Sidan 330 av 548 FörstaFörsta ... 230280320328329330331332340380430 ... SistaSista
Resultat 3 291 till 3 300 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3291
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!
    Ove

  2. #3292
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!
    Instämmer, och kör inte förrän i morgon

  3. #3293
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Instämmer, och kör inte förrän i morgon
    Tänkte parkera bortemot 3 på morgonen - Sen ska jag inte köra på flera timmar. Vit helg alltså.
    Ove

  4. #3294
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Stämde ganska bra - Midsommar blev vitare än julen... Och hemma var jag igen kl 02. 45 efter att ha kört 40 mil för att komma till och från Gunnarskog.

    Nu stannade vi till, för att äta sill, hos kompisar i Karlstad innan vi fortsatte tillsammans med dom .

    Kan det vara idé att köra 40 mil för att sitta i en kyrka halvannan timma mitt i natten. Jodå, när det handlar om musik i midsommarnatt i Gunnarskogs kyrka! Ett helt suveränt arrangemang för den som gillar den typen av musik med musiker och sångare av MYCKET hög klass.

    Enda obekväma biten var att vi körde bil för det är faktiskt bekvämare med mc om vädret är OK, vilket det nu inte var så det var väl ändå OK.

    Resten av helgen har varit lat med enstaka häftiga regnskurar som fått mig att avstå allt 2 -hjul, men nu ska det bli fint ett par dagar.
    Ove

  5. #3295
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Själv har jag suttit i innsläppet på Utvandrarträffen å gaggat med knuttar å knuttor
    Jan

  6. #3296
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Själv har jag suttit i innsläppet på Utvandrarträffen å gaggat med knuttar å knuttor
    Låter heller inte illa. Bekväm stol, vänsterskanken på en back öl och en rad med knuttor som uppvaktning. Små grodorna fick väl skutta som dom ville antar jag?
    Ove

  7. #3297
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Låter heller inte illa. Bekväm stol, vänsterskanken på en back öl och en rad med knuttor som uppvaktning. Små grodorna fick väl skutta som dom ville antar jag?
    Just så Ove, midsommarlekarnas roligheter ser man bäst från sidan
    Jan

  8. #3298
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Smet ut en stund på morgonen med Sigrid. Inte visste jag vart......

    Det blev småvägar mot Hova via Gårdsjö till Finnerödja där jag tog kalasvägen mot Åtorp. Diverse vägjobb på senare delen av den sträckan med öppet grus ung 25 meter i taget på flera platser och lösgrus i dom roligaste kurvorna. Ordentligt skyltat så det var ingen fara.
    Svängde mot Svartå och Degerfors och kom en bit på "Kosidan" av sjön Möckeln. Första stoppet och tittade på klockan - fan också! Hemåt igen och kom hem bara en halvtimma senare än vad jag lovat.

    Blev en liten tur ändå, ca. 16 mil på morgonen.
    Ove

  9. #3299
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev en morgontur idag också! Eftersom jag var ute i god tid funderade jag på att svänga runt till Åmål för att säga hej även om jag sen inte kunde vara med på själva resan.

    Efter en mil mötte jag en Tiger som såg bekant ut, jomen sysslingen Anders på väg mot söder. Vink och vänd om och jaga ikapp. Han var intresserad av att bli med så vi stack norrut igen.

    Komna till Väse så vi en grå vägg på himlen framför oss som verkade innehålla väldigt mycke regn så efter en kort diskussion blev det Storfors istället och regn på vägen dit. Sen mot Degerfors på div. grusvägar som bör undersökas bättre vid tillfälle.

    Klockan jagade mig igen så det blev hemåt medan Anders drog på andra sidan sjön Skagern där jag var och körde igår. Sigrid var soppanödig när vi kom hem så det blev att tanka och jag konstaterade då att vi kört 24 mil på förmiddagen.
    Ove

  10. #3300
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Rolf och jag snurrade runt i skogarna söder om E18 i Värmland i trakterna av Sillerud. Hamnade så småningom vid Båstnäs nära norska gränsen, söder om Töcksfors. Vi kollade på den nostalgiska bilkyrkogården där. Fortsatte en bit in i Norge, for sedan söderut mot Ed i Dalsland. Vägen mot Ed höll på att repareas, men en längre bit var färdig, men livsfarlig för mc, då några bilförare roat sig med att gena i kurvorna och dra upp en massa löst grus på asfalten. Tankade i Ed och lyckades pressa i 14 l. på 32 körda mil. 0,435 l/mil, vilket är klart godkänt.
    Efter regnen dagarna före, så var ju grusvägarna i kanofint skick. Lagom fuktiga och dammade inte alls. Fick väl ihop närmare 40 mil på dagens tur.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •