Sidan 316 av 548 FörstaFörsta ... 216266306314315316317318326366416 ... SistaSista
Resultat 3 151 till 3 160 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3151
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske inte mössan, Yrvind kör ju med keps? Men det där med ensamsegling - motorcykeln är ju också enstöringens bäste vän. Och sen att man kan anpassa sin tillvaro efter vad man har och vara nöjd eller köpa sig stort för många pengar och få stora problem på köpet.

    Nja, det beror på hur man vinklar till'et......
    Tror nog oxå att man inte skall gapa över för mycket. Helt nöjd kanske man inte skall var för då har man ju ingen drivfjäder, dvs. klockan har stannat. Att ta på sig framtida förpliktelser i form av stora skulder är lite vågat i dagens läge. Men folk är ju som tur är, obotliga optimister.
    Tänk dig själv att ha köpt en mycket dyr hoj på avbetalning och skall hämta den i vår. Då kommer ett besked om uppsägning från jobbet. Visst, man skall inte måla fan på väggen..........

  2. #3152
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tror nog oxå att man inte skall gapa över för mycket. Helt nöjd kanske man inte skall var för då har man ju ingen drivfjäder, dvs. klockan har stannat. Att ta på sig framtida förpliktelser i form av stora skulder är lite vågat i dagens läge. Men folk är ju som tur är, obotliga optimister.
    Tänk dig själv att ha köpt en mycket dyr hoj på avbetalning och skall hämta den i vår. Då kommer ett besked om uppsägning från jobbet. Visst, man skall inte måla fan på väggen..........
    Det fins massor med vinklingar på samma fråga. Tror inte att hojupplevelsen blir störe med större hoj. Sen kommer behovet in i bilden. (jag såg för länge sen två pers på tysk motorväg på en suzuki 250) Å andra sidan dör man nog lycklig om man har mer upplevelser än pengar. Som han sa: det fins inga fickor på sista kostymen. Lev gott kör den hoj ni har råd och behov för.
    Jan

  3. #3153
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det fins massor med vinklingar på samma fråga. Tror inte att hojupplevelsen blir störe med större hoj. Sen kommer behovet in i bilden. (jag såg för länge sen två pers på tysk motorväg på en suzuki 250) Å andra sidan dör man nog lycklig om man har mer upplevelser än pengar. Som han sa: det fins inga fickor på sista kostymen. Lev gott kör den hoj ni har råd och behov för.
    Japp! Det är bara en fråga om rätt tajming - att förbruka den sista kronan strax innan man dör.
    Ove

  4. #3154
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Kollat på uppdrag granskning, jag är verkligen arg nu.
    Jan

  5. #3155
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kollat på uppdrag granskning, jag är verkligen arg nu.
    Med all rätt! Ruffelgubbar som skor sig och gör sig märkvärdiga för andras pengar står inte högt i kurs hos mig heller!
    Ove

  6. #3156
    Jag brukar undvika sådarna program för jag tar till mig och blir alltid förbannad och det är bara tråkigt. Det mesta är vinklat så att vi skall ta till oss.
    Jan-Olov

  7. #3157
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Kollat på uppdrag granskning, jag är verkligen arg nu.
    Precis. "Kontorister" med 60 000 kr i månadslön. Då har man en bra chef som har gott om "andras" pengar.

    Ikväll är det Debatt, ett för mig nästintill omöjligt program. Dock något bättre med den nya programledaren än den där Belinda som ju var helt xxx.
    Hyfsat intressanta ämnen ikväll.
    //Håkan

  8. #3158
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Varmare väder på gång och det känns som liiiiite vår i luften. Kanske det går att komma ut på vägarna inom ett par tre veckor. Jo det är nödvändigt för jag måste ju reka vägarna innan Tranresan.
    Ove

  9. #3159
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Varmare väder på gång och det känns som liiiiite vår i luften. Kanske det går att komma ut på vägarna inom ett par tre veckor. Jo det är nödvändigt för jag måste ju reka vägarna innan Tranresan.
    Kan du även komma överens med tranorna att de anländer på rättan dag och inte kommer i snöstorm??

  10. #3160
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan du även komma överens med tranorna att de anländer på rättan dag och inte kommer i snöstorm??
    Inga garantier! Jag håller på med skrivjobb, "översätter" lite gammaldags skrivstil till maskinskrift och jobbar just nu med April 1940 Inget MC-väder det året iallafall i April.

    Jag har även brottats med Torkel idag med bra resultat. Torkel är en stol från IKEA och måste alltså monteras vilket inte var så lätt som det brukar vara med IKEA.grejerna, men nu har jag en ganska bra arbetsstol. Jag satt förut uppspetad på en pinnstol och på den en universaldyna för höftskadade och klarade max 20 minuter i taget för ryggafan hotade med att gå av. Nu har jag provat att jobba mer än en timma med bara ett litet avbrott för att jag inte kunde få fram vad ordet "fordfräsen" stod för. Konsulterade hustrun och tillsammans löste vi gåtan - ordet skulle vara "jordfästes". Handskrift!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •