Sidan 315 av 548 FörstaFörsta ... 215265305313314315316317325365415 ... SistaSista
Resultat 3 141 till 3 150 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3141
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vore intresant att testa en batterisåg. Undrar om man kan fälla å kvista upp ett skapligt träd med den ?
    Ta kontakt med Husqvarna, så tror jag du får besked.

  2. #3142
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ta kontakt med Husqvarna, så tror jag du får besked.
    Ska kollas nästa gång jag åker till Husqvarnanasarn och köper soppa. Problemet är väl för min del att det blir en kort och intensiv period och sen blir det vila ett år eller två .....eller tre. Det gör att det är ett helsicke att vara batteri i min ägo. Jo det är så att jag är en slarvpelle.

    T.ex idag var jag och handlade och missade att köpa paprika som jag skulle ha i potatissalladen och så hade jag köpt en låda vin. Tappar i glasen och det är vitt??? Jadå visst hade jag köpt vitt!
    Det smakade bra ändå för allt måste inte vara som vanligt. Vinet heter förövrigt "Black Tower" och är gjort på en Rivanerdruva. Inte alls torrt och det passar min gom väldigt bra. Gjorde inget att jag var slarvig alltså.
    Ove

  3. #3143
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    En månad kvar till det är dags att starta upp. Ute: 6 grader kallt och hela världen är snötäckt, åtminstone så långt jag kan se genom fönstret. Börjar kännas jäddrigt segt nu.

    Middag idag: Exprimenterar med helvete, d.v.s. hela vetekorn som jag kokar lääääääääääääänge i buljong. Blir faktiskt ganska gott om man lägger på creme fraiche och kanske lite chili. Idag stod det alltså Pannbiff och Helvete på menyn. Låter iallafall eldigt.

    För övrigt har jag en del skriva men det får ta sin tid = en eller två evigheter.
    Ove

  4. #3144
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Pannbiff med Helvete, haha, det skrattade jag en stund åt..

  5. #3145
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Pannbiff med Helvete, haha, det skrattade jag en stund åt..
    Jodu! Kom häråt så kan du få smaka.
    Ove

  6. #3146
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    Pannbiff med Helvete, haha, det skrattade jag en stund åt..
    Hellvete ?
    Jan

  7. #3147
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hellvete ?
    Nä - bara ett l.
    Ove

  8. #3148
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Jag har just avslutat det tredje boken om och av sven yrvind, eller Lundin som han hette från början. Han har seglat världen över med båtar i miniklass för att han anser att dom är säkrast. Jag förstår helt hur han menar och är nog minimalistiskt lagd själv, vill inte ha stort hus, stor bil, stor båt eller stor motorcykel.

    Den roligaste att läsa var den senaste - "Den unge, den gamle och havet", där han bara sådär hoppar med som mentor på en gammal Vega som ägs av en 20åring som vill till havs. Yrvind hänger med till Florida där han flyger hem efter att ha uträttat sina ärenden och ynglingen fortsätter ensam över Atlanten. Verkligt givande läsning i vinterkylan som man kan dra paraleller av till MC-livet.
    Ove

  9. #3149
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Den roligaste att läsa var den senaste - "Den unge, den gamle och havet", där han bara sådär hoppar med som mentor på en gammal Vega som ägs av en 20åring som vill till havs. Yrvind hänger med till Florida där han flyger hem efter att ha uträttat sina ärenden och ynglingen fortsätter ensam över Atlanten. Verkligt givande läsning i vinterkylan som man kan dra paraleller av till MC-livet. [/QUOTE]

    Paraleller till Mc-livet? gammal Vega... Marlon Brandons Vegamössa i "The wild one"???
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  10. #3150
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Paraleller till Mc-livet? gammal Vega... Marlon Brandons Vegamössa i "The wild one"???
    Kanske inte mössan, Yrvind kör ju med keps? Men det där med ensamsegling - motorcykeln är ju också enstöringens bäste vän. Och sen att man kan anpassa sin tillvaro efter vad man har och vara nöjd eller köpa sig stort för många pengar och få stora problem på köpet.

    Nja, det beror på hur man vinklar till'et......
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •