Sidan 327 av 548 FörstaFörsta ... 227277317325326327328329337377427 ... SistaSista
Resultat 3 261 till 3 270 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3261
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Blir värre problem om det inte finns väg under vattnet.

  2. #3262
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Blir värre problem om det inte finns väg under vattnet.
    Jo det är väl där delar av vägnätet finns efter senaste blötan. Hörde att del av E6 var utlokaliserad till någon fjord..
    Ove

  3. #3263
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ibland blir allt fel. Tänkte ta en tur innan hettan/regnet kom så jag siktade på 5 tiden eller så. Blev kl. 7 istället.

    Tänkte en sväng neråt Tidaholm, Mullsjö mot Falköping. Körde fel i första korsning så jag hamnade i Tiveden och promenadåkte på grusvägarna där en bra stund innan jag kom till Askersund för tanka bensin och kaffe med fralla på Statoil.

    Sen blev det norrut mot Lerbäck där jag lade en kvist på GeCe;s grav. Hallsberg -> Kvistberga där jag träffade en trevlig man på en Yamma 400 som han fått utav sin far. Svartå -> Gullspång -> hemma vi ½ 12 tiden. Inte blööööt den här gången vare sig av svett eller regn. En 23-mila förmiddagstripp där allt blev fel - men bra.
    Ove

  4. #3264
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Helgens tur var fin och blev av i rättan tid. Dagarna efter har det varit blandat väder så jag har hållit mig inom räckhåll för innevistelse. Vedjobb och nyss sjösatta träekor som läcker som dom ska + lite till så jag ska myra den ena med fint sågspån. Tycker att det är grymt att göra som man gjorde förr - använda en myrstack.
    Kanske ska förklara: Förr tätade man läckande skutor genom att fylla en hink med myrstack och förde den upp och ner under botten och vände där så att materialet sögs in i springorna. När materialet svällde blev det tätt.
    Dessutom var det den årliga (alkoholfria) fyllefesten som skule klaras av. Äsch det ordnar sig nog med att köra. Kan ju vänta på rätt tillfälle, nu finns annat att syssla med så tråkigt behöver jag inte ha.
    Ove

  5. #3265
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tips: Sjötorpsdagarna nu i helgen! Googla Sjötorpsdagarna så finns hela programmet. Värt en utflykt...
    Ove

  6. #3266
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    En bra start på dagen... Vaknade vid 4 tiden och vände mig om ett par gånger men konstaterade snart att det var ingen idé att ligga kvar. Frukost och en kanna kaffe och ett par korsord. Till sjön för att ösa ekor och slåss med morgonpigg mygg, sen hem igen för en ny kanna kaffe tillsammans med en timma opera på youtube tills hustrun ville ha ut mig på byn för att sätta upp parkeringsskyltar.

    Nu ska jag ut och frisera gräs och träd omkring min och bygdegårdens tomt inför helgens evenemang - Sjötorpsdagarna. Fundera på var man ska placera blomsterförsäljare och veteranfordon.

    Inget köra på mc i helgen. Får väl vara springschas per scooter i samhället + vid bygdegården.
    Ove

  7. #3267
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Resultat av mc-fora och körning...

    Hustrun till GeCe, som tyvärr avled 2011, har vi fortsatt kontakt med och hon och hennes egen kör, Lenakören, var idag i Sjötorps kyrka. Det blev knôfullt till sista plats i kyrkan, vilket idag får ses som tämligen unikt!

    20 personer i kören kom och sjöng för oss om Vår, Sommar och Kärlek. Vår eminenta präst Eva Post talade kort men kärnfullt som bara hon kan för att ge all tid åt kören. Körmedlemmarna tog sig god tid att bese Sjötorp innan dom skulle sjunga och jag hoppas att dom haft lika kul som dom sade.

    Som sagt - vilka resultat det kan bli av att köra hoj!
    Ove

  8. #3268
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag är tydligen helt ensam på den här tråden..?
    Ove

  9. #3269
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vaknade i svinottan i numera vanlig ordning. Tidig frukost och gick ut och tittade på hojen Sigrid i garaget. Konstaterade att det dels var ganska svalt på morgonen och dels att smärta i höft och rygg skulle göra det svårt att få ut skrället och sen klättra upp för att komma iväg. Fick bli en biltur i sakta mak för att titta efter djur. Några rävar och harar ochrådjur med kiling var vad morgonen bjöd på.

    Hemma igen kl. 6, en kanna kaffe och skriva en timma. Nu funderar jag på en liten tur för att få lite luft i pälsen. Först upp med flaggan och sen får jag välja fordon. Får väl ta ut en pall för att komma upp på hojen..
    Ove

  10. #3270
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag är tydligen helt ensam på den här tråden..?
    Ursäkta, men vi har varit 14 dagar i alperna å kört hoj. Vädret va lite nyckigt, mycket blöta vägar. Men härligt att återse gamla alppass.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •