Sidan 33 av 548 FörstaFörsta ... 2331323334354383133533 ... SistaSista
Resultat 321 till 330 av 5473

Ämne: 60+

  1. #321
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Tack för besöket," blommorna" som smakade bra och pizzan Ove! ;D

    Får även tacka för lektionen hur man vänder ett fordon med stödhjul 360 grader. Full gas med backen och i med handbromsen till medtrafikanternas förundran vad två gamla gubbar med hatt har för sig.

    Nog finns det planer för sommaren alltid, frågan är hur man som en pensionist ständigt i tidsnöd ska hinna med allt? ???
    Tack du! Roligt att träffas.

    Kul om man kan stila lite för någon som är mera teknisk. Upptäckte att jag saknar lite "bottendrag" i Skodan för såna manövrer. Var kul att se minen på ynglingen som passerade när vi lekte som värst

    Tid? Tänk om man kunde fixa någon form av flextid så att den tid som man studerar tapetmönster på vintern kunde tas ut på sommaren istället. Kanske man kunde införa 12 timmarsdygn under vintermånaderna och 36 timmars under sommaren. Kunde vara nåt för PRO att förhandla om.

  2. #322
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack du! Roligt att träffas.

    Kul om man kan stila lite för någon som är mera teknisk. Upptäckte att jag saknar lite "bottendrag" i Skodan för såna manövrer. Var kul att se minen på ynglingen som passerade när vi lekte som värst

    Nu när du tränat med stöd hjul blir det intressant att se dig leka med Sigrid till sommaren och hur du fixar det?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #323
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Nu när du tränat med stöd hjul blir det intressant att se dig leka med Sigrid till sommaren och hur du fixar det?
    Ingen back och ingen handbroms! Får fundera ett par månader om jag har nåt annat att bidra med i underhållningsbranschen.

  4. #324
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tid? Tänk om man kunde fixa någon form av flextid så att den tid som man studerar tapetmönster på vintern kunde tas ut på sommaren istället. Kanske man kunde införa 12 timmarsdygn under vintermånaderna och 36 timmars under sommaren. Kunde vara nåt för PRO att förhandla om.

    Nja, knepigt det där. Ska fundera på ditt alternativ lite närmare men jag hade även ett eget.

    Min tanke var var att man skulle kanske kunna betrakta motorcykelåkning och antalet timmar i sadeln som någon form av arbetstid för oss pensionister vilket får vi får dåligt med under vintermånaderna. Då skulle vi ha en del arbetstid att ta igen under sommarhalvåret. Det fodrar kanske någon form av norm för de hälsobetingande effekter mc-åkning har vilket skulle kunna ligga till grund för hur mycket varje timme i sadeln kan vara värd och påverka dygns rytmen och därmed förlängningen av dygnet under sommar tiden. Och motsvarande sänkning under vintern naturligtvis. Man får ju ha i beaktande hur mycket sjukvårdsappataten sparar på oss genom att vi håller oss friska och sunda genom vårt mc-åkande och sparar pengar åt samhället. För att inte tala om miljön då vi sänker bensinförbrukningen per mil med våra hojar.
    Det är ju valår i år och den gröna koalitionen verkar ju lova guld och gröna skogar till alla som röstar med dem så det är kanske lämpligast att vända sig till dem för att få hjälp med få det här igenom riksdagen.
    Mitt förslag är bara ett diskussionsförslag och synpunkter emottages gärna.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-01-21 klockan 23:09.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #325
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ingen back och ingen handbroms! Får fundera ett par månader om jag har nåt annat att bidra med i underhållningsbranschen.
    Måste det inte bli åt andra hållet med Sigrid. Frambroms i och full fräs!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #326
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    På silverpilstiden mixtrade vi lite med sånt för att impa på brudarna. Mins att jag slog dit som fanken en gång å alla skrattade gott. Sen har jag inte provat mer, men mins teckniken. Handbroms,motstyrning,stå på inre fotpinnen å gasa satan.
    Jan

  7. #327
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Min tanke var var att man skulle kanske kunna betrakta motorcykelåkning och antalet timmar i sadeln som någon form av arbetstid för oss pensionister vilket får vi får dåligt med under vintermånaderna. Då skulle vi ha en del arbetstid att ta igen under sommarhalvåret. Det fodrar kanske någon form av norm för de hälsobetingande effekter mc-åkning har vilket skulle kunna ligga till grund för hur mycket varje timme i sadeln kan vara värd och påverka dygns rytmen och därmed förlängningen av dygnet under sommar tiden. Och motsvarande sänkning under vintern naturligtvis. Man får ju ha i beaktande hur mycket sjukvårdsappataten sparar på oss genom att vi håller oss friska och sunda genom vårt mc-åkande och sparar pengar åt samhället.
    GENIALT! Sant! Har aldrig ens hört talas om att någon som sitter på en MC-sadel har kostat sjukvårdsapparaten ett öre! Därför borde vi belönas rikeligen så länge vi orkar klamra oss kvar. Det är ju faktiskt när man lämnar cykeln som skador och elände kommer, så sitt säkert i sadeln!

  8. #328
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Måste det inte bli åt andra hållet med Sigrid. Frambroms i och full fräs!
    Med Rävens varnande exempel ber jag att få avstå! Vill gärna roa mina kamrater men jag får tänka på att det kan bli repor.

  9. #329
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    GENIALT! Sant! Har aldrig ens hört talas om att någon som sitter på en MC-sadel har kostat sjukvårdsapparaten ett öre! Därför borde vi belönas rikeligen så länge vi orkar klamra oss kvar. Det är ju faktiskt när man lämnar cykeln som skador och elände kommer, så sitt säkert i sadeln!

    Hur man rent tekniskt ska lösa det där med att förlänga dygnet med viss tid med tanke på hur solen och månen fungerar behöver nog utredas ordenligt då mörker körning inte är något vi strävar efter.
    Kanske det för vissa av oss skulle vara enklare med någon form av ekonomisk kompensation för faktisk körtid med hojarna som ett alternativ om myndigheterna får svårt att hjälpa med att ändra solens och månens rytm. Det skulle onekligen kunna bidra till längre och mer hoj-körning då hotell och logi kostar en del.
    Hurudvida det skulle gå att införliva och motivera kompensation för studier av tapetmönster t.ex. i detta skulle kanske en ev. utredning också kunna titta på.
    Föreslår att vi tänker igenom detta noggrant och presenterar ett förslag till den politiska oppositionen innan våren så de hinner få med detta när valrörelsen sparkar igång på allvar.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-01-21 klockan 23:39.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #330
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Med Rävens varnande exempel ber jag att få avstå! Vill gärna roa mina kamrater men jag får tänka på att det kan bli repor.

    Kunde nog bli underhållande även med stödhjul för att undvika repor!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •