Sidan 326 av 548 FörstaFörsta ... 226276316324325326327328336376426 ... SistaSista
Resultat 3 251 till 3 260 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3251
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lite tillbakablick, Ransoneringen på bensin under WWII varade fram till 11 nov. 1949 och då hade den varat i ung. 10 år.
    Ove

  2. #3252
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Så äntligen kom Greta ut på vägen, var väl i September förra året senast. Lite trög, Choke + 0,5 sekunder startmotor så pyttrade hon som vanligt. Körde mot Gårdsjö och hämtade upp Buster som laddat batteri sen i går.
    Ursprungliga tanken var att köra mot Närke, ev. Sköllersta för att hamstra korv och sen köra via triangeln Kumla - Fjugesta - Tiveden hem. Stannade kort vid Röa Broa och då var det springstart på Lillan. Till Askersund för att titta efter batteri - fanns icke med polerna rätt. Välja mellan Örebro eller Skövde och vi fastnade för det senare. Raka spåret med ett kort stopp vid Öltappen i Karlsborg där jag pratade med två knuttar medan Buster tankade. Offroddare, en på väg till Jönköping från Umeå och den andre skulle hem till Karlstad via alla grusvägar som leder åt rätt håll.
    Byter batteri och käkar MAx burgare i Skövde och drar sedan hemåt med ett stopp i Väring där vi träffar en glad man från Axvall med ett havt ton Goldwing. Sen hemåt och jag trodde att Greta var tanknödig men chansade. Väl hemma efter drygt 27 mil hade det bara gått åt 10,6 liter(!). Hon är inte stor i maten Greta.

    Tack Buster för sällskapet.
    Ove

  3. #3253
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Fult med förberedelser för alpresa. Förklarar för GSen att det inte är farligt att åka tåg.
    Jan

  4. #3254
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fult med förberedelser för alpresa. Förklarar för GSen att det inte är farligt att åka tåg.
    Det är ju inte SJ ni åker med, så det går säkert bra.
    Hoppas ni får en trevlig resa, både med tåget och efteråt.

  5. #3255
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fult med förberedelser för alpresa. Förklarar för GSen att det inte är farligt att åka tåg.
    Ja det är rätt, man ska berätta vad som ska hända. Se bara till att inte dalta för mycket för då blir hon bara mera orolig.

    Ha de bra på resan!
    Ove

  6. #3256
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Dagen började med grådassigt väder och tunga regnmoln som drev förbi. Buster vill till Karlsborg och tycker att jag ska följa med. Tveksamt väder så njä blev svaret.

    Framåt mitt på dagen glesnar molnen och en massa blå himmel tittar fram så jag ringer och ger nya besked så vi kör iväg österut. Mellan Undenäs och Karlsborg blir vägen blöt och mina "sommarkängor", dom som av ålder och slitage blivit lika regntäta som ett par sandaler, släpper in en del fukt.

    Gör vad som ska göras i Karlsborg och medan vi är där kommer det regn i några rejäla skurar.
    Väntar tills det lugnat av och så kör vi - inte fan har det slutat regna. Regn på utsidan och imma på insidan av visiret tills det går att dra på och blåsa rent efter någon mil. Vatten i skorna så jag har fotbad i 6 mil innan jag kommer hem och nu är det dags för ett nytt ställ bara jag kommer nära ett Biltema!

    Blött, javisst men det var skönt att komma iväg en stund.
    Ove

  7. #3257
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Höll på att försöka göra en förhöjning till vindrutan och skulle ut och prova den. Funkade ganska bra, men inte lika bra som den jag hade på förra hojen, så jag skall förbättra den lite. Får ta frugans bakugn i anspråk igen.
    Provturen resulterade i att jag hamnade i Håverud. Kanonväder, men tyvärr hade sopningsbilen inte orkat köra Brudfjällsvägen ännu. Skandal tycker jag och även några andra. Den vägen är ju väldigt hårt trafikerad av många hojåkare.

  8. #3258
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inget hojväder idag men det gjorde inget, jag har jobbat med meningfulla saker heltid + och det känns skönt. Lustigt vad man blir upplivad av att få och kunna ta i litegrann. Värk i kroppen som ett kvitto men det går väl över på några dagar.

    Regn av och till men nu har nog skorna hunnit torka efter söndagens fotbad så nu är jag på G igen när det passar.
    Ove

  9. #3259
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Inget hojväder här heller. Fick lägga några timmar till på en bilsläpkärra. Otroligt vad mycket jobb det blir på den, men snart klar. Mer eller mindre stått still och rostat i 5 år.
    Vi åker till Norge nästa vecka och har tänkt en runda ungefär så här. Värmland-Rjukan-Geilo-Voss-Övre Årdal -Lom-Geiranger-Trollstigen-Eikesdalen-Sunndalsöra-Oppdal-Vågåmo-???????
    Efter den sista veckans regnande med massa översvämningar i det området vi skall köra sista dagen, så väjer vi väg när vi kommer dit.
    Får verkligen hoppas det har slutat regna då. Får kanske inga problem med vägarna eftersom vi kör Transalp, Varadero och BMW
    Som någon tidigare sagt, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

  10. #3260
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vi åker till Norge nästa vecka och har tänkt en runda ungefär så här. Värmland-Rjukan-Geilo-Voss-Övre Årdal -Lom-Geiranger-Trollstigen-Eikesdalen-Sunndalsöra-Oppdal-Vågåmo-???????
    Efter den sista veckans regnande med massa översvämningar i det området vi skall köra sista dagen, så väjer vi väg när vi kommer dit.
    Låter bra! Ha de´gôtt och se upp med asfalt utan bank under!

    Som någon tidigare sagt, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
    Jo jag vet....
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •