ägnat mig åt plikter i veckan som att ro med ekan, mata kaniner, sjungit Bä bä vita lamm för fåren, kacklat med hönsen och allt annat viktigt som måste göras när man har hand om en 2½-års tjej.

    Idag blir det återlämning till föräldrarna och sen har jag lite att köra ikapp. Får bli upp på morron för det ska bli varmt..
    Kommer ihåg i min ungdom då småbarn fick åka en tur på hojen sittandes framtill på tanken.

  4. #3304
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kommer ihåg i min ungdom då småbarn fick åka en tur på hojen sittandes framtill på tanken.
    Mina ungar fick göra sina första turer stående på golet på Vespan. Barnbarn får man ta det lugnare med...
    Ove

  5. #3305
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    För tidigt vaken, gick upp och solen började lysa upp ute. Lite frukost och före 6.00 stod hojen utsläpad en bit från kåken. Startade och puttrade på tomgång genom samhället. Rådjur och hare på vägen första ½-milen sen var det sparsamt med vilt. Hittade några nya grusvägar. Vände hemåt när det mulnat över helt för jag vill inte blöta upp "sommarskorna" igen.

    Dags igen att byta bakdäcket! Undrar om jag har råttor på gummidiet i garaget?
    Ove

  6. #3306
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En sväng ut på Värmlands Näs söder om Säffle på lördasförmiddagen blev en lite kort men fin tur i solskenet. Körde över Liljedal mot Värmlans Bro och sedan förbi Södra Ny kyrka och söderut. Fram till kyrkan var det ganska nylagd asfalt. Sedan blev det ca 2 mil med fin grusväg med omväxlande partier med ärtsingel. Det är den östra vägen ut på Näset som har delvis grusbeläggning.

    Slutmålet var ju en kopp kaffe nere på bryggan i Ekenäs. Solsken, lite liv bland båtarna en kopp kaffe lite måsskrik så var rasten perfekt. Finns även en liten bra campingplats där.
    Från Ekenäs så går det ju turbåtat ut till Lurö Skärgård. Gjorde den resan förra sommaren och promenerade på Lurö som även har en fin restaurang som kan rekommenderas.

    Den västra vägen från Ekenäs till Säffle är ca 4 mil lång och kan verkligen rekommenderas för mc-åkare av alla slag. Fina vyer och massor av kurvor.

  7. #3307
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vi kom nyss hem efter en 3-dagarstur, dessvärre med bil men ärendet tillät inte annat.

    Hustrun min har blivit en mästare på att hitta kul vägar och jag satt och körde åtskilliga mil med storflinet påkopplat! Jösses va mycke krokväg det finns! Lista upp alla fina MC-vägar är en omöjlighet - finns hur mycket som helst av den varan.

    Vi drog söderut och försökte undvika låga vägnummer och E-vägar så långt det gick. Först mot Alingsås och sydväst mot kusten innan vi siktade in oss på övernattning i Hässleholm. Dag 2 mot Blentarp som var den sydligaste punkten. Blekinge stod på tur med E22 som vi gjorde avstickare ifrån där det gick att komma vidare på sydsidan till Tjurkö. Till höger i Jämjö och till Kristianopel på vägen till Kalmar. Den biten bör undersökas på 2 hjul när tillfälle ges!
    I dag på förmiddagen hade vi grusfest från Blankaholm via Slingsö mot Västrum - svängar och backar så det var en fröjd. Måste bara bli en Östgötatur igen!
    Alla kalasvägar som vi körde på kan jag bara inte minnas men det var dom som satte sig bäst i sinnet.

    Kollade runt på mc;arna jag mötte om jag skulle se någon Hojenbekant, men ingen AT-gubbe eller Gibson eller någon jag kunde känna igen men det är klart, alla var maskerade i hjälm.

    Som sagt, det blev inte tvåhjul denna gången man jag har hittat nästan onödigt många fina hojvägar. Nästan förvånad över det fina skicket som asfalten är i söderut och vad rent det är från grus och skit. De sista 7 kilometrarna för hemmet var dock fulla med snabelgrus och naturligtvis oskyltat. Skrivet och anmält!

    Nu blir det hojåka ett tag som kompensation för allt bilande.
    Ove

  8. #3308
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Funderar om det kan bli nån tripp uppåt Dalsland å Varmland snart ?
    Jan

  9. #3309
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Funderar om det kan bli nån tripp uppåt Dalsland å Varmland snart ?
    När?
    Ove

  10. #3310
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    När?
    Hmm, nästa vecka är lite måsten. Har en kompis som vill följa med oxå. Hoppas det blir snart.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •