Sidan 32 av 548 FörstaFörsta ... 2230313233344282132532 ... SistaSista
Resultat 311 till 320 av 5473

Ämne: 60+

  1. #311
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Min stabila stortuttade tyska har massor av fördelar. Frun trivs där bak, å jag slipper stanna å fotografera. Hon har övat upp sig på digitalkameran, tar fina bilder under färd med go i. Ni har hört rätt, det är runt 1000cc som den goa kraften börjar komma. + man behöver inte plåga grejorna,dricker inte mer bränsle. - dyrt i inköp.
    OBS bytte bort min Puck dakota för 49 år sedan. å andra sidan är det mildväder nu.
    Einige menschen machen alls was wallwn um die deutschen farben zu vefeidicligen.

    Sen får vi gratulera "vår" Dolly Parton som fyller 64 idag. Grattis Dolly!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #312
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    OBS bytte bort min Puck dakota för 49 år sedan. å andra sidan är det mildväder nu.
    Som jag tolkar det tar det bortemot 50 år att komma över att man sålt bort en moppe. Därför behåller jag gamlingarna.

    Grattis till Dolly. Nästa år får vi skicka blommor för då blir hon pensionär!

  3. #313
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Nää, Ove ingen ånger, bytte mot en monark 150cc. Monarken kunde sprätta grus även om man satt på sadlen.
    Jan

  4. #314
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Bytte bort min Dakota för 40 år sen mot en gammal Volvo PV och fick pengar över.

    Kompisen som faktisk behållt sin Dakota fick den stulen för ett par år sedan så det hade han inte så mycket för tyvärr. Han hade den dessutom ståendes i ett gammalt hönshus, vad det nu kan vara för glädje med det och åkte aldrig på den. ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #315
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Som jag tolkar det tar det bortemot 50 år att komma över att man sålt bort en moppe. Därför behåller jag gamlingarna.

    Å andra sidan är det väl knappast troligt att du lever om 50 år! Eller?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #316
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Å andra sidan är det väl knappast troligt att du lever om 50 år! Eller?
    Just därför jag behåller gamlingarna! Skulle aldrig hinna komma över förlusten!

  7. #317
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Nyss kom jag hem från en liten, nästan heldagstur, med lilla bilen. Fördelen med att vara mustaschodlare på heltid är att man kan ta med sig verksamheten utan att det innebär några märkbara avbrott i produktionen. Målet var Askersund och ett besök hos GeCe som odlar betydligt större arealer, d.v.s. även på hakan!

    Styrde mot Tiveden med gasen på Slow Ahead-läget. och gled stillsamt genom vinterlandskapet. Stannade, som vanligt när jag är på den vägen, vid Tiveds handel och köpte lite rökt sidfläsk (bacon) av deras egen tillverkning innan jag puttrade vidare i samma lugna tempo. Vägen genom Tivedsskogen var snöbelagd hela vägen och bara lite salt här och var så det var gott fäste för hjulen. Tänkte på hur jag skulle kört där för några decennier sedan medan jag ff var ung och vild.

    Sent omsider kom jag fram till rätt adress där GeCe satte på kaffet och vi gick igenom en del resmöjligheter när vädret ändrar sig och vi gick sen ut och hälsade på hojarna. GeCe har ett knep som jag fick lära mig, han knyter upp backspeglarna inför vintervilan. Jag har varit lite bekymrad för att mina börjar sloka med backspeglarna och se ledsna ut när dom får stå för länge, får nog ta efter.

    Efter att vi delat på en pizza på stan och mera kaffe hem via Laxå. Ville se Laxsjöarna i vinterskrud. Sen tråkiga E20 hem.

    Kul att träffas i vintermörkret!

  8. #318
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu blev jag nyfiken. Mellan kaffet å nödmaten kom ni fram till några planer till våren ?
    Jan

  9. #319
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu blev jag nyfiken. Mellan kaffet å nödmaten kom ni fram till några planer till våren ?
    Lita på det du!

    Fågelresorna står på tur att bli tradition: Tysslingeturen och tranresan till Hornborgasjön. Sen ska vi försöka lägga grund för ytterligare en tur Ormsafari vid Kvissmaren. När ?? Beror på när Gumman Tö har dratt kvasten i roten på Kung Bore, och hon ler så vackert mot oss gammelknuttar. Svanarna kommer väl i Mars och tranorna i april ... eller?

    Sen efter det är det ju vår tills sommaren tar över 1/6 enligt tidigare beslut av herrar Jan och Gece. Kan hända en del under den perioden. Många planer har vi: Gränna, Glasrike, Munkfors, Bergslagen, runt Vänern o.s.v.

  10. #320
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Tack för besöket," blommorna" som smakade bra och pizzan Ove! ;D

    Får även tacka för lektionen hur man vänder ett fordon med stödhjul 360 grader. Full gas med backen och i med handbromsen till medtrafikanternas förundran vad två gamla gubbar med hatt har för sig.

    Nog finns det planer för sommaren alltid, frågan är hur man som en pensionist ständigt i tidsnöd ska hinna med allt? ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •